Fedor Ruškuc, kontrabas

Aleksandar Bahun, klavir

Dušan Ivanišević, bubnjevi

Kristijan Mlačak, saksofon

 

 

Fedor Ruškuc rođen je u Novom Sadu 1980. godine. Prvi kontakt sa muzikom imao je u šestoj godini života. Posle završene niže muzičke škole u kojoj je svirao violinu, menja instrument i Srednju muzičku školuIsidor Bajić završava na Odseku za kontrabas, u klasi prof. Gorana Kerlete. Posle toga odlazi na studije, prvo u Grac (Austrija) gde mu je profesor Wayne Darling, a posle u Keln u Nemačkoj (2002 ) kod prof. Dietera Manderscheid-a, gde je i diplomirao 2005. godine i stekao diplomu mastera. Dobitnik je brojnih nagrada, što sa raznim ansamblima, što pojedinačnih, od kojih mu je najdraža ona koju je osvojio kao najbolji kontrabasista takmičenja Jimmy Woody Award 2008. Nastupa širom Evrope i u Rusiji. Sa grupom East Affair 2010. godine učestvuje i u filmu WDR televizije Global Lokal. Među muzičkim imenima sa kojima je sarađivao treba istaći sledeće: Keith Copeland, Dennis Rowland, Cristian Jacob, Antoni Bennet, Eliot Masonv, Uwe Plath… Stalni je član Ferenc und Magnus Mehl Quartet, Magnus Mehl Quntet i East West European Jazz Orchestra TWINS 2010. U proleće 2010. se vratio u Novi Sad gde živi i radi. U Kulturnom centru Novog Sada publiku je upoznao sa autorskim radom u izvođenju benda Fedorchestra. Snimio je dvadesetak CD-izdanja u zemlji i inostranstvu.

 

Aleksandar Bahun (kompozitor, aranžer, pijanista) rođen je u Novom Sadu. Potiče iz stare novosadske muzičke porodice. U Novom Sadu završava nižu i Srednju muzičku školu „Isidor Bajić“ i potom se upisuje na studije kompozicije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Početkom 1990. osniva svoj prvi džez ansambl pod nazivom AB Sextet sa kojim nastupa po klubovima i mnogim kulturnim manifestacijama tokom sledećih godina u Novom Sadu. Sredinom 1996. sa Adamom Klemom osniva Stomp Quartet sa kojim nastupaju novembra 1997. god. na Jazz Time Festu u Novom Sadu kao najmlađi autorski sastav i kao domaćini samog festivala. Krajem 1998. osniva Alexandar Bahun trio, sa Ištvanom Mađarićem i Robertom Pongom, gde je Aleksandar pijanista i autor. Sa triom učestvuje na par domaćih džez festivala negujući ECM jazz, koji odudara od džeza devedesetih godina, jer je vrsta otvorene forme u kojoj je svaki eksperiment dozvoljen. Iste godine postaje član Big Benda RTV NS i Vojvođanskog omladinskog big benda jedan kratak vremenski period. Početkom 2004. postaje član beogradskog latino-džez sastava Fiesta Latina sa kojim nastupa u državi i inostranstvu. Sredinom 2004. Adam Klem, Igor Molnar i Bahun osnivaju bend pod nazivom MOBADA koji svira isključivo autorsku muziku i sa kojim nastupa iste godine na Umbria Jazz Balkanic Windows festivalu i Novosadskom jazz festivalu… Sredinom 2006. sa Vladimirom Samardzićem osniva autorski sastav pod nazivom Panonia Project, koji prvi put nastupa na filmskom festivalu Motovun 2006 (Hrvatska), pa potom na Umbria Jazz Balkanic Windows festivalu u avgustu 2006. i novembra iste godine na Novosadskom jazz festivalu, na kojem im se priključuje Marko Đorđević kao lead truba. Sarađivao je sa Beogradskim almost big band orkestrom Jazz Connection koji je sastavljen od vodećih domaćih džez solista, sa kojima jula 2007. nastupa na svečanom otvaranju Filmskog festivala Srbije sa Duškom Gojkovićem, Dadom Topićem… Sredinom 2007. putuje u Dortmund kao jedan od predstavnika kulturne delegacije iz Novog Sada u okviru kulturne saradnje između dva grada (Novi Sad – Dortmund) gde sarađuje sa nemačkim džez muzičarem, saksofonistom Uweom Plathom. Iste godine sa sastavom Panonia Project učestvuje na džez festivalima u Valjevu i Petrovcu (Crna Gora). Novembra 2007. dobija poziv od strane maestra Bubiše Simića da nastupi kao specijalni gost sa Big Bendom RTS na Kolarčevom narodnom univerzitetu, u okviru koncerta Omaž pijanisti, koji je bio posvećen našem sjajnom pijanisti, aranžeru, kompozitoru Bori Rokoviću, gde ostvaruje zapažen nastup. Tokom leta 2008. radi muziku i aranžmane za predstavu KNKN PNKN u okviru novoformirane pozorišne trupe Jorik, a u režiji Žanka Tomića. Predstava  je premijerno izvedena na festivalu BELEF, a po mišljenju Stručnog saveta festivala proglašena je za najbolje umetničko ostvarenje te godine. Novembra 2010. nastupa sa Panonnia Project-om na Beogradskom jazz festivalu, u okviru promocije albuma „The Bridge“, a u Novosadskom Studiju M u okviru Novosadskog jazz festivala takođe promoviše ovaj album, na kome se predstavlja kao kompozitor i aranžer. Poslednjih nekoliko godina Aleksandar aktivno nastupa po zemlji i inostranstvu sa najeminentnijim domaćim džez muzičarima (Dušan Novakov, Dušan Ivanišević, Vladimir Kostadinović, Slobodan Bata Božanic, Branko Marković, Milan Pavković, Ljubiša Paunić, Aleksandar Jaćimović, Vladimir Krnetić, Max Kočetov, Marko Đorđevic (NY), Uwe Plath, Jelena Kuljić, Panonia Project, NS Big Band…). Početkom 2015. komponuje muziku za predstavu Dan kada smo se sreli, koja se nalazi na redovnom repertoaru SNP-a, i ostvaruje saradnju na mnogobrojnim projektima sa domaćim i stranim umetnicima iz svih sfera kulture i medija – radio, film, teatar, pozorišne trupe. Stalni je član Opere Srpskog narodnog pozorišta.

