Srpsko narodno pozorište, 12 - 15. novembar 2008..
  JAMES CARTER QUINTET

James Carter, saksofon
Corey Wilkes, truba
Gerard Gibbs, klavijature
Leonard King, bubnjevi
Ralphe Armstrong, bas
.Sreda, 12. novembar 2008.........
James Carter
S obzirom da tokom protekle dve decenije ova lokomotiva na saksofonu dobija hvalospeve za svoje pokretanje jazza punom parom u budućnost, zapanjujuće je otrkiće da, pod jedan, on još nije napunio 40-tu (ima tek 39 godina), a pod dva, da se njegov savremeni pečat koji ostavlja na jazzu i dalje hrani dubokim poštovanjem i poznavanjem tradicije ove muzike. Što se tiče njegovog debija za izdavačku kuću Emarcy, Present Tense, ovaj mladi veteran još jednom je pokazao zašto ga smatraju jednim od najvrsnijih muzičara njegove generacije. Izdat u produkciji čuvenog jazz majstora Michaela Cuscuna, ovaj album sa deset numera živahnih melodija kreće se od jazz standarda kojima je podarena nova ritmička pokretačka snaga (na primer, hip hop nota na numeri „Song of Delilah” Victora Younga koju je proslavio Clifford Brown) do tri autorske kompozicije, uključujući i sunčanu „Bossa J.C.” obojenu brazilskim tonovima. „Ovaj sam album nazvao Present Tense zato što taj naslov savršeno odslikava moju trenutnu poziciju”, kaže Carter, koji svira tri saksofona (sopran, tenor i bariton), flautu i bas klarinet. „To je ono što me trenutno privlači. Oduvek sam imao eklektičan ukus, tako da su stilovi ovih kompozicija raznovrsni. Ali takođe, na ovom albumu se više bavim lirikom i pravim daleko konciznije muzičke izraze umesto desetominutnog iscrpljivanja. Neke od melodija ne traju više od četiri minuta.”   
Za snimanje albuma Carter je angažovao vrhunsku grupu muzičara, uključujući i osnovni kvartet koji čine trubač Dwight Adams, pijanista D.D. Jackson, basista James Genus i bubnjar Victor Lewis, uz povremenu podršku koju im pružaju gitarista Rodney Jones i perkusionista Eli Fountain. Bend sa uživanjem svira swing, hvata zamah sa oduševljenjem i lakoćom, prigušujući uzburkanu atmosferu baladama. U svojoj prvoj saradnji sa Carterom, Cascuna kaže da je želeo da prikaže „sveukupnost Carterove muzičke ličnosti,” za šta je smatrao da još nije otkriveno. „Prolazeći kroz Jamesov kompletan opus pre snimanja albuma Present Tense, ono što mi je upalo u oči je da je veliki broj njegovih albuma imao genijalan koncept. Koliko god je svaki od njih bio uspešan sam za sebe, ni jedan nije bio u stanju da obuhvati svu širinu njegovog majstorstva u ovoj muzici. Kada ga slušate uživo, jasno je da mu je bilo koja decenija istorije te muzike podjednako na dohvat ruke kao i duvači koji sede u njegovom orkestru. To smo želeli da istaknemo na ovom albumu.” Carter kaže da mu je Cuscunina mudrost takođe pomogla da traži materijal za Present Tense u bogatom izboru muzike. „Michael je bio od suštinske pomoći u mom naporu da svoje heroje prikažem pod novim svetlom,” kaže on. Jedna od kompozicija koju mu je Couscuna poslao da razmisli o njoj bila je „Rapid Shave,” melodija brzog tempa koju je  Stanley Turrentine svirao britkim intenzitetom na tenor saksofonu. „Kompozicija mi se dopala ali sam znao da ne bih mogao da je sviram na tenoru, jer je to bilo Stanlejevo. Tako da sam je doneo u drugačijem svetlu odsviravši je na baritonu.” Na sličan način, Carter je znao da će poklonici jazza znati da je Sonny Rollins svirao tenor na numeri  „Song of Delilah,” što ga je ponukalo da je izvede koristeći mnoštvo svojih instrumenata pored toga što je kompoziciji dodao i groove. Još jedan naklon