CHOUB

GOLNAR SHAHYAR, glas i perkusije

MAHAN MIRARAB, gitara

MARTIN HEINZLE, kontrabas

WOLFGANG REINER, bubnjevi

 choub

Od proleća 2011, Mahan Mirarab (Mahan Mirarab) i Golnar Šahjar (Golnar Shahyar) počinju saradnju kroz koju teže da ožive svoje muzičke ideje. Uz podršku i inspiraciju džez muzičara, Martin Henzla (Martina Henzle) na kontrabasu i Vulfi Rejner (Wolfi Rainer) na bubnjevima, njihova muzika je stvorila originalni zvuk, mešavinu persijske muzike, zapadnih džez harmonija kao i afričkih i latino ritmova.

Zbog toga što se internacionalne muzičke forme ne cene mnogo u Iranu, Golnar i Mahan su oboje odabrali studije koje nemaju veze sa muzikom (Golnar biologiju, Mahan arhitekturu) pre nego što su se posvetili muzici posle preseljenja u Evropu.

Kao samouki džez gitarista, Mahan je želeo da stvara novu vrstu muzike sa korenima u kulturi iz koje dolazi i njegovoj velikoj ljubavi – džez muzici. Stoga je počeo da uči klasičnu iransku muziku svirajući tar i setar. Bio je deo džez scene u Iranu i svirao sa raznim internacionalnim umetnicima pre nego što se preselio u Beč da bi unapredio svoju muzičku karijeru. „Persijska strana džeza”, njegov prvi trio projekat u Beču je jedno od ostvarenja koje je nastalo iz muzičkih iskustava sakupljenih u Iranu i Evropi.

Golnar Šahjar se odlučila za život muzičara dok je završavala studije biologije u Torontu. Posle preseljenja u Beč upisala se na Univerzitet za muziku i izvođačke umetnosti da bi ovladala veštinom pevanja. Pored njenih inovativnih world music projekata, Sormeh i Gabbeh, pokazala je svoj izvođački talenat u eksperimentalnoj sviti Matiasa Ruega (Mathias Ruegg) u klubu Porgy and Bess kao recitator tekstova Gertrude Štajn (Gertrude Stein), kao i u saradnji sa švajcarskim harmonikašem Hansom Hasslerom (Hans Hassler).

U grupi Choub, ova dvadesetsedmogodišnja vokalna umetnica interpretira tekstove persijskih pesnika, Hafiza i Omara Hajama, kao i sopstvene tekstove na Farsiju, engleskom i improvizovanom izmišljenom jeziku.

Ono što muzičari u Choub-u žele da inspirišu svojom živahnom muzikom je osećaj življenja u datom trenutku, trudeći se da sruše granice psihe i dosegnu stanje čiste povezanosti i kreacije. Euforično blaženstvo koje publika doživi posle svakog koncerta svedoči o njihovom uspehu. Choub nije običan etno džez kvartet. On je originalan kao originalna rukotvorina. Bend se zove Choub, što je persijska reč za drvo, da bi se naglasilo upravo to. Ime može da ima mnoge asocijacije kao što je drveno telo gitare ili kontrabasa ili bubnjarskih palica. To je ritmično sviranje kucanjem o drvo, ili drvo kestena od kojeg je napravljen Mahanov sitar.

Muzika Chouba je razigrana i dinamična. To je muzička ekspanzija i kosmopolitski džez sa persijskom aromom.

 

 

GOLNAR SHAHYAR

Golnar Šahjar (Golnar Shahyar) (rođena u februaru 1985. u Teheranu) je iranska vokalna umetnica i pisac pesama. Počela je da se bavi muzikom sa 11 godina svirajući klavir. Sa 16 godina se preselila sa porodicom u Kanadu u potrazi za boljim životom. Studirala je biologiju stekavši diplomu na Univerzitetu York u Torontu, dok je uzimala časove klasičnog pevanja u vidu hobija. Uskoro je shvatila da gaji samo jednu strast, a to je muzika. Kada se preselila sledeći put, odabrala je Beč gde je želela da ostvari svoj san i postane muzičar, što je započela uzmajući časove klasične muzike da bi poboljšala svoj pevački talenat. Međutim, susret sa Elfi Ajcingerom (Elfi Aichinger) predstavljao je prekretnicu u njenom stilu pevanja i put koji je odabrala da sledi u svojoj karijeri. Ajcinger ju je upoznao sa različitim stilovima pevanja i podstakao je da svoj glas posmatra kao instrument. Golnar trenutno studira džez pevanje na Univerzitetu za muziku i izvođačke umetnosti. U međuvremenu je aktivni član tri različita projekta: Choub, Sormeh i Gabbeh. Njeni projekti i muzika obuhvataju mešavinu world music i etno džez muzike i performansa.