 

 

Miloš Grbatinić poreklom je iz Šida gde je završio osnovnu muzičku školu za saksofon. Nakon završetka odlazi u Novi Sad i završava školovanje na Odseku za klasične udaraljke u klasi profesora Srđana Palačkovića. Studije započinje u Beogradu na Fakultetu muzičke umetnosti, na Odseku za džez i popularnu muziku, smer džez bubnjevi, u klasi profesora Miroslava Karlovića. Grbatinić u Beogradu veoma brzo uspostavlja saradnju sa Big bendom RTS i svira u klubovima sa lokalnim džez muzičarima. Nastupao je na festivalima kao što su Beogradski jazz festival, Novosadski jazz festival, Nišville, Jazz festival Valjevo itd. Takođe je sarađivao i sa svetskim imenima: Duško Gojković, Stjepko Gut, Simon Righter, Heinz von Herman, Samuel Blaser, Ilja Reijngoud, Christoph Lauer…

 

Vladimir Jakovljević, samouki gitarista, rođen u Novom Sadu 1978. godine. Prvu gitaru dobio je sa 11 godina. Nekoliko godina kasnije počeo je ozbiljnije da se zanima za muziku i gitaru, svirajući sa velikim brojem autorskih i cover bendova, učestvujući pritom na velikom broju jam session-a i nastupa po Novom Sadu i okolini. 1997. godine učestvuje u Džez školi kod profesora Igora Molnara, formirajući tom prilikom svoj prvi džez sastav Jazzwah. Bez ikakve formalne muzičke edukacije upisao se na Džez akademiju u Gracu 1999. godine. Proveo je jednu godinu tamo, radeći sa profesorom gitare Karlom Ratzerom. 2002. godine sarađuje sa Borisom Kovačem na snimanju albuma „Ballads at the end of time“, koji je izdat za inostrano tržište. 2005. godine započinje saradnju sa bendom Milaćopezo, svirajući sa njima sledeće 4 godine. Sa bendom snima album „Čekam te“ koji je izdat 2010. godine. Proteklih 20 godina aktivno sarađuje sa Aleksandrom Dujinom, učestvujući na brojnim studijskim snimanjima, projektima i koncertima. Član je Novosadskog Big Benda od 2006. godine, sa kojim snima albume „Samo muzika“ i „Polaris“. Aktivan je na muzičkoj sceni i nastupa sa raznim izvođačima, u raznim muzičkim formatima i stilski raznovrsnim sastavima. Takođe, aktivan je i kao profesor gitare.