Roberto Gato, bubnjevi, perkusije, elektronika uživo

Alfonso Santimone, klavir, fender Rhodes, elektronika uživo, post produkcija

Pierpaolo Ranieri, električni bas sa efektima

roberto-gatto

Diskografska kuća La Parco della Musica Records predstavlja novi disk Starship for Lovers grupe Roberto Gatto PerfecTrio, realizovan za seriju MIT Meet in Town, marku Fondacije Muzika za Rim koja je posvećena elektronskoj muzici.

Iz ove poslednje avanture rimskog bubnjara, jednog od najreprezentativnijih italijanskih džez muzičara, kao i dvojice izvanrednih muzičara, preduzimljivog i kreativnog pijaniste Alfonsa Santimonea i izvanrednog basiste i odličnog poznavaoca novih tendencija Pierpaola Ranieria, nastao je disk koji sadrži improvizacije originalnih kompozicija i tri interpretacije standardnih kompozicija (Mančini, Barozo, Monk). Ne zaboravljajući vezu sa tradicijom, ovaj trio se kreće u znaku eksperimentisanja koje je vezano za nove zvukove i uvodi publiku u svet elektronike i improvizacije stvarajući performans raznolikih formi. Trenuci velike energije i groove smenjuju se sa trenucima velike liričnosti i progresivnih zvukova. Zvuk trija karakterišu klavir Fender, analogni sintisajzeri, loops i upotreba žive elektronike koju koriste sva trojica. Roberto Gatto je ovoj grupi dao naziv „savršeni trio“ kako bi označio formaciju sa kojom se stvarno odlično oseća i koja mu omogućava da svira svu muziku u apsolutnoj slobodi.

 

Jedan veoma poseban projekat, koji je uglavnom uticao na kvalitet improvizacije (teško je čuti autentičnu improvizaciju u današnje vreme); koncentrisano traganje za različitim nivoima tenzije i različitim raspoloženjima odmah je pokazala ova trojka odličnih muzičara: pored vođe, tu su Alfonso Santimone na klavijaturama i Pierpaolo Ranieri na basu, koji su obojica vešti sa elektronskim efektima. Pointilističke ili udaračke situacije su postepeno rasle da bi kulminirale u temama različitih autora, nikada kao puka imitacija, ali uvek posredno i harmonično iskrivljene.“

(Libero Farnè, Allaboutjazz.com, 2013)

 Savršen trio. Nomen est omen – što bi rekli stari Rimljani. U klubu „Casa del Jazz“, Roberto Gatto zajedno sa Alfonsom Santimoneom i Pierpaolom Ranierijem napravio je koncert za koji se teško može reći da nije savršen. Savršen zbog postavljanja muzike na točak eksperimenta, improvizacije i tradicije; savršen zbog izvođenja, dovoljno neizbalansiranog da pruži osećaj akrobatskog leta bez mreže, a istovremeno izbalansiranog u instrumentalnoj tehnici i kontroli svih muzičara.

(Maurizio Alvino, jazzaroma.wordpress. com)

 PerfecTrio je pokazao snažnu kompaktnost i identitet. Kohezija između vođe i njegovih partnera (granitni Pierpaolo Ranieri i maštoviti Alfonso Santimone) je dovela do jednog jazza bezvremenog kvaliteta. On je bogat i svečan u svom pristupu. Kombinovani repertoar, u kojem su se našli klasici Ellingtona, Monka i kontemplativni „Mood“ Rona Cartera. Miles Davis pored originala, doživeo je smenjujuće nepostojane i ponovljene orijentalizme sa eksplicitnom progresijom obnovljenog funky- fusiona.”

(Libero Farnè, allaboutjazz.com)

PerfecTrio Roberta Gattoa (sa Alfonsom Santimoneom na klaviru i elektronici i Pierpaolom Ranieriem na električnom basu), čiji CD će ubrzo izaći za Parco della Musica etiketu, svirao je majstorski u kontrastu između akustičnog i elektronskog zvuka, uključujući potpuno improvizovane pesme, obnovljene klasike kompozicije Monka i fripovski odjek. Balans između ove trojice je zavidan: Gattovo plodno i plodonosno sviranje bubnjeva dobija kreativnu slobodu zahvaljujući čvrstim ritmičkim i harmonijskim strukturama basa i elektronskim efektima koje vode on lično i pijanista. Avaj potonji je potvrđeno jedan od najsjajnijih muzičara italijanske scene zbog svoje inventivnosti, imaginacije, odlične tehnike i kreativnosti.

(Enzo Fugaldi, jazzitalia.net)

ROBERTO GATTO

roberto-gatto-ph-%c2%ac-roberto-cifarelli-bilbord Fotograf: Roberto Cifarelli

Roberto Gatto je rođen u Rimu 6. oktobra 1958. Njegov profesionalni debi datira iz 1975. sa grupom „Trio di Roma“ (Danilo Rea, Enzo Pietropaoli). Svirao je svuda po svetu i Evropi sa svojim grupama kao i sa međunarodnim umetnicima. Pored rafiniranog istraživanja tona zvuka i savršene tehnike, grupe pod njegovim imenom karakteriše toplina koja je svojstvena mediteranskoj kulturi. To, bez sumnje, čini Roberta Gatta jednim od najinteresantnijih bubnjara i kompozitora kako u Evropi tako i u svetu.

