0
|
JAZZ SUSRETI NA JAZZ ALARMU:
. |
21. novembar
2002.. . |
Džezer
Ika Malin, čovek koji će tokom festivala projektovati filmove sa
Njuport džez festivala: Novi Sad ostaje džez
grad Jako
sam bio radostan večeras kada sam video ovoliko mladog sveta. Nisam
mogao ni da pretpostavim da ovoliko mladih sluša i voli džez i jako
sam radostan zbog toga. Novi Sad je opet, ili ostaje, džez
grad.
Pevačica Svetlana Ceca Palada:
Počastvovana u svom
gradu Počastvovana sam pozivom da uveličam nezvanično otvaranje
Novosadskog Old Gold festivala, tim pre što je to festival u mom
gradu, gradu džeza. U poslednjih pet godina trudim se da kao vokalni
solista zauzmem mesto na našoj sceni, novosadskoj i jugoslovenskoj
jer kada dobiješ diplomu od džez muzičara kao vokalni izvođač onda
si pravi izvođač. Zahvalna sam gopođi Vesni Kaćanski što me pozvala
da učestvujem sa mojim bendom. Snežana
Miletić 1
VASIL
HADŽIMANOV Slavni roditelji mi nikad nisu
bili problem, valjda ni ja nisam bio njima. Bilo je uvek tog
buntovničkog klinačkog stava, u jednoj fazi tog svog života
odbacivao sam čak i korisne informacije samo zato što su dolazile od
njih ali vremenom ukapiraš da ti to samo koristi i skraćuje muke.
Kada sam sazreo združili smo se muzički. Sada redovno radimo
zajedno. Nedavno sam bio počastvovan kada sam sa ocem nastupio na
festivalu šansone u Zagrebu.
TOMAS LUI LUDVIG, JAZZ PISTOLS
Prvi put smo tu kod
vas. Imali smo malu turneju po Balkanu. Bili smo u Skoplju, Nišu,
Čačku, Beogradu, večeras u Novom Sadu. Rekao bih, najzad u
Jugoslaviji nakon svih teških vremena. Jako nam je drago što smo mi
iz Nemačke došli ovde, meni posebno jer sam ja čak i korenima vezan
za ove krajeve. Moji preci, roditelji mojih dede i babe su odavde.
Oni su Mađari i nekada su tu živeli, ne znam tačno gde ali ja sam
dakle i odavde. Večeras je bilo fantastično, publika je divna,
komunikativna i vrlo raspoložena.
U T I S C I
P U B L I K E :
Glumac Ivan Đurić, maskota festivala, junak spota za
festival: Bojan je bio odličan, Nemci
surovi ali simaptični i na kraju Vasil je bio sjajan.
Mlatimudijalni umetnik Nikola Džafo:
Večeras nije bilo džeza
jer nije bilo crnaca. Nije bilo klasičnog džeza kakvog sam očekivao.
Svašta se to nešto spaja i to je sjajno, posebno što dolaze novi
ljudi, možda i malo lošiji ali idemo napred. Ova umetnost večeras
nije ujedala. Ova muzika je sveža, čini da se čovek oseća
bolje.
Novinar/džezer Slobodan Aranđelović:
Ništa. Samo Bojan. Ovo
drugo večeras bilo je zatezanje, za decu, neozbiljne
stvari. Snežana Miletić
2
|
DRUGI DAN NOVOSADSKOG OLD GOLD JAZZ
FESTIVALA
BOŠKO PETROVIĆ Drugog
dana Novosadskog OLD GOLD jazz festivala imali smo priliku
čuti najveću živu legendu ex-Yu scene, Boška Petrovića u triju
sa Primožem Grašičem (gitara) i Mariom Mavrinom (bas). Nakon
12 godina ponovo pred novosadskom publikom, B. P. je svirao
kako i živi - opušteno, nepretenciozno i
inteligentno. - Imali
ste priliku da prisustvujete cirkusu zvanom Boško Petrović.