poštovanja jazz korenima dolazi sa njegovom interpretacijom na bas klarinetu numere „Shadowy Sands” od Jimmja Jonesa koju je Duke Ellington koristio da u svetlost reflektora okrene na člana svog orkestra Harrija Carnija, koji bi svoj bariton saksofon odložio na stranu da bi odsvirao ovaj solo na bas klarinetu. „To je bila retka prilika da svira solo na bas klarinetu sa Dukeom,” kaže Carter. „Ova pesma je pravi izbor za to.” Još jedan naklon poštovanja prošlosti je i Carterova baladska interpretacija Django Reinhardtove „Pour Ma Vie Demeure,” melodije koju kompozitor nikada nije snimio. Carter je čuo njen snimak sa radijskog emitovanja iz 1956. godine koju mu je pustio jedan od njegovih ritam gitarista. „To je melodija koja polako narasta i koja je nekako sočna,” kaže Carter. „I drugi su je do sada svirali, ali ja sam u njoj čuo nešto drugo.” Oživeo je još neke stare melodije među kojima su i razdragano skakutanje pod vođstvom flaute kroz kompoziciju  „Dodo’s Bounce” Dodo Marmarose prigušenim tonovima trube, baritonski juriš kroz „Hymn of the Orient” Gigija Gryca sa prelazom u kojem se saksofoni prelivaju u kaskadama, i sjajna interpretacija klasične balade „Tenderly” sa prigušenom bariton trubom. Među Carterovim autorskim kompozicijama su omaž Ericu Dolphiju, „Bro Dolphy,” čiji početak i kraj obiluje zvukom bas klarineta između kojih je umetnut deo pun soula, i prigušeni sentiš „Sussa Nita” inspirisan jednim snom iz 2005. godine koji je delovao kao požutela fotografija a u kojem mu je Billie Holiday u nekom klubu u rane jutarnje sate dala prve fraze ove melodije. „Billie je sedela na barskoj stolici i rekla ’James, šta ima? Je l’ ti treba pesma?’” Carter se priseća. „I tako ona počinje da se svira i onda mi kaže, ’To je sve što ću ti dati.’ Probudio sam se i na svu sreću imao sam papir za pisanje odmah pored sebe. Upotrebio sam Billine fraze kao katalizator, počeo da eksperimentišem sa melodijom i došao do kubanskog bolero filinga.” Carter dodaje da kadgod svira ovu melodiju uživo, publika se diže na noge u oduševljenom aplauzu. Present Tense, Carterov prvi album u tri godine, dodaje jedno novo dinamično poglavlje priči o ovom njujorškom saksofonisti rođenom u Detroitu, koji je počeo da pušta korenje početkom devedesetih kao pratnja takvim mentorima kao što su Lester Bowie, ali je svojom kvalitetom zaslužio i da vodi sopstvene bendove. Carter je proveo mladost uzimajući časove saksofona, proučavajući klasične kompozicije velikih majstora koje su emitovane u okviru nekoliko radijskih emisija u Detroitu, i žudno gutajući svaku ploču koja bi mu dospela pod ruku. Negde po kući pronašao je dvostruki album Duka Ellingtona 70th Birthday Concert i The Quintessential Billie Holiday, Volume 8. „Taj album je pokrivao razvoj Billie kao pevačice krajem tridesetih i početkom četrdesetih,” priseća se Carter. „Tu sam prvi put čuo Harry Sweets Edisona i Lestera Younga. Prve dve ploče koje sam kupio su bile Playin' With Myself Eddija Harrisa i Basie Jam No. 3, improvizovani session u kojem su učestvovali Joe Pass, Louie Bellson, Benny Carter, Eddie Davis, Clark Terry, Al Grey i Al Heard.” S obzirom na njegovu ljubav prema klasičnom jazzu, Cartera su pogrešno svrstavali u onu univerzalnu kategoriju mladih jazz lavova devedestih godina. Ali umesto da ispolji sklonost ka jazz neokonzervativizmu, one je bio u pokretu, krčeći nove puteve svojim stilom u kojem se prepliću tradicionalno i novo i svojim opčinjavajućom paradom duvačke pirotehnike kao i iskrenim romantizmom.
Carter je započeo svoju solo karijeru sa dva odlična DIW/Columbia diska. Snimljeni 1993. i 1994. godine,  JC on the Set i Jurassic Classics, prvobitno su izašli u Japanu da bi zatim doživeli reizdanje u SAD-u. Oba albuma su postigla veliki uspeh koji je ponukao All Music Guide to Jazz da objavi da „James Carter ima neograničen potencijal i da je po svoj prilici predodređen da postane jedan od velikana jazza.” Ubrzo su mu nadenuli nadimak Motor City Madman zbog njegovog osobenog i često uzbudljivog stila. Godine 1994. Carter je potpisao ugovor za Atlantic Jazz i snimio niz odličnih albuma, počevši od njegovog dragulja The Real Quietstorm na kojem su samo balade, a koji je inspirisan B stranom LP-a Bird Symbols Charilija Parkera. Godine 1995. magazin Rolling Stone upozorio je na harizmatičnog Cartera kao mladu nadu na koju treba obratiti pažnju, a nekoliko godina kasnije isti časopis mu je dao visoke ocene za dva CD-a koja je istovremeno izdao 2000. godine (njegova poslednja izdanja za Atlantic, koji je ubrzo potom rasformirao svoje odeljenje za jazz): Layin’ in the Cut u funky ritmovima (njegov prvi album sa potpuno električnim bendom, u kojem je između ostalih svirao i gitarista Marc Ribot) i  Chasin’ the Gypsy inspirisan muzikom Djanga Reinhardta (na kojem se pojavljuju njegova rođaka Regina Carter na violini i Romero Lubambo na gitari). Ovaj dvojac je bio dobro prihvaćen kako u pop tako i u jazz krugovima. Rolling Stone piše da „... je saksofonista James Carter izdao najrevolucionarnije ostvarenje jazza sadašnjice – on nije tek puki avant-post-rock eksperimentalista nego saomuvereni i pomalo drski nametljivac koji pleni pažnju svojom... veštinom da iznedri albume vredne pažnje.”
Kada je njegov bivši producent Yves Beauvais prešao iz Atlantica u Columbiju, Carter je otišao za njim 2002. godine da bi godinu dana kasnije snimio novi album balada sa gudačima, pod nazivom Gardenias for Lady Day. Takođe 2002. godine Carter je pobrao izvanredne kritike za svoj nastup sa Detroitskim simfonijskim orkestrom u Concerto for Saxophones and Orchestra koji je specijalno za njega napisao kompozitor Roberto Sierra. Carter je 2004. godine dobio nagradu Dr. Alaine Locke, koja se svake godine uručuje pojedincima čije delo predstavlja primer doprinosa promociji kulture Afro-Amerikanaca. Carter, koji je izglasan nekoliko puta za najboljeg po anketama kritičara i čitatelja magazina DownBeat, nastavlja da putuje sa svojim triom i često svira kao zamena u World Saxophone Quartetu. Sa svojim triom je 2005. godine snimio Out of Nowhere u izdanju producentske kuće Half Note, a 2006. godine album Gold Sounds (Brown Brothers Recordings) sa pijanistom Cyrusom Chestnutom, basistom Reginaldom Vealom i bubnjarem Alijem Jacksonom na zajedničkom izletu u obrađivanje hitova pop benda Pavement. Kada je Carter prispeo na jazz scenu devedesetih godina, smatrali su ga drskim žutokljuncem koji je jedva čekao da uleti na scenu sa svojim saksofonom. Nekoliko godina kasnije kada su ga upitali da li se njegov život soliste i lidera benda promenio od kada je imao tridesetak godina, odgovorio je „Pa, još uvek se osećam isto, ali sada mogu da koristim sve različite oblike i forme u mom sviranju na bolji način.” Zastao je, a zatim dodao u mešavini metafora: „Mogu da igram ping pong sa nekim jedako kao i da bacam kuglu. A mogu i sve ono što dolazi između. Ima mnogo toga u dekatlonu. Ja želim da kompoziciju odsviram na drugačiji način svaki put. To je pravi hod po žici. Ali kada imate različita oružja za napad u svom arsenalu, mnogo je lakše „izbalansirati” takav nastup.

Corey Wilkes
Mladi lav čija se rika čuje u nekoliko muzičkih pravaca, Corey Wilkes je uleteo na muzičku scenu 2002. godine i aterirao direktno u centar čikaške klupske jazz scene. Njegov sledeći podvig bilo je da ukrade duh Lestera Bowija i popuni slobodno mesto trubača u čikaškom „Art Ensemble”. Velika uloga za jednog novog muzičara, ali ni Corey nije makar kakav muzičar. Počeo je sa 10 godina, napravio ansambl „Illinois All State Honors Jazz Combo” u srednjoj školi i negovao svoj talenat na Berklee koledžu za muziku. Njegove note pune soula mogu se čuti kako krase razne projekte kao što su DJ setovi Logica, Osunlada i Josha Deepa; numere na albumu „Hidden Beach’s Unwrapped Vol 4”, kao i na „Ascension Loft” seriji Kahila El Zabara. Corey je binu i iskustvo podelio sa muzičarima kao što su Wynton Marsalis, Roy Hargrove, Ledisi, Soulive, James Moody, Meshell Ndegeocello, Mike Phillips, Roscoe Mitchell, Von Freeman, Fred Anderson, Will Calhoun, Malcom Jamal-Warner i toliko mnogo drugih. Pored toga, mnogo nastupa u Evropi kao i u Africi i Južnoj Americi. Angažovan je i kao Gostujući umetnik i Član Odbora na Jazz institutu Čikaga i član je Udruženja za usavršavanje kreativnih muzičara; ovaj mladi lav ima glas koji treba osluškivati sa očekivanjem.
Gerard Gibbs
Gerard William Gibbs, rođen 16. novembra 1967, bio je zaljubljenik u jazz sve od kad ga je otac u nežnom uzrastu od samo tri godine upoznao sa muzikom pokojnog jazz klavijaturiste, Richarda „Groove” Holmesa. Sa sedam godina, kada mu se ukazala prilika da upozna Holmesa, Gerardu je on postao idol. Znao je da će jednog dana svirati jazz baš kao i on. Gerard Gibbs, rođen i odrastao u Detroitu, Mičigen, predstavlja proizvod detroitskih državnih škola. Počeo je da uči klasični klavir sa devet godina. Iako se dao u ovaj muzički stil prilično brzo, njegovo interesovanje za jazz nikada nije izbledelo. Leta 1981, dok se oporavljao kod kuće od korektivne operacije noge, Gerardu je stiglo iznenađenje u vidu posete “Groova” Holmesa. Holmes se odmah zainteresovao za Gerarda i počeo da ga upućuje u tajne zanata. Sve do Holmesove smrti 1991, Gerard je imao svojevrsni odnos prijateljstva i mentorstva sa ovim internacionalnim jazz klavijaturistom o kakvom su drugi samo mogli da sanjaju. Godine 1996. sreća se ponovo osmehnula Gerardu. Upoznao je još jednog jazz klavijaturistu, Jimmija Smitha, na koncertu u lokalu Bluebird Inn u Detroitu. I Smithu se Gerard svideo, i počeo je da mu pokazuje neke od svojih tehnika. Od tih se dana Gerardovo prijateljstvo sa Jimmijem Smithom pokazalo kao veoma vredno. Gerard je imao priliku da stane rame uz rame i sa jazz klavijaturistima kao što su Joey DeFrancesco, Jimmy McGriff, i pokojni Jack McDuff. Septembra 1999, Gerard je dobio priliku da improvizuje sa pokojnim Charlesom Earlandom poznatom po nadimku “Mighty Burner”. Svi ovi susreti doprineli su Gerardovom razvoju u svestranog muzičara čija veština prevazilazi njegove godine. Trenutno, Gerard svira u Americi na koncertnim nastupima sa saksofonistima Marionom Meadowsom, Ronnijem Lawsom i Jamesom Carterom. Svoj talenat stavlja na raspolaganje i sjajnoj savremenoj jazz grupi: Pieces Of a Dream. Kada je kod kuće u Detroitu, Gibbs radi kao Inženjer arhitekture za grad Detroit preko dana, večeri i vikende predvodi sa svoja dva jazz benda. Svira savremeni jazz na klavijaturama u svojoj grupi RYZ (čita se rajz) i klavijature za Gerard Gibbs & ORGANized Crime. Gerard je nedavno završio debitantski CD sa svojim triom klavijatura posvećen sećanju na njegovog prvog mentora pokojnog Richarda “Groove” Holmesa.


