NOVOSADSKI OLD GOLD  JAZZ FESTIVAL 
23 - 26. novembra 2001.


Kulturni centar Novog Sada
U Č E S N I C I
 

STUDIO M
velika sala

JIMMY COBB QUARTET
SAD, Jugoslavija
DUŠKO GOJKOVIĆ QUARTET   Nemačka, Slovenija, Jugoslavija
FRANÇOIS JEANNEAU TRIO    Francuska
SUSAN WEINERT BAND
Nemačka
STEFANO TROTA  TRIO
Italija
The EHUD WOOD ASHERIE TRIO
SAD, Jugoslavija
DIVJAK - ŠEĆEROV QUARTET
Slovenija, Jugoslavija
ELVIS STANIĆ GROUP
Hrvatska
TRIGON   Moldavija
CLASSY FOUR
Mađarska
LOLITA   Slovenija
YUPIKA   Jugoslavija
ALEKSANDAR DUJIN QUINTET   Jugoslavija
JAZZ SENSE
Jugoslavija
ADAM KLEM QUARTET
Jugoslavija, Austrija
GROOVE MASTERS
Jugoslavija

KCNS
velika sala

The NISHVILLE BIG-BAND   Jugoslavija

kafe SCENA
Pozorište
mladih

HAVANA JAM
Mađarska
DRAGAN ĆALINA SEXTET   Jugoslavija
TI, FAFA I JA
Jugoslavija

klub TREMA
SNP
JAM SESSION

HOUSE BAND
Jugoslavija




                  KONTAKT 

               P R E S S 




O  U Č E S N I C I M A
  DUŠKO GOJKOVIĆ QUARTET  Nemačka-Slovenija-Jugoslavija

25.11.2001.

DUŠKO GOJKOVIĆ QUARTET
 

Duško GOJKOVIĆ
truba
Mihajlo BLAM
kontrabas
Ratko DIVJAK
bubnjevi
Ivan ALEKSIJEVIĆ
klavir