Samo večeras u vašem gradu! Promenilo se mnogo toga: običaji, ljudi,
države? - Mnoge
stvari su se promjenile, u stvari sve! Samo je Novi Sad ostao
isti. Arhitektura me podsjeća na moj grad (Bjelovar), divna
publika, vino… Hoćete
li uzeti učešća u Jam Session-u?
- Uzet ću učečća, i to vrlo aktivnog, u
spavanju… Melius
dormire, quam diaboli servire
(Bolje je spavati nego đavolu
služiti.)
To be continued…. |
23. novembar
2002.
J.A.Z.Z. | Miloš Eremić,
moderator direktnog prenosa iz Studija M i urednik u muzičkoj
redakciji RNS Jedan od posebnih kvaliteta
Novosadskog jazz festivala je i taj što se nastupi u studiju
M, RTV Novi Sad direktno (Ad hoc) prenose preko 1. Programa
Radio Novog Sada. Žive nastupe, hipotetički, mogu pratiti svi oni
koji na svojim radio prijemnicima mogu da catch-uju frekvencije
pomenute stanice (opseg varira od, u najpovoljnijim vremenskim
uslovima, centralne Mađarske pa sve do južnih granica
zemlje.) - Ovo je drugi festival koji se odvija
pod krovom radio Novog Sada i mislim da je to adekvatan prostor,
koji zadovoljava sve akustičke zahteve - reči su moderatora
direktnog prenosa festivala Miloša Eremića i urednika emisija Jazzva
i Jazz scena na programima pomenutog radija. Šta bi izdvojio iz
dosadašnjeg programa? - Samo
otvaranje, tačnije nastup Bojana Zulfikarpašića i Vasil Hadžimanov
Bend prve večeri, a večeras (subota) je dominirao Mainstream,
prevashodno mislim na Boško Petrović trio, iako za tu muziku možemo
da kažemo da za ovo vreme zvuči suviše klasično, ali je savršeno da
se on našao ovde posle toliko godina. Big Band RTV
Slovenije? - Ja lično volim taj moćni zvuk Big
Banda, kakav god on bio, ali sloveenački Big Band je institucija sa
tradicijom i mislim da ga je trebalo poslušati. Dobar
koncert.
LOJZE KRAJNČAN, dirigent BIG BANDA RTV
SLOVENIJA Festivalske ambijente, pored uobičajenih, teško je zamisliti
bez “autobusa” na bini - Velikog (sa velikim v) orkestra. Novosadski
Old Gold jazz festival je u sadržaju Saturday night fever-a ugostio
Big Band RTV Slovenije, orkestar koji ne zna za prekid od daleke
“oslobodilačke” 1945. Dirigent Lojze Krajnčan je
preuzevši palicu od Jože Privšeka podmladio orkestar, unoseći tako
neophodnu svežu krv. - Poslednji
put sam na ovoj bini nastupao 1988. A od tada se mnogo stvari
promenilo. Mladi muzičari su ušli u orkestar, skoro svi su školovani
u velikim svetskim Jazz centrima i ovaj sastav nastavlja
dugogodišnju tradiciju, počev od maestra Bojana Adamiča pa do
danas. Koliko ovim mladim muzičarima znače nastupi u velikom
orkestru, budući da po svojoj postavci Big Band pruža manje
mogućnosti za improvizaciju? - To je
tačno, ali sloboda nije u haosu, nego u redu. I kada se nauče na
poredak koji je neophodan za Big Band, mnogo lakše će pronaći svoju
slobodu, svoj izraz… To be continued...
