|
|
Svaki roditelj pronađe način da nesvesno muči svoje
dete. Neki primoravaju svoju decu da uče da sviraju klavir, idu na crkveni
hor ili nose čudne pantalone kad idu u školu. Drugi ih vuku sa sobom u
lov ili po robnim kućama u iscrpljujuće kupovine. Većina roditelja su
profesionalci u sramoćenju dece pred prijateljima. Kada ste ćerka legendarnog
pevača Jona Hendricksa, mučenje se sastoji u tome da ste prisiljeni da
sa sedam godina pevate sa tatom na sceni. "Najmlađa sam od petoro
dece. Nepisano pravilo u mojoj porodici bilo je da kada napunite sedam
godina, morate se popeti na scenu i pevati s tatom. On bi napisao pesmu
po vašoj omiljenoj dečjoj pesmici, a ostala braća i sestre bi pevali u
pozadini. Osećala sam se kao jagnje koje vode na klanje", priča Aria
Hendricks. "Svi oni su to već uradili pre mene, i ja sam bila pod
strašnim pritiskom tako da sam počela da se bunim i sa pet godina sam
izjavila da ja nikad neću pevati. Kad je došlo vreme, majka me je bukvalno
gurnula na scenu." "Bilo je apsolutno zastrašujuće", Aria
Hendricks se uz osmeh seća kako je preživela svoj debi. I nakon dvadeset
godina averzije prema profesionalnom pevanju, Aria je konačno prihvatila
karijeru na koju su je u mlađim godinama primoravali roditelji. Počevši
sa grupom svog oca, "Jon Hendrick & Co.", koja je naslednik
njegove originalne grupe "Lambert, Hendricks & Ross", Aria
je nastupala širom sveta po svim značajnim jazz klubovima i festivalima,
uključujući Carnegie Hall i Lincoln Center. Redovno je nastupala u slavnim
Blue Note Jazz Clubs i u Americi i u Aziji. Takođe je nastupala na : Paris
Jazz Festival, North Sea Jazz Festival, Umbria Jazz Festival, Montreux
Jazz Festival i Mount Fuji Jazz Festival. Aria je radila i na CD pod nazivom
"Freddie Freeloader, Jon Hendricks and Friends" i "Boppin'
at the Blue Note" sa velikanima kao što su Al Jarreau, Bobby McFerrin,
George Benson, Wynton Marsallis, The Manhattan Transfer and the Count
Basie Orchestra, i sa svima je i nastupala uživo, bilo na televiziji ili
na koncertu. Ostali sa kojima je takođe imala žive nastupe su Chaka Kahn,
Nancy Wilson, James Moody, Dizzy Gillespie, Dianne Reeves, Joe Williams
i mnogi drugi. Aria se školovala u Londonu, San Francisku, Los Anđelesu
i Njujorku. Diplomirala je na odseku za film na Univerzitetu u Njujorku
i ima zvanje Bachelor of Music sa Manhattan School of Music. Nedavno se
oprobala u solo karijeri i trenutno radi po klubovima Njujorka, gde izgleda
potresa kritike svirajući jazz, soul i pop.
| |
|
Rođen 1950. u Rumi. Obrazovanje: Srednja muzička
škola "Josip Slavenski" u Beogradu, Muzička akademija u Beogradu,
Akademija za džez u Bernu, Konzervatorijum u Bostonu. Svirao u Džez orkestru
Radio Novog Sada i Big Bendu Radio Televizije Beograd. Jedan je od onih
jugoslovenskih jazz muzičara koji su potekli iz Big Benda RTS (Duško Gojković,
Bora Roković, Mile Pavlović, Jovan Miković …) i postali poznati na jazz
scenama Evrope i sveta. Sarađivao je sa mnogim big bendovima i muzičarima
svetskog glasa: Lionel Humpton All-stars Big Band (1980-1981.), STB Big
Band Berlin (1988.), MHS Big Band, Austrija (kao vođa uključujući i prvu
nagradu za najbolji austrijski big bend 'Best Austrian Big Band' - Beč
1993.), ATS Big band … a tu su i imena velikih svetskih jazz muzičara:
L. Hampton, C. Terry, C. Fuller, M. Lewis, J. Newman, B. Queen, E. Williams,
C. Jordan, H. Parlan, B. Washington... Svirao je i na mnogim festivalima
kao što su: Bern 1980, North Sea 1982, Ronstberg 1981, Ivrea 1985, Havana
1987, Montreux 1988, Nanco 1990, Viena 1993, New York City 1996 … Nastupao
je u vodećim evropskim jazz klubovima. Izabrana diskografija: Lionel Hampton
(Amos Records), Stjepko Steve Gut with C. Terry (Timeless Records), Charlie
Antolini (Verve Records), R. Queen (Bilva Records), Mark Muraphy (Wen
Records). Snimio je 'Afro-balkanske skice' sa Big Bandom RTS a u poslednje
vreme imao je mnogo koncerata sa sastavom 'Trumpet Summit' i takoreći
'ušao je u prvu svetsku trubačku ligu', stao pored imena kao što su: Clark
Terry, Benny Bailey, Alwin Queen, Terrell Stafford, Jon Faddis... Profesor
je na Jazz akademiji u Gracu. Živi i radi na relaciji Beograd-Grac-Njujork.
