| Duško Gojković rođen je 1931. godine
u Jajcu, Bosna i Hercegovina. Od 1948. do 1953. studirao na Muzičkoj akademiji
u Beogradu. Kao mladić svirao sa nekoliko jazz i dixie bendova, uglavnom na igrankama
i eventualno na primanjima u ambasadama. Kad se kao osamnaestogodišnjak pridružio
Big Bendu Radio Beograda, smatran je za talentovanog mladog jazzera koji pored
toga zna i da čita muziku. Nakon pet godina napustio je bend, izrastavši u karakterističnog
solistu i odličnog big bend svirača. Duško odlazi u Nemačku gde brzo postaje sastavni
deo jazz scene u usponu. Prvu ploču snimio je 1956. godine, kao član All Stars
benda iz Frankfurta. Nakon kratkog zadržavanja u Minhenskom Big bendu Maxa Gregera,
Duško provodi četiri i po godine u vodećem evropskom jazz orkestru Kurta Edelhagena,
s kojim su radili aranžeri poput Francya Bolanda, Clausa Ogermanna, Jerry van
Rooyena i Riba Pronka. Kao premjerni solo trubač big benda Duško je nastupao s
imenima poput Stana Getza i Cheta Bakera. Kada je 1958. bio pozvan da svira u
Newport International Youth Bandu na Jazz festivalu u Newportu, ponuda nije bila
nikakvo iznenađenje. Ostali članovi benda bili su Albert Mangelsdorff, Ronnie
Ross, George Grunz i Gabor Szabo. Nakon nastupa u Newportu, Duškova je truba postala
veoma popularna širom Evrope. Na Berklee školi za muziku 1961. godine, kada je
Dušku bilo 29 god., ponuđena mu je stipendija za studije komponovanja i aranžerstva
u Bostonu, kod Herba Pomeroya. Radujući se mogućnosti da piše vlastite aranžmane
za svoju veliku ljubav, big bend, Duško se temeljito koncentrisao na studije,
odbijajući usput ponude Counta Basiea, Stana Kentona i Benna Goodmana da se pridruži
njihovim bendovima. Na Berkleeu (sada studirajući i flighorn) snimao je sa Berklee
School Quintetom i Orkestrom i svojim kolegama Garyem Burtonom, Mikeom Gibbsom,
Sadom Watanabeom, Steveom Marcusom, Mikeom Nockom i Daveom Youngom. Po završetku
studija u vreme kad se pripremao da se vrati u Nemačku, pozvao ga je kanadski
bend lider Maynard Ferguson nudeći mu da zameni Rolfa Ericsona koji je napustio
bend da bi se pridružio Ellingtonu. Duško je prihvatio ponudu virtuoznog trubača
Fergusona, prateći ga kao drugi solista i koristeći čak i neke njegove aranžmane
za big bend. Kada se Fergusonov bend 1964. godine raspao Duško se pridružio Woodzu
Hermanu i ostao sa njim godinu dana. Upravo je njegov rad sa ovim muzičarem utvrdio
njegovu međunarodnu reputaciju izvanrednog big bend muzičara i soliste. "Woody
Herman mnogo me ohrabrio." seća se Duško "Ne samo da je prihvatio moje
aranžmane za big bend (sa jednim jedinim izuzetkom), već ih je i sve snimio".
Želeći da snima vlastitu muziku, Duško je iste godine, zajedno sa Saalom Nisticoom,
napustio Hermanov Big bend i vartio se u Evrpopu. Mal Waldron i Nathan Davis svirali
su na njegovom sekstet albumu "Swinging Macedonia" snimljenom 1966.,
koji je izrazio Duškov lični stil pod uticajem Balkana. Tih je godina, kao član
vodeće grupe međunarodnih jazz umetnika svirao sa Milesom Davisom, Dizzyem Gillespiem,
Garryem Mulliganom, Clarkom Terryem, Leeom Konitzom, Sonnyem Rollinsom, Philom
Woodsom, Dukeom Jordanom, Thadom Jones-Mel Lewisom, Slideom Hamptonom i mnogim
drugima. Nastavio je svoju karijeru u Clarke-Boland Big Bandu 1966. godine, koji
je okupljao neke od najboljih muzičara Evrope među kojima i američke iseljenjike
Bannya Bailya, Idressa Suleimana, Johnnya Grifina, Sahiaba Shihaba, Jimmya Woodea
i naravno Kennza Clarkea. CBBB verovatno je bio najbolji jazz orkestar šezdesetih,
ali je retko svirao uživo. Nakon Berklija, Duško Gojković je počeo pisati aranžmane
svih svojih kompozicija i mnoge obrade klasičnih dela namenjenih big bendovima.