FEDOR RUŠKUC U popodnevnom delu programa na
Novosadskom Old Gold jazz festivalu svoju prvu samostalnu radionicu
vodio je novosadski kontrabasist Fedor Ruškuc, u pratnji trija koji
će nastupiti poslednje večeri festivala (ponedeljak). Sam koncept
Workshop-a sastojao se u tome da se pruži šansa mladim muzičarima da
nastupe, i da im se potom ukaže na eventualne propuste. Učešće u
radionici su uzeli “poletarci” iz srednje muzičke škole, ali i
iskusni i formirani instrumentalisti. - Radionice su pravo mesto za sticanje ne samo znanja
nego i samopouzdanja kod mlađih izvođača. Znam, jer sam i sam
učestvovao u nekim od njih i velika je stvar kada ti neko svetski
priznato ime posveti pažnju i usmeri te u pravom
smeru. Fedor otkriva, na insistiranje potpisnika ovih redova,
repertoar koji će izvoditi u ponedeljak: - Pošto se u
februaru navršilo dvadeset godina od smrt gurua Telonijusa Monka,
odlučili smo da njemu u čast priredimo jedan materijal. To je
bila moja želja još od ranije, ali sad su se stvorili uslovi za
to. Preuzeo si leadership od Adama Klema, koji se nalazi na
razmeni studenata u Finskoj. On bi insistirao na Shorteru
(smeh)? - Mislim da bi on ovu ideju
sa zadovoljstvom prihvatio!!!! Aleksandar
Ljiljak 3
|
TREĆI DAN NOVOSADSKOG OLD GOLD JAZZ
FESTIVALA
EDDIE HENDERSON Nedeljno izdanje Novosadskog Old Gold jazz festivala
otpočelo je nastupom Trumpet Summit-a, u čijem sastavu se
nalazi jedna od vodećih zvezda svetskog jazz-a Eddie
Henderson. - Volim
da sviram sa ovom postavom. Sakupljeni smo sa raznih strana i
različtih smo generacija, ali se savršeno
slažemo… U kuću
Vaših roditelja je često dolazio i Miles
Davis? -
Da. Jednom je došao kad sam još bio klinac i tek počinjao da
sviram trubu. Odsvirao sam mu nešto iz klasičnog repertoara
koji smo učili u školi. Uzeo je trubu i to isto odsvirao na
meni tada, potpuno nejasan način. Zgrozio sam se! Mislio sam
da ne zna da svira. Posle nekoliko godina, kada sam imao
18-19, ponovo je došao i ja sam mu ovaj put odsvirao neki
jazz. Pitao me je da li znam ko je to napisao. Nisam znao. On
je rekao: JA! To be
continued… |
24. novembar
2002.
J.A.Z.Z. | Bubnjar
DAGLAS SAJDS,
Trampet samit Osećam se
dobro posle koncerta, znači da je bilo dobro. Publika je bila dobar
sastojak ove cele džez kulinarske priče. Džez je dobar deo mog
života, veoma volim da ga sviram. Živim od toga. Ne bih mogao da
zamislim život možda ne bez džeza ali svakako ne bez muzike. Inače,
kod vas sam došao na poziv Stjepka Guta koga znam jedan dan a njemu
me preporučio Edi Henderson.
MATIJA DEDIĆ NOVI SAD -
Vunderkinda i enfan teribla evropske džez scene, Matiju Dedića
"Glas" zatiče u zagrebačkom stanu, u koji je upravo stigao sa
koncerta u Čakovcu, dok se spremao za Novi Sad gde večeras nastupa
na Novosadskom Old Gold jazz festivalu. Kaže da nema tremu, nikada u
životu pa ni sada, a to može zahvaliti pedagoškom i kućnom odgoju.
Ovo mu je drugi muzički dolazak u Jugoslaviju. Prvi je bio nedavno
kada je sa prijateljima imao mini turneju. Tada je, priznaje, uoči
odlaska u Jugu, imao neki čudan osećaj koji ne ume da objasni a koji
sada izostaje. "Uzbuđen
jesam, trostruko: nikad nisam svirao u Novom Sadu, prvi put ću
nastupiti sa italijanskim kontrabasistom Salvatoreom Maioreom a
treći razlog je krajnje privatan - naime malo ljudi zna da sam ja
zamalo bio novosadski đak. Da se novija istorija nije odigrala tako
kako jeste, ja bih bio na novosadskoj Akademiji umetnosti, a završio
sam u Gracu, što se ispotavilo dobrim jer sam u tom gradu shvatio
koje je moje muzičko biće". Snežana Miletić (preuzeto iz “Glasa
javnosti”)
MATIJA DEDIĆ uoči
koncerta Nisam potpuno
opušten jer nismo imali pravu probu, mada smo došli na vreme, ali su
Amerikanci bili važniji iako su kasnili. Svrbe me prsti. Šta ću
posle koncerta. Idem na spavanje pa sutra u Beograd da se vidim sa
Ljubišom Samardžićem jer ću zajedno sa Davorom Križićem raditi
muziku za film, prvu posleratnu jugoslovensko-hrvatsku produkciju.
Trebalo bi to da spremimo za Berlinski festival, što mi je poseban
izazov, a s druge strane taj posao će mi omogućiti da u narednom
periodu ostanem kod kuće uz svoju malu četveromesečnu Lu. Pomalo me
strah da me slučajno od silnih nastupa i koncerata ne zaboravi pa
sam malo usporio.
LAURINO BANDEIRA, konge u
bendu Beefunk Voju Bija
znam godinu dana. Odličan je muzičar. Kako sam ja iz Brazila a on iz
ovih strasnih krajeva, mi smo vrlo neobična ali temperamentna
kombinacija. Dobitna kombinacija.
ALEKSANDAR MILOŠEVIĆ Nastup koji
je počeo u skoro sitnim satima (oko 00:30) upriličen od strane
Aleksandar Milošević Quartet-a, za one koji su ga dočekali bio je
pravi praznik za uši. - Svirali smo
za pravu jazz publiku, koja je smogla snage da nas dočeka. Malo je
teško svirati posle nekoliko sastava, gubi se koncentracija. Ja sam
morao da izlazim nekoliko puta tokom večeri, kako ne bih izgubio
potreban mir i usredsređenost na nastup.
Šta
biste “podcrtali” za večeras? - To je
svakako nastup Trumpet Summit, jer je ta muzika bliska meni
i mom opredeljenju, a i sutra (ponedeljak)
nastupam sa njima. Aleksandar
Ljiljak
IGOR
MOLNAR - ĐANGO Pored Main
programa u Studiju “M” RTV NS, festivalski deo Novosadskog Old Gold
Jazz festivala odvijao se i u klubu Scena, u kom je sinoć nastupio
novosadski sastav Havona. Igor Molnar - Đango, lider ove družine,
dosadašnje utiske o festivalu grupiše u dva
tabora: - Zbog više mesta na kojima se održavaju
programi, teško je stići na sve ono što bih eventualno želeo da
čujem, što smatram da nije baš najbolje regulisano, a što se tiče
samog programa, dosta je dobar, i u izvođačkom smislu, kao i sam
imidž celog festivala. Havona? - Havona je
bend koji postoji oko tri meseca i nema mnogo veze sa mojim
prethodnim- Havana Jamm-om, jer se trudimo da pravimo autorsku
muziku u kojoj učestvuju svi članovi benda, potpuno
ravnopravno. Aleksandar
Ljiljak
RISTA TRAJKOVIĆ Klub Trema,
mesto na kojem se održavaju Jam Session-i sinoć je bilo domaćin
niškom sastavu Oke Connection, na čijem čelu se nalazi novosadskoj
publici dobro znani Rista Trajković, saksofonista i kompozitor.
Sastav je promovisao svoj novi album SOUTH SIDE STORY OF NISH
(SKC Niš, 2002). - Ja u Novom
Sadu uvek imam uspešne nastupe, bilo da je to festival (1999-prim.
prir.) ili neka klubska svirka (Foxtrot). Na večerašnjoj promociji
smo takođe dobro prihvaćeni. Na žalost, zbog obaveza nisam uspeo da
pogledam nijedan sastav na festivalu, jer smo stigli kasno i odmah
nakon promocije vraćamo se za Niš i pripremamo za koncert u Skoplju
u sredu. Album je autorski?