Duško GOJKOVIĆ
truba






Soul Connection



Bebop City



Balkan Connection



Balkan Blue



After Hours



Duško Gojković, kompozitor, truba, fliglhorn.
Rođen je 1931. godine u Jajcu, Bosna. Od 1948. do 1953. studirao na Muzičkoj akademiji u Beogradu. Kao mladić svirao sa nekoliko jazz i dixie bendova, uglavnom na igrankama i eventualno na primanjima u ambasadama. Kad se kao osamnaestogodišnjak pridružio Big Bendu Radio Beograda, smatran je za talentovanog mladog jazz-era koji pored toga zna i da čita muziku. Nakon pet godina napustio je bend, izrastavši u karakterističnog solistu i odličnog big bend svirača. Duško odlazi u Nemačku gde brzo postaje sastavni deo jazz scene u usponu.
Prvu ploču snimio je 1956. godine, kao član All Stars benda iz Frankfurta.
Nakon kratkog zadržavanja u Minhenskom Big bendu Maxa Gregera, Duško provodi četiri i po godine u vodećem evropskom jazz orkestru Kurta Edelhagena, s kojim su radili aranžeri poput Francya Bolanda, Clausa Ogermanna, Jerry van Rooyena i Riba Pronka. Kao premjerni solo trubač big benda Duško je nastupao s imenima poput Stana Getza i Cheta Bakera. Kada je 1958. bio pozvan da svira u Newport International Youth Bandu na Jazz festivalu u Newportu, ponuda nije bila nikakvo iznenađenje. Ostali članovi benda bili su Albert Mangelsdorff, Ronnie Ross, George Grunz i Gabor Szabo.
Nakon nastupa u Newportu, Duškova je truba postala veoma popularna širom Evrope. Na Berklee School of Music 1961. godine, kada je Dušku bilo 29 god., ponuđena mu je stipendija za studije komponovanja i aranžerstva u Bostonu, kod Herba Pomeroya. Radujući se mogućnosti da piše vlastite aranžmane za svoju veliku ljubav, big bend, Duško se temeljito koncentrisao na studije, odbijajući usput ponude Counta Basiea, Stana Kentona i Benna Goodmana da se pridruži njihovim bendovima. Na Berkleeu (sada studirajući i flighorn) snimo je sa Berklee School Quintetom i Orkestrom i svojim kolegama Garyem Burtonom, Mikeom Gibbsom, Sadom Watanabeom, Steveom Marcusom, Mikeom Nockom i Daveom Youngom.
Po završetku studija u vreme kad se pripremao da se vrati u Nemačku, pozvao ga je kanadski bendlider Maynard Ferguson nudeći mu da zameni Rolfa Ericsona koji je napoustio bend da bi se pridružio Ellingtonu. Duško je prihvatio ponudu virtuoznog trubača Fergusona, prateći ga kao drugi solista i koristeći čak i neke njegove aranžmane za big bend. Kada se Fergusonov bend 1964. godine raspao Duško se pridružio Woodzu Hermanu i ostao sa njim godinu dana. Upravo je njegov rad sa ovim muzičarem utvrdio njegovu međunarodnu reputaciju izvanrednog big bend muzičara i soliste. "Woody Herman mnogo me ohrabrio." seća se Duško "Ne samo da je prihvatio moje aranžmane za big bend (sa jednim jedinim izuzetkom), već ih je i sve snimio".
Želeći da snima vlastitu muziku, Duško je iste godine, zajedno sa Saalom Nisticoom, napustio Hermanov Big bend i vartio se u Evrpopu. Mal Waldron i Nathan Davis svirali su na njegovom sekstet albumu "Swinging Macedonia" snimljenom 1966., koji je izrazio Duškov lični stil pod uticajem Balkana. Tih je godina, kao član vodeće grupe međunarodnih jazz umetnika svirao sa Milesom Davisom, Dizzyem Gillespiem, Garryem Mulliganom, Clarkom Terryem, Leeom Konitzom, Sonnyem Rollinsom, Philom Woodsom, Dukeom Jordanom, Thadom Jones-Mel Lewisom, Slideom Hamptonom i mnogim drugima. Nastavio je svoju karijeru u Clarke-Boland Big Bandu 1966. godine, koji je okupljao neke od najboljih muzičara Evrope među kojima i američke iseljenjike Bannya Bailya, Idressa Suleimana, Johnnya Grifina, Sahiaba Shihaba, Jimmya Woodea i naravno Kennza Clarkea. CBBB verovatno je bio naajbolji jazz orkestar šezdesetih, ali je retko svirao uživo.
Nakon Berklija, Duško Gojković je počeo pisati aranžmane svih svojih kompozicija i mnoge obrade klasičnih dela namenjenih big bendovima. Tražen je da svira svoje kompozicije s mnogim evropskim bendovima, među kojima su bili i Dutch Skymasters i NDR big bend. 1968 u Minhenu (gde se konačno i nastanio) Duško je osnovo svoj "probni" big bend koji je uključivao muzičare poput Rolfa Ericsona, Pallea Mikkelborga, Rudia Fueserssa, Acka van Roojena, Ferdinanda Povela i Franka St. Petera. Zahvaljujući problemima pri organizovanju evropskog slobodnječakog orkestra ovaj se bend raspao 1976. i bio ponovo oživljavan za neke svirke 1981-82. Ipak je 1986. godine Duško uspio da okupi svoj vlastiti orkestar koji postoji sve do danas. 1993. uradio je dugo očekivani internacionalni comeback svojim nagrađenim CD-om "Soul Connection" zajedno sa Tommyem Flanaganom, Jimmyem Heathom, Eddieom Gomezom i Mickeyem Rokerom. Zatim slijedi "Bebop city" sa mladim alt saks čarobnjakom Abrahamom Burtonom, Kennyem Barronom na klaviru, basistom Rayem Drummondom i bubnjarem Alvinom Queenom. 
1996. slijedi ispunjenje njegovog sna: snimanje "Balkan Connection" CD-a njegove muzike u izvođenju njegovog big banda.
1997. izdao dupli CD pod naslovim"Balkan Blue" koji predstavlja još jedan značajan trenutak u njegovoj krijeri. Prvi disk sadrži divno opušten kvintet sa talijanskom saksofonistom Gianniem Bassom a drugi je prošireno djelo izvedeno od strene Filharmonijskog orkestra NDR sa jzz ritam sekcijom i Duškom Gojkovićem kao solistom. Njegove je kompozicije aranžirao Palle Mikkleborg (koji je već uradio sličan posao za Milesa Davisa). Balkan Blue budi uspomene na Davisov rad sa Gilom Evansom - kultni snimak naših dana.