Tražen je da svira svoje kompozicije sa mnogim evropskim bendovima, među kojima
su bili i Dutch Skymasters i NDR big bend. 1968 u Minhenu (gde se konačno i nastanio)
Duško je osnovao svoj "probni" big bend koji je uključivao muzičare
poput Rolfa Ericsona, Pallea Mikkelborga, Rudia Fueserssa, Acka van Roojena, Ferdinanda
Povela i Franka St. Petera. Zahvaljujući problemima pri organizovanju evropskog
slobodnječakog orkestra ovaj se bend raspao 1976. i bio ponovo oživljavan za neke
svirke 1981-82. Ipak je 1986. godine Duško uspeo da okupi svoj vlastiti orkestar
koji postoji sve do danas. 1993. uradio je dugo očekivani internacionalni comeback
svojim nagrađenim CD-om "Soul Connection" zajedno sa Tommyem Flanaganom,
Jimmyem Heathom, Eddieom Gomezom i Mickeyem Rokerom. Zatim slijedi "Bebop
city" sa mladim alt saks čarobnjakom Abrahamom Burtonom, Kennyem Barronom
na klaviru, basistom Rayem Drummondom i bubnjarem Alvinom Queenom. 1996. slijedi
ispunjenje njegovog sna: snimanje "Balkan Connection" CD-a njegove muzike
u izvođenju njegovog big banda. 1997. izdao je dupli CD pod naslovim"Balkan
Blue" koji predstavlja još jedan značajan trenutak u njegovoj karijeri. Prvi
disk sadrži divno opušten kvintet sa italijanskim saksofonistom Gianniem Bassom
a drugi je prošireno delo izvedeno od strene Filharmonijskog orkestra NDR sa jzz
ritam sekcijom i Duškom Gojkovićem kao solistom. Njegove je kompozicije aranžirao
Palle Mikkleborg (koji je već uradio sličan posao za Milesa Davisa). Balkan Blue
budi uspomene na Davisov rad sa Gilom Evansom - kultni snimak naših dana. | |
| Bernhard Pichl je rođen 1966. godine
u Hilpoltsteinu, pored Nuremberga, u Bavarskoj, Nemačka. Počeo je da svira klavir
sa 12 godina, a održao je svoj prvi koncert kada je imao 16. Studirao je jazz
i klasični klavir na Konzervatorijumu u Wuerzburgu (1989-1995) kod Chrisa Beiera,
a učio je i kod Dona Friedmana, Andija LaVerne, Roba Bargada i Kennija Wernera
u Njujorku. Od 1988. do 1991. godine bio je član "Landesjugend-Jazzorchester
Bayern" (lider Duško Gojković), sa kojim je sarađivao na nekoliko turneja,
radio emitovanja kao i CD produkciji. 1992. godine svira četiri nedelje u "Half
Note Jazz Club" u Atini kao član quarteta Ricka Hollandera - Tima Armacosta,
a 1994/1995. odlazi na turneju sa njujorškim saksofonistom Petom Yellinom ("Pete
Yellin´s European Connection"). 1994. prvi put se pojavljuje kao gostujući
solista sa Philharmonic Orchestra Wuerzburg (Jazz meets Classic). Od 1994.