- Da, materijal je uglavnom autorski, sa
izuzetkom nekoliko stvari koje smo
prearanžirali. Na albumu se nalazi i snimak sa Ethno Mus
Festivala u Jagodini (Homohappyend) kao i jedna numera sa
Novosadskog Jazz festivala 1999 - Kvazimestan. U stvari, sve
kompozicije su live zapisi sakupljeni u posledsnjih nekoliko
godina. Aleksandar
Ljiljak
MILOŠ KRSTIĆ povodom svoje
knjige “Vek džeza”: Možemo da
govorimo o dve varijante džeza u Srba: razvoju Srba u džezu i
razvoju džeza u Srba. Pošto se džez već razvio a Srbi nisu, ja sam u
knjizi ipak odlučio da govorim o razvoju Srba u
džezu. ...Ono što smo devedesetih preživeli
nazvao sam nadrealizmom. Šta sledi, ne znam, čekam, osluškujem,
gledam, u svakom slučaju ne može gore nego je bilo devedesetih i
utoliko treba biti optimista. Okružuju nas ove zemlje koje ulaze u
NATO te čak i ako ovde nema ili ne bude želje da se uđe u Evropu -
moraće se, što me raduje jer je najveća smrt za umetnost nedostatak
komunikacije a u njega spadaju i te šengenske
vize. ...Jeste, rekao sam da nema džeza na
našim festivalima, ali nismo mi specifični. Nema džeza ni u svetu.
Cilj je okupiti što širi broj publike i prodati što više karata a
džez nije muzika miliona, već je namenjena elitnim slušaocima i malo
više snobovima od kojih se izdržava. Snežana
Miletić
U T
I S C I P U B L I K E:
Šandor Pastor, iz kulturne redakcije Magyar
Szo-a: Pored publike
koja posećuje ovogodišnji festival, predstavnika sedme sile ima u
velikom broju. Jedan međ’ brojnima, Šandor Pastor, iz kulturne
redakcije Magyar Szo-a, ima svoja zapažanja:
-
Ja sam zadovoljan, mada imam i nekih primedbi. Odlični su bili
Trumpet Summit. Pošto ja volim vokalni jazz, kog na ovom festivalu
ima jako malo, Bennie Bailey je uradio nešto na tom planu.
Imam i jednu primedbu.Svaka čast Voji Bee, svaka čast i Hendrix-u, i
znam za onu priču da je Miles imao u planu da nešto uradi sa
Hendrix-om, ali je potonji umro, ali mislim da ova publika nije
došla zbog toga. Možda je ipak ovaj bend trebao da svira
poslednji.
Pavle Milenković, publicista i asistent na katedri za
sociologiju Filozofskog fakulteta: Jazz muzičari
se retko bave pitanjima društvenog karaktera, ili ih je bar manji
broj koji to čine od sociologa koji se bave jazz-om. U grupu ovih
drugonavedenih spada i Pavle Milenković, publicista i asistent
na katedri za sociologiju Filozofskog fakulteta na Novosadskom
univerzitetu. - Ovo veče je
ponudilo mnoštvo različitih stilova. Meni se najviše dopao nastup
Matija Dedić trija zbog sjajne inventivnosti i nepodnošljivo lakog
osećaja za kompoziciju, harmoniju, zbog Jarretovskog sviranja…
Odlično. A.
Ljiljak 4
|
ČETVRTI DAN NOVOSADSKOG OLD GOLD JAZZ FESTIVALA
ANDY BEY Očaravajuće u muzici za mene je isto ono što i u
životu uopšte. To je strast za onim što radiš, ma šta radio.
Radi ono u šta veruješ, ništa drugo, jer nema smisla, bićeš
nesrećan a onda ništa nema smisla. Džez je moja strast, stvar
mog srca.