On je svakako najčuveniji italijanski bubnjar u inostranstvu, koji se može pohvaliti značajnim saradnjama sa umetnicima iz sveta jazza i van njega. Mnoge su saradnje gde je svirao u bendovima drugih muzičara: Chet Baker, Freddy Hubbard, Lester Bowie, Gato Barbieri, Kenny Wheeler, Randy Brecker, Enrico Rava, Ivan Lins, Vince Mendoza, Kurt Rosenwinkel, Joey Calderazzo, Bob Berg, Steve Lacy, Johnny Griffin, George Coleman, Dave Liebman, Phil Woods, James Moody, Steve Grossman, Lee Konitz, Barney Wilen, Ronnie Cuber, Sal Nastico, Michael Brecker, Jed Levy, George Garzone, Tony Scott, Paul Jeffrey, Bill Smith, Joe Lovano, Curtis Fuller, Kay Winding, Albert Mangeldorff, Cedar Walton, Tommy Flanagan, Kenny Kirkland, Stefano Bollani, Mal Waldron, Ben Sidran, Enrico Pieranunzi, Dave Kikosky, Franco D’Andrea, John Scofield, John Abercrombie, Billy Cobham, Bobby Hutcherson, Didier Lockwood, Richard Galliano, Christian Escoudè, Joe Zawinul, Bireli Lagrene, Palle Danielsonn, Scott Colley, Eddie Gomez, Giovanni Tommaso, Paolo Damiani, Emmanuel Bex, Pat Metheny, Adam Rogers, Rita Marcotulli, Niels Henning  Pedersen, Mark Turner, Lew Tabackin, Chris Potter, Mike Moreno, Dado Moroni.

Kao vođa benda, snimio je mnoge albume: Notes, Ask, Luna, Jungle Three, Improvvisi, Sing Sing Sing, Roberto Gatto plays Rugantino, Deep, Traps, Gatto – Stefano Bollani Gershwin and more, A Tribute to Miles Davis Quintet, Omaggio al Progressive, The Music Next Door, Roberto Gatto Lysergic Band, Remembering Shelly.

Tokom godina komponovao je filmsku muziku, radeći sa Mauriziom Giammarcom na muzici za „Nudo di donna” u režiji Nina Manfredija, i u saradnji sa Battistom Lenom na muzici za filmove „Mignon è partita”, koji je dobio pet nagrada „David di Donatello“, „Verso sera” i „Il grande cocomero”, sve u režiji Francesce Archibugi.

Godine 1983, našao se na prvom mestu liste mesečnika „Fare Musica“ kao najbolji italijanski bubnjar. Godine 1983. i 1987, sa grupom Lingomania našao se na prvom mestu jazz liste časopisa „Musica Jazz“ u kategoriji najbolje grupe. 1988, 1989. i 1990. godine bio je najbolji bubnjar u kategoriji „Vaši omiljeni” ankete Gitarskog kluba. 2007, 2009. i 2010, izglasan je za najboljeg bubnjara u jazz anketi časopisa „Musica“. Godine 1993. napravio je dva didaktička videa „Batteria vol. 1 e 2”. Bio je muzički direktor projekta „Jazz in Progress“ u „Teatro dell’Angelo“ u Rimu. Preko dvanaest godina predavao je bubnjeve i ansambl na Sijena Jazz seminarima. Studirao je na konzervatorijumu „Santa Cecilia“ u Rimu i Konzervatorijumu u L’Akvili. Šef je katedre za jazz bubnjeve na Konzervatorijumu „Santa Cecilia“ u Rimu.

ALFONSO SANTIMONE

alfonso-santimone2-1Fotograf: M. Sorrentini

Alfonso Santimone je rođen u Ferari i bio je stalni član Kvarteta Juliusa Capiozzoa tokom devedesetih. Između ostalih, nastupao je i sarađivao sa umetnicima kao što su Harold Land, Robert Wyatt, Gorge Cables, Jimmy Owens, Tony Scott, Bruce Forman i John Clark u Italiji i Evropi. Kao kompozitor i aranžer, piše muziku za pozorišne predstave, film i multimedijalne produkcije. Nekoliko godina je svirao u brojnim eksperimentalnim muzičkim projektima, kako elektronsku tako i improvizovanu muziku, i učestvovao na nekoliko snimljenih dela kao kompozitor i izvođač.

 PIERPAOLO RANIERI

pierpaolo-ranieri-1

Pierpaolo Ranieri, basista i kontrabasista, sarađivao je i trenutno radi u oblasti jazz i pop muzike sa sledećim muzičarima i umetnicima: Paola Turci, Marina Rei, Carmen Consoli, Massimo Ranieri, Giorgia, Teresa De Sio, Bungaro, Paolo Di Sabatino trio with Antonella Ruggiero, Mike Stern, Kurt Rosenwinkel, Greg Howe, Bop Mintzer, Bob Franceschini, Paul Gilbert, Robin Eubkans, Joy Garrison i mnogi drugi.

Uz podršku Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu