ČETVRTAK, 16. NOVEMBAR 2017. 20 sati

Srpsko narodno pozorište, velika sala

 

Denise King, glas

Zoran Šandorov, glas

 

Saksofoni: Gabor Bunford – alt saksofon, Stojan Grubić – tenor saksofon, Nikola Jevtić – alt saksofon, Nikola Macura – tenor saksofon, Srđan Paunović – bariton saksofon

Brankica Đukić Jatić – flauta, Dragan Kozarčić – truba, Atila Pete – truba, Danijela Veselinović – truba, Stefan Stanečić – truba

Tromboni :Vladimir Nežić, Ištvan Segi, Stevan Dragaš, Nikola Milanov

Ritam sekcija:  Aleksandar Banjac – klavir, Vladimir Jakovljević – gitara, Vladimir Samardžić – bas gitara, Goran Evetović – bubnjevi, Uroš Šećerov – perkusije

Dirigent, aranžer i umetnički rukovodilac  – Fedor Vrtačnik.

 

 

DENISE KING

Denise King potiče iz Zapadne Filadelfije, gde je rođena 31. oktobra 1954. godine. Nju možemo nazvati prirodnom pevačicom zato što je naučila da peva van školskog sistema, slušanjem ploča i jazz nastupa uživo.

Pevačku karijeru počela je kasno, kao tridestogodišnjakinja, i to slučajno, pošto nikada nije planirala da postane pevačica. Ipak, oduvek je volela muziku. Sa jazzom se upoznala kada je imala 13 godina, preko strica Herberta Tatuma koji je posedovao veliku kolekciju jazz ploča, a sa rođakom Cynthijom je podelila svoje oduševljenje stilom i energijom Nine Simone.

Pošto je bila izuzetno stidljiva, prvi angažmani su bili teški. Prevazišla je tremu uz pomoć Sama Reeda, saksofoniste i vođe legendarnog benda Uptown Theater Orchestra.

Stilove fraziranja pozajmila je od umetnika kao što su Sarah Vaughan, Ella Fitzgerald, Nat „King“ Cole i Frank Sinatra. Lil Jimmy Scott, Nancy Wilson, Carmen McCrae i Nina Simone su joj bili uzori od kojih je naučila da ceni tekstove pesama.

Rani nastupi obuhvatali su saradnju sa mnogim legendama kao što su: Butch Ballard, Arthur Harper, Sam Dougherty, Cecil Payne, Jymie Merritt, Bootsie Barnes, Lex Humphries,Phil Wright, Christian McBride, Dexter Wansel, Duane Eubanks, Lonnie Plaxico, Sid Simmons, Dr. Guy Ramsey, Derrick Hodge, Chris Beck, Billy Paul, i mnogi drugi. U klubu „Zanzibar Blue“ u Filadelfiji, Denise je upoznala Dextera Wansela, pisca, aranžera, producenta i umetničkog i progamskog direktora izdavačke kuće „Philadelphia International Records“. Taj susret se izrodio u dvadesetogodišnji poslovni odnos.

Tokom svoje prve posete Parizu sredinom devedesetih, Denise je nedelju dana nastupala u „La Villa“, popularnom klubu u kvartu Sen Žermen de Pre. Nastupi su dobro primljeni, ali joj nisu obezbedili povratak. Nekoliko godina kasnije, 2008. godine, pijanista Olivier Hutman kojeg je upoznala u Parizu, predložio joj je saradnju na zajedničkom projektu, te se na neko vreme preselila u Pariz. Saradnja je trajala šest godina i izrodila dva albuma i turneje po celoj Evropi.

Denise King predstavlja živi dokaz da za američke muzičare, Evropa, posebno Pariz,  ostaje obećana zemlja. Ovaj osećaj se nastavlja i sada kada dimanika jazz muzike u Sjedinjenim Državama nije srazmerna onoj sa ove strane Atlantika. Začuđujuće, evropski san za jazz umetnike ostaje značajan motiv u njihovoj istoriji, i daje dodatnu snagu američkim umetnicima afričkog porekla, posebno dok rasne tenzije i dalje nastavljaju da opsedaju Ameriku. U oktobru 2015. godine izdala je album Seasons of Jazz za etiketu Dot Time Records. Aprila 2016. godine, učestvovala je na Međunarodnom danu jazz muzike u Parizu, u lokalu „Tres Honore Salon“.

Tokom proteklih 25 godina, pevala je na svim važnim mestima u Filadelfiji, i nekim u Njujorku, Parizu, Milanu, Izraelu, Turskoj, Brazilu, Africi, Nemačkoj i Japanu.

Denise King je, pre svega, fina mala žena, puna energije, dobrog humora i swinga. Kao deo tradicije ukorenjene u istoriji jazz muzike, sublimirala je životne nedaće autentičnim jazz izrazom. Denise King ne preteruje, ne koristi trikove, ona potpuno živi pesme koje peva. Njena muzika ima prirodnu eleganciju, romantiku i nostalgiju svih velikih dama jazz muzike.

 

NOVOSADSKI BIG BEND

Novosadski big bend je osnovan 2003. godine od strane profesionalnih i renomiranih džez i pop muzičara Novog Sada, sa željom da ispuni prazninu nastalu gašenjem Plesnog orkestra RTV Novi Sad, te da nastavi tradiciju orkestarskog muziciranja Novog Sada na polju džez, pop, filmske i opšte scenske muzike. Tokom proteklih 14 godina rada orkestar je priredio 360 koncerata na gotovo svim kulturnim manifestacijama i festivalima u zemlji i regionu. Na koncertima u Studiju „M“ RTV Vojvodine snimljeno je 18 izuzetno kvalitetnih nastupa. Godine 2010. objavljen je prvi studijski CD „Samo muzika“ . Novi-autorski CD-a „ Polaris“ , obogaćen modernim funk zvukom, izlazi u februaru 2017.

Novosadski big bend je snimio muziku za dve kultne serije: Cvat lipe na Balkanu i Nepobedivo srce, dok je kroz koncertnu delatnost ostvario aktivnu saradnju s Beogradskom filharmonijom, medijskim kućama – RTV Srbije, RTV Vojvodine, RTV Pink, kao i sa gotovo svim renomiranim umetnicima u regionu, od kojih izdvajamo Tota Kutunja, Emira Kusturicu, Jelenu Tomašević, Željka Joksimovića, Bojanu Stamenov, Masima Savića, Kornelija Kovača, Aleksandru Radović, Tanju Jovićević, Tanju Banjanin, Terezu Kesoviju, Coloniju, Borisa Režaka, Sergeja Trifunovića…

U dosadašnjem radu Novosadski big bend je nastupao u različitim formacijama, koje su bile uslovljene programskim sadržajima. Njegovu okosnicu danas čine najbolji džez muzičari Novog Sada: Gabor Bunford – tenor saksofon, Ivan Blanuša – alt saksofon, Stojan Grubić – alt saksofon Nikola Macura – tenor saksofon, Nikola Jevtic – bariton saksofon , Brankica Đukić Jatić – flauta, pikolo , Dragan Kozarčić – truba, Atila Pete – truba , Danijela Veselinović – truba , Stefan Stanečić – truba , Vladimir Nežić – trombon , Stevan Dragaš – trombon , Nikola Milanov – trombon , Nemanja Softić – trombon, Aleksandar Banjac – klavir , Vladimir Jakovljević – gitara , Ištvan Mađarić – bas gitara, Goran Evetović – bubnjevi. Dirigent, aranžer i umetnički rukovodilac Novosadskog big benda je Fedor Vrtačnik.