N O V O S A D S K I...J A Z Z...F E S T I V A L
2 0 0 5
N O V I...S A D...J A Z Z...F E S T I V A L
2 3 - 2 6....n o v e m b a r...2 0 0 5. ... S R P S K O... N A R O D N O... P O Z O R I Š T E...-...N O V I...S A D
.
Kulturni centar Novog Sada

četvrtak, 24. novembar 2005.
SRPSKO NARODNO POZORIŠTE - MALA SALA
M I L E S...G R I F F I T H...-...T O N Y...P A N C E L L A...Q U A R T E T
Miles Griffith
Miles Griffith - vokal
Tony Pancella - klavir
Aldo Vigorito - kontrabas
Pietro Iodice - bubnjevi

Miles Griffith
Miles Griffith
Miles Griffith

Miles Griffith
vokal

"Muzika je holistička. Ona poseduje snagu da pokrene ljude na ogromnom nivou. Putem svog glasa želim da mogu da nateram ljude da razmišljaju i proširim njihove postojeće koncepte o glasu. Glas je jedini instrument koji može da prenese sve, da pređe sve postojeće barijere: jezik, pol, životnu dob, klasnu ili rasnu pripadnost."

U samo nekoliko godina neustrašiv pristup muzici Milesa Griffitha mu je omogućio da se pojavi kao ozbiljan takmac na modernoj jazz sceni. Vešt u svakom kontekstu, njegov organski stil je avanturistički, kapriciozan, vatren, iskren i uvek nov. Griffith glatko prepliće potpourri stilova koji osvetljavaju 'down home' zabavu koje nema u mnogim aktuelnim jazz vokalnim žanrovima. Instrumentom koji je uravnotežen i zreo više nego njegove godine, Griffith je podjednako vičan i nekim tradicionalnijim vokalnim repertoarima. Zapaženi jazz kritičar, Ira Gitler iz Jazz Timesa tvrdi: Griffithova izvedba balada naginje ka romantičnim baritonima 40-ih i 50-ih dok Bob Young iz Boston Heralda izjavljuje: Njegov izokolni Betty Caterish pristup se razmeće njegovom mračnom izrazu i sklonosti ka melodiji.
Netradicionalna upotreba glasa kao perkusionističkog instrumenta, u kombinaciji sa izvanrednim smislom za harmoniju od Milesa Griffitha je načinila vrhunski izbor za mnoge muzičare. Trenutno je član T.S. Monk septeta, (jun 2001) ICU Jamesa Williamsa i Masters of Suspense Jack Walratha, Griffith je na čelu nekih od muzički najinventivnijih bendova koji trenutno rade. Uživam u radu sa tim momcima zato što vole muziku. To je jedan stalni proces učenja zato što oni svi imaju različite koncepte, i u svakoj grupi ja se trudim da doprinesem nekom novinom - kaže ovaj vokalni umetnik. U prošlosti Griffith je sarađivao sa takvim cenjenim ansamblima kao što su Explosion Jona Hendricksa, Big Band-ovima Jimmija Heartha i Roya Hargrova, Stanley Cowell Quintet i Bill Saxton Quartet. Njegov impresivni rezime obuhvata i saradnju sa ljudima kao što su: Max Roach, Reggie Workman, Carl Allen, Bill Lee, Barry Harris, Tommy Campbell, Wilber Morris, Burhan Ocal, Jamaaladeen Tacuma, Craig Harris, poet Sekou Sundiata, Michael Jefry Stevens "Songbook" and Miles Griffith/Tony Pancella Quintet and Pamela Baskin Watson.
1994. godine igrao je glavnu ulogu 'Jesse' u proslavljenom 'Blood On The Fields' Wyntona Marsalisa, posebno naručenom jazz oratorijumu koji je doževeo svoju premijeru u Alice Tully holu Linkon centra. Griffith je takođe uzeo učešća na snimku koji je izašao pod Sony Musicom sredinom 1997. kojim je završena svetska turneja povodom Marsalisove pulicer nagrade. Griffithova najnovija saradnja na snimanju je We've Got What You Need i Truth Justice & The Blues, sa ICU Jamesa Williamsa za Evidence Music. We've Got What You Need predstavlja zvezdanu plejadu ženskih jazz vokanih majstora kao što