ADRIANA MUTENTHALER Lepo je
naići na publiku za koju osećaš da oseća to što sviraš.
Komunikacija je bila potpuna i to je ono što nosi muzičara. Mi
smo posle koncerta bili potpuno zaneseni.
Četvrta, finalna noć Novosadskog Old Gold jazz
festivala je počela nastupom trija Rainer, Ruškuc & Wesp,
čiji basist, FEDOR RUŠKUC
komentariše
nastup: - Danas
nam nije bio dan. |
25. novembar
2002.
J.A.Z.Z. | Italijanski
novinar ALESSIO GALEA, autor projekta “Cover story” koji je prikazan na
festivalu - Oduševljen
sam festivalom i celim Novim Sadom. Osećam da je publika naklonjena
džezu, da ga razume i prepoznaje a to je veliko blago za jednu
sredinu. Vodili su me da vidim i jednu predstavu igranu jednog od
festivalskih dana i potpuno sam zadivljen kako Novi Sad živi noću,
pravi veliki grad.
J A
Z Z M I T I N G Na Jazz
mitingu zakazanom za 12.00 u ponedeljak, pojavili su se skoro svi
akteri koji su nastupili u nedeljnom delu programa. Najraspoloženiji
za razgovor bio je i najstariji - Benny
Bailey, što je donekle i razumljivo, jer
pomenuti majstor trube nije uzimao učešća u Jam Session-u u klubu
Trema. Upitan da prokomentariše sinoćni nastup,
Bailey je
rekao: Sjajno! Osećao sam se tako dobro da
nisam želeo prestati sa sviranjem. Ostao bih na bini celu noć. Ali
bilo je tu i drugih koji su hteli da sviraju, zar
ne?! Eddie Henderson tvrdi da ovakvu publiku teško može naći u rodnom mu
New Yorku: - Publika se tamo malo zasitila jazza, a
pomalo je i blazirana, dok ovde ljudi osećaju energiju koju im
šaljemo sa bine i vraćaju nam istom merom.Svirati u takvoj atmosferi
pravo je zadovoljstvo. Bubnjar
Aleksandar MIlošević Quarteta, Ben
Schroeder je iskoristio priliku da se
zahvali publici: - Svirali smo
u sitne sate pred polupraznom salom, to je tačno, ali su nas
malobrojni posetioci ne samo slušali, nego i aktivno učestvovali u
svirci. Veliki aplauz publici!!!! (klap, klap)
Osim impresija o publici i nastupima, saznali smo i za
akcije od značaja za, ne samo novosadski, već i jugoslovenski jazz u
celini od Stjepka Guta i Uroša
Šećerova. Radi se zapravo o uključivanju
svih jugoslovenskih jazz centara u jednu asocijaciju čija bi
kancelarija bila u Novom Sadu i zahvaljujući kojoj bismo u skorijoj
budućnosti bili u prilici da ugostimo najveće svetske muzičare.
Pomenuti velikani bi održali radionicu (workshop) sa domaćim
muzičarima i nakon višednevnog zajedničkog rada upriličili koncert
sa pohađačima. Takođe, pominjala su se imena eventualnih gostiju na
sledećem Jazz festivalu, među kojima valja izdvojiti Herbie
Hancock-a i Chick Corea-u. P.S.