godine u "Sunday Night Orchestra" sarađuje sa Mariom Schneider, Jerrijem
Bergonzijem, Timom Hagansom, Ingrid Jensen i Bartom von Lierom. Produkcija CD-a
i turneja sa trubačem Bennijem Bailijem obeležila je 1995. i 1996. godinu. Posle
toga postaje član internacionalnog jazz sexteta "Ugetsu" ostajući sa
njima 4 godine. U toku toga vremena imao je mnoge turneje širom Evrope (Grčka,
Belgija, Danska, Francuska, Italija...), Kine (1998) i Južne Afrike (1999). Od
2000. godine član je sastava Valerie Ponomarev "Universal Language",
u kojem nastupa i Jimmy Cobb, a sa ovim sastavom putuje po Holandiji, Austriji,
Nemačkoj, Danskoj, Italiji, itd, a od iste godine je i član internacionalnog jazz
quinteta Duška Gojkovića sa kojim nastupa i na Jazz and Blues Festivalu u Tel
Avivu 2002. Sarađivao je sa jazz legendom Jamesom Moodijem; Charlijem Marianom
i Philharmonic Orchestra Wuerzburg (CD); bivšim Kentonovim trubačem Contom Candolom;
Nuremberg Symphonic Orchestra, pod dirigentskom palicom Marie Schneider; a kao
pratnja nastupao je sa bendom Bobbija Watsona "Horizon's" u kojem je
svirao i Victor Lewis. Pored toga, Pichl je sarađivao sa velikanima kao što su:
Toots Thielemanns, Rolf Kühn, Teddy Edwards, Bob Mintzer, Charlie Antolini, Ack
van Rooyen, Jimmy Woode, Attila Zoller, Gianni Basso, Joe Nay, Jack Walrath, Curtis
Lundy, Bobby Shew, Victor Lewis, Jimmy Cobb, Rachel Gould, Deborah Brown, Greetje
Kauffield, Tim Hagans, Jimmy Rotondi, Annette Lowman, Al Porcino i Alvin Queen,
a nastupao je na sledećim festivalima: Leverkusen Jazz festival, Jazz festival
Leipzig, International Jazz week Burghausen, Jazz East-West Nuremberg, Jazz festival
Beijing, Jazz festival Shanghai, Jazz festival Bolzano... Bernhard Pichl trenutno
predaje na Hochschule Nuremberg kao i na Hochschule Wuerzburg. | |
| Branko Pejaković rođen je 26. avgusta
1927. u (Starom) Bečeju. Od šeste godine uči privatno violinu, a - kao samouk
- harmoniku i klavir; nešto kasnije ide na nastavu klavira. Već tada ga je, sa
radija i gramofonskih ploča, neodoljivo privukla muzika modernih američkih kompozitora.
U drugom razredu gimnazije (1939) primljen je za stalnog člana gimnazijskog malog
sastava za igru, koji su organizovala nekolicina đaka iz viših razreda i koji
je pored internacionalne muzike za igru i tzv. Novelti-kompozicija najradije svirao
šlagere iz američkih muzičkih filmova, pa time i kompozicije Ervinga Berlina,
Džordža Geršvina, Djuka Elingtona i sl. 1946. u Beogradu kao student mašinstva
odmah je primljen kao klavirista i harmonikaš kod kolega muzičara koji su svuda
po gradu svirali na tada čestim igrankama. 1949. počeo je da svira i kontrabas.
1950. postao je dirigent-rukovodilac i aranžer (povremeno i klavirista) jazz-orkestra
"Polet', koji je u Radio-Beogradu 2 redovno (uživo) svirao emisije jazz-muzike.
Posle ukidanja Beograda 2 bio je aranžer Zabavnog orkestra Beograd 1 kao i seksteta
Spase Milutinovića, u kome je svirao kontrabas. 1955., na poziv frankfurtskih
jazz-muzičara, odlazi u Nemačku, gde učestvuje na 3. Nemačkom jazz-festivalu kao
basista kvinteta Juta Hip-Atila Coler, zatim u raznim drugim jazz-sastavima u
Zapadnoj Nemačkoj. Od 1956. do 1961. basista, aranžer i pevač u sekstetu jazz-violiniste
Helmuta Veglinskog. Od 1961. do 1972. basista u televizijskom orkestru Maksa Gregera.
1964. neočekivano gostovanje u orkestru Djuka Elingtona, kada je njegov basista
Erni Šeperd iznenada doživeo srčani udar, pa je Pejaković nastavio turneju bez
ikakve probe. Nastupi sa jazz-ansamblom Bavarskog radija (vođstvo: Don Menza).
Od 1972. studijski basista-slobodnjak, nebrojena snimanja ploča, filmske i televizijske
muzike (sa najčuvenijim dirigentima, kao npr. Henri Mancini). Od 1983. aktivan
u minhenskom jazzu. Više godina sarađuje sa Duškom Gojkovićem, docentom i aranžerom
Bavarskog omladinskog jazz-orkestra. Aranžer (i basista) za Mjunik Big Bend Duška
Gojkovića. (Inače - od 1974. - zvanični sudski tumač sa državnim ispitom - kao
i literarni prevodilac.) | |