su Etta Jones, Dianne Reeves i Vanessa Rubin. Pisac komentara na omotu Will Friedwald kaže: 'Miles Griffith se razmeće svojom scat tehnikom zbog koje ga je Wynton Marsalis i izabrao za vodeću ulogu u Blood On The Fields.' U vezi sa Truth Justice & The Blues, prvim snimkom za Evidence ICU Jamesa Williamsa, na kojem se pojavljuju pijanista James Williams, saksofonista Billy Pierce, basista Christian McBride i drugi, pisac prikaza na omotu i kolumnista Boston Globa, Bob Blumenthal svedoči da je Griffith 'jedan od ključnih razloga za uspeh ICU-a'.
Pored toga što puno radi kao pratnja, Griffith dobija raputaciju dobrog liričara. Njegovi stihovi će se pojaviti na dva snimka Jacka Walratha iz 2001. godine. Kritičar Village Voica Jim Macnie tvrdi: 'Ovaj vokalni umetnik ima takav glas koji je u stanju da potrese celu prostoriju, blues senzibilitet koji dolazi iz stomaka i društveni smisao za humor.' Decembra 1999. godine Griffith izdaje svoj prvi CD kao vođa benda (Spiritual Freedom). Kritičar Steven A. Loewy o ovom CD-u kaže: Ono što Griffith radi dobro je to da uzme melodiju i ugura je u svoj koncept.'
Griffith je prepolovio svoj ansamb, Miles Griffith: Voice, Drums and Dance i stvorio dve grupe, The Miles Griffithe i Trio i The New Thing. Obe grupe i dalje imaju jedinstveni ukus 'izvođačkih umetnosti' koji je bio tipičan za Voice, Drums and Dance ali vodi muziku u dva pravca: savremeni jazz i avangardni pravac! Ove dve grupe uglavnom čine trio postavke koje uključuju pijaniste Orrina Evansa i Michaela Jefry Stevensa, basiste Hilla Greena i Richija Goodsa, perkusioniste Taru Alexandera i Davida Pleasanta i razne druge vizuelne umetnike. 'Ove dve grupe u osnovi rade na bazi improvizacije. obe grupe pozivaju publiku da se aktivno uključi u muzičko iskustvo. To predstavlja premisu afričke muzike.'
Rođen u Bruklinu (Njujork), Miles Griffith vuče svoje muzičke korene od baptističkih, metodističkih, pentekostalnih, A.M.E. i Yoruba sveštenika. međutim, on svoj perkusivni vokalni stil pripisuje svojim trinidadskim korenima. Oba njegova roditelja dolaze iz muzičkih sredina, ovi imigranti sa Trinidada su nastupli brojnim crkvenim horovima i bendovima bubnjara na improvizovanim metalnim bubnjevima širom područja tri-state. Griffithova karijera profesionalnih nastupa je počela kada je imao 6 godina. Njegova prva velika tezga je bio dodatni posao u 'One Trick Ponny', Hor dečaka hHarlema, što je mladog muzičara odvelo na veliki broja gostovanja i nastupa. Dalje bruseći svoje veštine, ambiciozni mladi muzičar je primljen na prestišnu njujoršku LaGuardia visoku školu za muziku i izvođačke umetnosti, gde se njegov rad koncentrisao na klasični vokal. Međutim, na nižoj godini upoznao se sa Louisom Armstrongom, Theloniusom Monkom i Billy Holiday. Pre diplomiranja, Griffith je tezgario sa školskim drugovima pijanistom Stephenom Scottom, alt saksofonistom Justinom Robinsonom, bubnjarima Gregorijem Hutchinsonom, taru Alexanderom i drugima. U to vreme najčešće je nastupao u renomiranom Barry Haris Workshopu gde je imao angažman jednom nedeljno.
Griffith je nastavio svoje muzičko obrazovanje na Long Island univerzitetu i dalje na Queens koledžugde je uradio magistraturu iz Vokalnog nastupa pod profesorom Jimmy Heathom i Sir Rolandom Hannom. Što se tiče njegovih planova za budućnost Miles Griffith kaže: 'Planiram da vratim glas na scenu kao instrument broj jedan.'