Pripremajući bilten za prošlogodišnji festival, u uvodu sam se
osvrnuo na neke velikane jazza koje bih rado video u Novom Sadu. Tom
prilikom sam izdvojio, u masi drugih, jedno ime koje danas nije
pomenuto - Dave Holland-a. Želim da verujem da se to desilo jednom
krajnje bezazlenom omaškom. Aleksandar
Ljiljak
U T
I S C I P U B L I K E:
Nikola Glavinić, novinar Radio Novog
Sada Pozitivno na festivalu je to što je bilo puno publike. Džez
ima širok krug pristalica i u ovom gradu a to je važno za duhovno
zdravlje ovog grada. Od gostiju, izdvojio bih fenomenalan nastup
Boška Petrovića, odličan slovenački Big bend te nadahnut nastup
mlade zvezde Vasila Hadžimanova. Nije mi se dopao nastup Voje
Brkovića, njegov izlazak na scenu nije dobro tempiran, nije bio
dobar za ritam te večeri, pa je oterao publiku. Trebalo je pre njega
da nastupi Aleksandar Milošević. I još: ne treba trošiti reči na
Trampet samit, takvih majstora nema mnogo. Bojan Zulfikarapašić je
imao meditativan nastup. Dopao mi se i nastup Matije Dedića,
pijaniste drugačijeg senzibiliteta. On više ide na senzibilnost,
manje na virtuoznost ali iz onog što je pokazao vidi se da za njega
nema tajni u džez pijanizmu. Dopalo mi se što ne upada u banalnost i
usiljenu improvizaciju, što je redak kvalitet ne samo kod džez
muzičara, nego muzičara uopšte. Poredeći prošlogodišnji i
ovogodišnji džez festival više mi se dopao poslednji
Interzon.
Sarajevski novinar Ognjen Tvrtković
Bilo je dosta publike
na festivalu. Svakog dana dešavala se neka jako dobra stvar. Publika
je reagovala najbolje na najbolje na festivalu, na nastupe Big
benda, Dedića, Zulfikarpašića, Petrovića. Atmosfera je stalno bila
dobra, povremeno nabijena emocijama, npr. na nastupu Boška
Petrovića. Zamerke se mogu staviti na produkcione momente koji su
bili povremeno osrednji, povremeno dobri. Promene su predugo
trajale. Sve u svemu, dosta kvalitetnog džeza i dobrih
grupa.
Tonac Grujica Bibin Prošli festival je bio daleko
dinamičniji od ovoga, setimo se samo moldavskog Trigona, a ove
godine za mene su bili odlični svi oni koji su najavljeni kao zvezde
festivala. Prateće službe su malo zakazale, duge su bile pauze i
greška je što nije bilo CD-a da se kupe.
Fotoreporter Branko Stojanović posle nastupa Andy
Beya Ovo je bilo neverovatno... ovakvu vožnju još nikad nisam
doživeo... čova me tako provozao... Ja sam sanjao... to je stvarno
bilo čudo...
Snežana Miletić, dobronamerni zamerač
Aranžirati kutak u
kojem bi novinari pričali s gostima i tako promovisali dobar duh
džeza i festivala. Glavna zamerka: nigde nije bilo
pelcera!
Predrag Đuran, urednik kulturne redakcije dnevnika Građanski
list, vrlo precizno sabira utiske Neću biti nimalo originalan ako
kažem da mi se posebno svideo Boško Petrović, jer to je muzika koja
jednostavno ide pod kožu i lako je prepoznati. Takođe mi se svideo i
Bojan Zulfikarpašić, ali mi nije jasno da li je neko napisao dekret
o zabrani pevanja na jazz festivalima i da li se jazz muzika, kad je
u pitanju publika na ovim našim prostorima odrekla ovog
aspekta?! A. Ljiljak
Novosadski jazz muzičari
na svakom festivalu, bez obzira na program i lični stav, skoro svaki
nastup otprate sa čudnom pažnjom. Jedan međ’ njima je i Voja Savkov, saksofonista:
- Festival je sjajan i
vrlo šarolik. Ima dosta bendova koji imaju suptilan pristup jazzu.
Tu bih izdvojio Ruškuc trio I Matiju Dedića. Posebno su interesantni
Criss Cross, koji su uveli klasiku, a Trumpet Summit su pravi
njujorški Mainstream užitak. A. Ljiljak
|
VIDIMO SE NA.NOVOSADSKOM OLD GOLD
JAZZ FESTIVALU 2003. |
| |