2001. godine je osnovao Balkan Jazz Centar u Beogradu, koji je organizovao
niz koncerata i gostovanja vrsnih inostranih jazz muzičara u Beogradu
i u drugim gradovima Srbije i Crne Gore.
| |
|
Bubnjar Keith Copeland, sin trubača Reja Copelanda,
dolazi iz Njujorka, gde je i rođen 18. aprila 1946. godine. Počeo je da
uzima časove bubnjeva kada je imao deset godina, a dobio je svoju karticu
jazz udruženja pet godina kasnije. 1967. godine, posle četvorogodišnjeg
služenja dužnosti u Američkim vazduhoplovnim snagama, Copeland počinje
da studira bubnjeve na Berklee školi za muziku u Bostonu i zatim (1975),
počinje trogodišnje bavljenje podučavanjem na istoj školi. Od onda je
stekao impresivnu međunarodnu reputaciju kao bubnjar, kompozitor, aranžer
i predavač. Njegovi muzički saradnici u proteklih 20 godina uključuju
muzičare kao što su: George Russell, Johnny Griffin, the Heath Brothers,
Hank Jones, Milt Jackson, Stan Getz, Phil Woods, Stéphane Grappelli, Slide
Hampton, Kenny Barron i Roger Kellaway. 1992. godine Copeland je postavljen
za profesora jazz perkusije na Visokoj školi za muziku u Kelnu. Njegovu
prvu knjigu, "Kreativana koordinacija za izvođače na bubnjevima",
izdao je Carl Fisher. Sa svojim triom učestvovao je (2004) na Novosadskom
Jazz Festivalu.
| |
|
Olivier Gatto rođen je u mestu Manosque u Francuskoj,
22. januara 1963. godine. Svoju muzičku karijeru započeo je kao prvi basista
u French Air Force Big Band. Studirao je na Berklee College of Music gde
je, pored studija jazza, svirao sa svojim kolegama od kojih su neki Roy
Hargrove, Antonio Hart, Delfeayo Marsalis, Julian Joseph, Kurt Rosenwinkel,
Mark Turner, Sam Newsome, Geoff Keezer, Danilo Perez. Napustio je školu
kako bi svirao sa majstorom na trombonu Slide Hamptonom a zatim je svirao
u Evropi i Americi sa ljudima kao što su: Joe Henderson, Bill Evans, Billy
Cobham, John Stubblefield, Billy Hart, Ernie Watts, James Williams...
U isto vreme svirao je i sa nekima koji su bili novi na sceni: Ravi Coltrane,
Vincent Herring, Eric Reed, Eric Alexander...
Osim što svira bas, radio je i kao aranžer za Giorgos Kontrafouris - "Sonny
Clark Project", i kao aranžer na projektima Lidije Filipović "
Nekada" & "Mediterraneo". Njegove kompozicije snimali
su Mark Turner, Ravi Coltrane...