Mihajlo Miša BLAM
kontrabas






Mihajlo Blam, muzičar, kompozitor, aranžer, džez publicista, menadžer, slobodni umetnik. 
Rođen 15.12.1947. u Beogradu. Obrazovanje: Srednja muzička škola “Stanković”, Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu i u Belgiji. Prvi je i jedini Jugosloven koji je položio audiciju kod Karajana.
Član Beogradske filharmonije (1968-71); kamernog orkestra “Dušan Skovran”, Velikog narodnog orkestra RTB (1973-76); Velikog džez orkestra RTB - Big band (1978-89) i Orquestra Sinfonika Nacional - Santo Domingo (1993-94).
Osnivač specijalizovanog mesečnika za džez muziku “JAZZ” (1990) i agencije “Jazz international” (1991). Autor i umetnički direktor “Summertime Jazz & Blues and World Music Festivala” (Sava centar, 1991). Organizator i finansijer “Prvog srpskog Božićnog džez festivala” - ostvareno preko 150 različitih umetničkih programa (Muzej Mihajla Blama - SKC, 1993).Jedan je od inicijatira i osnivača jazz odseka u Muzičkoj školi “Stanković” u Beogradu, a potom i profesor u istoj.M.Blam je direktor i vlasnik Beogradskog Jazz festivala.
Diskografija: dve solističke ploče džez muzike (“Miša Blam i oni koji vole fanky” i “Sećanja”) i oko 30 ploča u saradnji sa domaćim i stranim muzičarima (sekstet “Gut & Marković”, Clark Terry, Alvin Queen, Stjepko Gut i dr.), a tu je CD “Dobri stari YU Jazz. Nastupi na festivalima u Holandiji, Italiji, u Midlhajmu, Pragu, Istanbulu, Debrecinu…
Sećanja
Knjiga: Miles Davis (biografija, intervju, diskografija). TV emisija o džezu “Jazz oko ponoći”. Izložba “60 godina beogradskog džeza 1927-87”.
Nagrade: Estradna nagrada Jugoslavije (1983) Srbije (1992), “Zlatni mikrofon” Radio Beograda (1989). U Izraelu (1992).

Ratko DIVJAK
bubnjevi



 
 

Ratko Divjak rođen je 1947. godine u Vukovaru, R. Hrvatska. Poslednjih 25 godina deo je evropske i američke jazz scene (California Jazz Fest, Los Angeles, Monterey, Sacramento, Montreux, Berlin, Bolonja). Svirao je sa najznačajnijim jazz umetnicima: Boško Petrović, Duško Gojković, Stjepko Gut, Peter Ugrin, Art Farmer, Stan Getz, N.H.Oe. Pedersen, Albert Mangelsdorf, Tony Coy, Gary Burton, Sal Nistico, Ferdinand Powel, Gianni Basso, Richard Davis, Joe Passo, Dave Libman i drugima. Tri puta svirao je sa EBU Big Bandom. Od 1975. član je Big Benda RTV Slovenije. Snimio više od 30 jazz CD-a i LP-a.


Ivan ALEKSIJEVIĆ
klavir



 
 

Ivan Aleksijević, rođen 1971. u Pančevu. Završio srednju muzčku školu Stanković, a u Big Bend-u RTS radi od 1995. Sarađivao sa mnogim istaknutim domaćim i stranim muzičarimai jazz, pop i rock scene. Veoma je angašovan kao studijski muzičar.











program četvrtak 22.11. petak 23.11.subota 24.11.nedelja 25.11.ponedeljak 26.11.

Cena ulaznica za koncerte: 120,00 dinara
p r o d u k c i j a

K  C  N  S

naslovna strana.|.program.|.o učesnicima.|.uvod u festival.|.jazz meeting.|.jam session.|.izložbe.|.workshop.|.film
foto album.|.kritike.|.festival 1999..|.festival 2000.
 savet.|.ko je ko.|.održavanje festivala omogućili su.|.linkovi
P R E S S..|..KONTAKT

Copyright: Kulturni centar Novog Sada, 1999-2001.
s e r k l:design