Pevačica iranskoaustrijskog kvarteta Choub, Golnar Šahjar, prezentuje persijsku liriku staru stotinama godina, kao da su to stihovi nekih poznatih iz naših vremena.“

 

MAHAN MIRARAB

Mahan Mirarab (Mahan Mirarab), rođen 13. jula 1983. u Teheranu, je samouki gitarista i kompozitor. Od 2006. godine aktivan je na sceni world music i džez muzike, kao izvođač na gitari i fretles gitari i kao vođa benda. Glavna ideja sviranja na fretles gitari je s jedne strane razlika između persijskih i klasičnih skala, zbog postojanja četvtrina u persijskoj muzici što omogućava da se ona svira na fretles gitari, i s druge strane, iz njegove namere da iznađe odgovarajući instrument koji može precizno da opiše i izrazi iranski identitet svojim muzičkim karakterom. Mahanovo prvo iskustvo na muzičkoj sceni predstavlja saradnju sa Vahag Hajrapetijanom (Vahag Hayrapetian), izvanrednim jermenskim pijanistom. Odmah potom osnovao je svoj prvi bend, Abrang Quartet. U tom periodu pored sopstvenih projekata sarađivao je i na mnogim koncertnim nastupima i studijskim snimanjiima kao sajdmen. Godine 2008, završio je studije arhitekture na Teheranskom univerzitetu za umetnost i arhitekturu i odlučio da se preseli u Beč. Tamo je snimio album „The Persian Side of Jazz” Sa Vulfijem Rejnerom (Wolfi Rainer) (bubnjevi) i Robertom Jukičem (bas). Ovaj album predstavlja kombinaciju persijske narodne i tradicionalne muzike i džeza. Sa ovim projektom je gostovao u raznim zemljama kao što su Francuska, SAD, Austrija, Nemačka, Holandija, Iran…

 

MARTIN HEINZLE

Martin Hajnzl (Martin Heinzle) je odrastao u zapadnom delu Austrije i kao tinejdžer se preselio u Beč da studira kontrabas na gradskom konzervatorijumu. Posle saradnje sa Trijom Novalis sa kojim je osvojio dve Fidelo nagrade, otišao je na godinu dana da uči kod Marija Rosija (Mario Rossi) i Garija Vilisa (Gary Willis) u školi Escola Superior de Musica de Catalunya u Barseloni. Posle povratka u Austriju završio je studije na Institu za džez i improvizovanu muziku kod Petera Herberta (Peter Herbert), dok je uzimao i časove iz klasičnog kontrabasa kod Antona Šafenhofera (Anton Schachenhofer). Od onda je traženi sajdmen na austrijskoj džez i world music sceni koji svira sve vrste stilova od klasičnog džeza, preko tango nueva, flamenka, do vokalnih projekata i pisanja pesama i kombinacija sa klasičnom muzikom. Godine 2012. njegov kamerni trio Mallinger Schraml Heinzle objavio je svoj debi album „Jetset Suite” za Listen Closely. Njegov kompozitorski rad se može čuti u dokumentarnom filmu „Kortokraks” u režiji Austrijanca Petra Hinterbergera. Kasnije je koordinirao sopstvenom serijom koncerata, pored toga što prenosi muzičko znanje u opštinskoj muzičkoj školi u Beču.

 

WOLFIGANG RAINER

Volfi Rajner (Wolfi Rainer) je rođen 1977. godine u Insbruku, Austrija. Posle prvih muzičkih koraka na klaviru, počeo je da svira bubnjeve sa 13 godina. Završio je lokalnu muzičku školu i Konzervatorijum u Insbruku. Pored aktivnosti u klasičnim orkestrima i bleh orkestrima svirao je i u rok bendu. Posle završetka srednje škole preselio se u Grac 1999. godine, gde se upisao na Univerzitet za muziku i izvođačke umetnosti (KUG). Godine 2004, odlazi na IASJ Meeting u Frajburgu kao predstavnik KUG-a. Godine 2005, završava studije summa cum laude. To mu je donelo nagradu direktora škole, što mu je omogućilo nastavak studija u SAD-u. 2006. i 2007. je proveo šest meseci živeći, studirajući i radeći u Njujorku. Uzimao je časove kod Arija Huniga (Ari Hoenig), Džona Helenbeka (John Hellenbeck), Iana Formana (Ian Forman) i Guja Licata (Guj Licat). Pored toga što radi kao sajdmen, Volfi Rajner se pojavljuje kao vođa svog benda Cosmonique koji je orijentisan ka elektronskoj muzici kao i Wolfi Rainer banda. Svirao je na muzičkim festivalima u Austriji, Nemačkoj, bivšoj Jugoslaviji, SAD i Japanu. Trenutno živi kao slobodni muzičar u Beču.