Snimao je sa Salif Keita & Cesaria Evora ("Yamoré") i nominovani
su za Gremi 2003. godine, kao i sa Billy Cobham, John Stubblefield, George
Cables, Roberto Gatto, Craig Bailey, Mino Cinelu... Isto tako, svirao
je i sa: Benny Golson, Lee Konitz, Gary Smulyan, Mike Stern, Theodosii
Spassov, Jeff Watts, Victor Lewis, Danilo Rea, Piotr Wojtasik, Nicolas
Simion, Junior Cook, Dick Griffin, Virgil Jones, Eddie Henderson, Clark
Terry, Rick Margitza, Keith Copeland, Kenny Rampton, Derrick Gardner,
Jerry Bergonzi, George Garzone... Ovaj maštoviti basista je pod jakim
uticajem Ron Cartera i Paul Chambersa. Komponovanje Oliviera Gattoa bliže
je muzičarima njegove generacije, kao što su Branford Marsalis, Sam Newsome
ili Mark Turner.
| |
|
Claus Raible je rođen 1967. godine u mestu Karlsruhe
u Nemačkoj, a odrastao je u Minhenu. Tokom osnovne škole, Claus se upoznao
sa jazzom kroz radio programe, a posebno su ga oduševili Duke Ellington,
Count Basie, Jimmie Lunceford . Sa jedanaest godina počeo je da svira
trubu, a tri godine kasnije, klavir mu je postao drugi, ali na kraju glavni
instrument. Dok je bio u srednjoj školi, Claus je osnovao nekoliko bendova
i počeo da nastupa po Minhenu. Nakon srednje škole, upisao je University
of Music and Performing Arts u Gracu u Austriji. Još tokom studija, Claus
je išao na turneje po raznim zemljama i pojavio se u nekoliko radio i
televizijskih emisija. 1992. godine, završio je studije i dobio diplomu
uz počasti, kao i Nagradu za posebna dostignuća u umetnosti od austrijskog
Ministra za kulturu i nauku. Za vreme studija, osvojio je prvu Nagradu
za grupno sviranje i Nagradu za solistu na Internacionalnom Jazz takmičenju
u Mauterndorfu ( Austrija), ali je išao i na turneje sa velikanima kao
što su Art Farmer, Andy Bey i Mark Murphy, i nastupao u Montreuxu i na
Jazz festivalima u Beču. Iz Graca se preselio u Beč na godinu dana, gde
je između ostalog, imao solo nastup "Claus Raible Plays The Music
Of Bud Powell" na Austrijkom državnom radiju . Pojavio se i na festivalu
"Wiener Grabenfest" sa "Kompozicijom za Jazz orkestar"
. Claus je naredne tri godine proveo u Njujorku gde je osnovao Claus Raible
Sextet, a nastupao je u mnogim jazz klubovima ovog grada. Upravo tu je
upoznao, a kasnije i učio od pijaniste dr Barry Harrisa, koji je imao
ogroman uticaj na njegovo pisanje i aranžiranje. Claus se 1998. godine
vraća u Minhen, i postaje podeljen između Njujorka i Evrope. Od tada,
organizuje najmanje dve turneje po Evropi godišnje, koje uključuju učesnike
iz raznih zemalja, kao što su Claus Raible Sextet, Claus Raible Quintet
u kom je Brad Leali i Claus Raible Trio, u kom je Ed Thigpen. Kao traženi
učesnik i aranžer, Claus je nastupao po klubovima i festivalima širom
Evrope i Sjedinjenih Država sa mnogim istaknutim muzičarima kao što su
Art Farmer, Andy Bey, Ed Thigpen, Ben Dixon, Dusko Gojkovic, Mark Murphy,
Brad Leali, Valery Ponomarev, Al Porcino, Stjepko Gut, Roman Schwaller,
John Marshall, Andy Scherrer, Jimmy Cobb, Isla Eckinger i mnogi drugi.
Istovremeno, Claus se fokusirao i na svoje projekte, i predaje u muzičkoj
školi u Bavariji od 2000. godine. Od ove jeseni, Claus počinje da predaje
na University of Music and Performing Arts u Gracu. Između ostalog, Claus
trenutno radi na nizu projekata "Presenting the Music of..."
koji su posvećeni velikim jazz kompozitorima i stilistima kao što su Thelonious
Monk, Elmo Hope i Tadd Dameron. Postavke variraju od kvarteta do okteta.
Prvi u ovom nizu, "Mad about Tadd, the Music of Tadd Dameron",
predstavljen je u Minhenu u Jazz Club Unterfahrt , gde je odlično prihvaćen.
U međuvremenu, njegov poslednji CD "Live At The Birdland - The Claus
Raible Trio" nominovan je za "Najbolji Jazz album godine"
u Nemačkoj.
| |