Leonard King
Leonard King, Jr. je rođen 14. februara 1948. i odrastao u Detroitu, Mičigen. Njegova naklonost prema muzici počinje od mladih dana, a svoj prvi fonograf je dobio kada je imao samo dve godine. „Pričali su mi kako sam stalno čačkao porodični gramofon pa su mi roditelji kupili moj. Svirao je samo na 78 dok ga moj otac nije prepravio da svira sve tri brzine—78, 45, i 33 1.3." Počeo je muzički život kao pevač. Rani vokalni uzori su mu bili Jackie Wilson, Frankie Lyman and the Teenagers i Chuck Berry. Interesovanje za ritmičke strukture počelo je da se razvija kasnije. Tokom ovog perioda mnogi bubnjari bili su istaknuti predvodnici bendova u SAD-u, a nekoliko njih je izdalo i veoma popularne ploče kao što su Art Blakey, Gene Krupa, Cozy Cole, Buddy Rich, Max Roach i Louie Bellson. „Pravio sam ritmične zvuke koristeći sam sve što sam mogao da nađem u kući uključujući kašike, lenjire, kante sa farbom i stolice. Jednom sam počeo da pravim udubljenja u stolicama kada su me roditelji upitali da li bih želeo da idem na časove bubnjeva i ja sam rekao „da”. Na kraju je naučio da peva i svira istovremeno. Muzička scena Detroita je bila veoma plodna u njegovoj mladosti i Leonard je imao prilike da se upozna sa velikim imenima kao što su Chico Hamilton, Art Blakey, i Al Jackson, Jr. of Booker T. i MG's. Oformio je lokalni bend sa svoja dva brata Gregorijem i Atiba Kingom koji je postao poznat pod nazivom Leonard King and the Soul Messengers. Ostali su zajedno deset godina. Osnovao je sopstvenu izdavačku kuću nazvanu Uuquipleu (jukiplu) Records i snimio je nekoliko CD-ova sa bendom OOPAPADA na kojima su se pojavili Dr. Prof. Leonard King, gitarista Robert Tye i orguljaš Chris Codish. Pored toga, King je izdao CD sa triom klavijatura Jamesa Cartera (pod Kingovim vođstvom) u kojem su se pored Kinga našli i Carter i Gerard Gibbs. Nedavno je King sproveo svoj program „Drum Fun and Vocals, Too" širom Mineapolisa/St. Paula i drugih gradova Minesote, i redovno ide na turneje po celom svetu sa  Jamesom Carterom. On je i ko-muzički direktor grupe Southpaw Isle Steelband i svirao je na njihovom najnovijem CD-u, „The Music of Astor Piazzolla Plus Five Composers". Leonard King je imao sreće da svira sa mnogim muzičarima među kojima su Dr. Donald Byrd, Paquito D'Rivera, Al Green, Aretha Franklin, Johnny Griffin, David Murray, Franz Jackson, Eddie Kendricks, T-Bone Walker, Earl Van Dyke, Bobby Watson, Lyman Woodard, Roy Brooks' Aboriginal Percussion Choir, Eddie Jefferson, Johnnie Taylor, Regina Carter, Barbara Dane, Herb Ellis i Alvin Batiste. Snimao je sa umetnicima kao što su Lyman Woodard, Pamela Wise, James Glass i bivši studenti James Carter i Rodney Whitaker.

Ralphe Armstrong
Godine 1973, Ralphe Armstrong – sedamnaestogodišnji klinac iz Detroita koji je tek izašao iz srednje škole – otišao je na audiciju za svirku sa orkestrom Mahavishnu. „Druga osoba koja je bila na audiciji u isto vreme bio je Jaco Pastorius,” kaže on. „Jaco je imao drugačiji zvuk u tim danima; imao je stari, izlupani Fender Precision sa pragovima, koliko se sećam. Ja sam dobio posao zato što sam svirao fretless.” Armstrong je stekao klasično obrazovanje tokom četiri godine na mičigenskoj Interlochen umetničkoj školi, gde je studirao po metodu Josefa Harvija; kasnije, se sa akustične tehnike prebacio na električnu dok je unosio žestoki funk u trio snažnih albuma Mahavishua sa sredine '70-tih: Apocalypse, Visions of the Emerald Beyond i Inner Worlds (sve za Columbiju reizdate '90-tih kao deo serije Legacy ove izdavačke kuće). „Ako sa kontrabasa prelazite na elektriku morate da znate tehniku da biste skontali arpeggios i neke druge položaje prstiju,” Ralphe smatra. „Ne možete jednostavno da pogledate kompoziciju i učinite je muzikalnom a da prethodno ne osmislite neki konstruktivni rad prstiju koji će je učiniti muzikalnom. To ja danas učim studente.” Posle trogodišnjeg učešća u Mahavishnuu, Armstrong se pridružio zvezdanoj fusion grupi pod vođstvom violiniste Jean-Luc Pontija, bivšeg kolege iz Mahavishnua koji se takođe pojavio na albumima Apocalypse i Visions of the Emerald Beyond. Ralphija možete čuti kako cepa rame uz rame sa gitaristima Allanom Holdsworthom i Darylom Stuermerom i bubnjarem Stevom Smithom na Pontijevom epohalnom albumu Enigmatic Ocean [Atlantic] iz 1977. kao i na sledećem iz 1978 snimljenom uživo [Rhino], koji Ralphe zove „najboljim zabeleženim primerom toga kako ja sviram bas.” Armstrong se u poslednje vreme više okrenuo kontrabasu u jazz triu sa pijanistom Gerijem Allenom i bubnjarom Lennijem Whitom – ali je izvukao svoj Gibson Les Paul bas, opremljen Bartolini pickupima, prošle godine da bi učestvovao na Jimi Hendrix Festivalu u Bumbershootu u Sijetlu, gde se ponovo udružio sa gitaristom Johnom McLaughlinom i bubnjarem Naradom Michaelom Waldenom iz Mahavishua. „Prošlo je 20 godina od kad smo snimali zajedno,” kaže Ralphe, „ali ona veza je i dalje tu. Posle svirke smo ostali budni celu noć, grleći se i sećajući se. Zapravo, pričali smo o tome da se ponovo okupimo da snimimo ploču i uradimo turneju. I Michael i ja volimo Johna; on je zaslužan za naše početke u karijeri.” Armstrong je takođe zahvalan dvojici basista što su mu pružili veoma značajne smernice u mladosti.„Ron Carter je bio jedan od mojih najvećih uzora kada sam bio tinejdžer. Kadgod bih bio u Detroitu, davao mi je savete o basu. On i Buster Williams bi me uvek zvali kada bi došli u grad. Da nije bilo njih danas bih možda bio prodavac cipela..” U svim ovim agresivnim a ipak izuzetno složenim fusion izletima od '70-tih, Armstrong je svirao Fender Jazz bas sa fretless Precision vratom kroz čitav niz arhaičnih pedala za efekte što mu je davalo izuzetno opak zvuk u solo deonicama. (Ako ne znate o čemu pričam, proverite njegov tutnjeći solo sa primesom distorzije na „The Struggle of the Turtle to the Sea, Part III” sa Pontijevog albuma Enigmatic Ocean.) „Koristio sam napravu koja se zove Maestro Bass Brassmaster,” seća se on. „Trebalo je da učinim da bas zvuči kao trombon, ali je to zvučalo više kao Jimi Hendrix. Koristio sam to u kombinaciji sa Morley wah-wah pedalom i Maestro boksom za oktavu. To je bilo dobro za svoje vreme – ali sada koristim DigiTech spravu koja u programu ima više od 100 zvukova. Mnogo je bolja od stvari koje sam koristio '70-tih.” Neki od boljih primera Ralphijevog sviranja na akustičnom basu može se naći na dva dobra Warner Bros. albuma gitariste Earla Klugha: Earl Klugh Trio, Vol.1 iz1991. i Earl Klugh Trio, Vol.2 iz 1993, oba u produkciji Dona Sebeskija na kojima se pojavljuje Londonski simfonijski orkestar. Na ovim projektima i u saradnji u triu sa Gerijem Allenom, Armstrong je svirao 3 bas sa C-ekstenzijom koji je napravio luthier-gitarista Kevin Flannery iz Grand Repidsa, Mičigen. „To je taj koji koristim za jazz,” kaže Ralphe. „Imam i Steiner iz 1847, koji koristim za rad u pozorištu i klasiku. Ali njemu ne prija putovanje, tako da ovaj 3/4-ski bas nosim sa sobom na turneje, jer je izdržljiviji.” Iako se Ralphe nije preterano isticao tokom '80-tih, sarađivao je povremeno sa saksofonistom Eddijem Harrisom, i kaže da je sada spreman da se vrati u sedlo i sa električnim i akustičnim instrumentom. „Bio sam kod kuće da bih se bavio svojom decom,” kaže on. „Mislim da je to bilo važno; ako imate decu, ona moraju da vas poznaju. Sada ponovo počinjem da putujem, da se vraćam u tok. Između saradnje sa Gerijem Allenom, studijskog rada sa Michaelom Waldenom u njegovom studiju u San Francisku, bavljenja klinikama za Gibson, pozorišnih angažmana ovde u Detroitu i predavanja basa na Konzervatorijumu Oberlin, veoma sam zauzet ovih dana. Osećam se odlično.”
.K u l t u r n i...c e n t a r...N o v o g...S a d a
N O V O S A D S K I...J A Z Z...F E S T I V A L...2 0 0 8..