 

Tony Pancella

Tony Pancella
pijanist, kompozitor i aranžer

U osnovi je samouk muzičar i prirodni talenat koji je bio od malena izložen uticaju jazza od strane oca, pijaniste. Prirodno su usledile studje klavira 1981 i 1982. godine na Siena Jazz klinikama kod Franca D'Andrea i Enrica Pieranunzija, kao i u Njujorku kod Jamesa Williamsa i Larrija Willisa, dvojice pijanista koji su na njega ostvarili najveći uticaj. Nastupao je sa umetnicima: Massimo Urbani, Giulio Capiozzo, Gianni Cazzola, Enrico Rava, Tiziana Ghiglioni, Maurizio Giammarco, Gianni Basso, Pietro Iodice, Giovanni Amato, Aldo Vigorito, Dario Rosciglione, Rosario Giuliani, Bepi D'Amato, Tino Tracanna, Ulf Radelius, Kim Parker, Keith Copeland, Virginia Mayhew, Charles Tolliver, Jimmy Owens, Ray Mantilla, Jimmy Knepper, Steve Turre, Lee Konitz, John Mosca, Tony Scott, Joe Magnarelli, Bobby Durham, Miles Griffith, Larry Willis, Buddy De Franco i mnogi drugi. Predaje na Manager of Music Communication posle magistrature koju je završio 2004. na G. D'Annunzio University u Chieti a bio je i mentor u Jazz Pianu na "Jazzinty" Workshop izdanju iz 2004. godine u Novom Mestu (Slovenia). Njegovi najnoviji projekti uključuju klavirski duet sa izuzetnim pijanistom Larrijem Willisom (sa kojim je održao nekoliko koncerata i napravio nekoliko snimaka) i Miles Griffith & Tony Pancella Group koja nastupa i snima širom Evrope i bliskog Istoka već skoro pet godina. Nastupao je u mnogim poznatim pozorištima i jazz klubovima širom Italije, Amerike, Nemačke, Austrije, Hrvatske, Slovenije, Švajcarske, Belgije, Luksemburga, Francusek, Izraela, kao in a brojnim međunarodnim festivalima (Umbria jazz, Ancona jazz, Pescara jazz, Jazz'n fall, Milano estate, Ivrea Eurojazzfestival, Schleswing-Holstein Musik Festival (Nemačka), Jazz Time, Rijeka (Hrvatska), Stella Artios, Zagreb (Hrvatska), Hot jazz from Italy, Jazz, Blues& Videotape (Izrael) i mnogim drugim. Pojavljivao se na mnogobrojnim televizijskim i radio intervjuima kao i na koncertima emitovanim za RAI, Deuchland Radio, Bayern Radio, HRT, Izraelsku RTV, itd.
Nagrade: *Najbolji novi talenat Italije (Rim 1989) na takmičenju koje je organizovao najporominentniji jazz klub Rima: The Music Inn. / *Najbolja italijanska mlada jazz grupa (Forli' 1990) zajedno sa saksofonistom Pierpaolo Pecoriello na sedmom godišnjem Forli' jazz takmičenju.
"Što se tiče stvaranja muzike, to bi trebao da bude izraz vaše unutrašnje prirode i životnog iskustva. Tako, dakle, kada nekog dosegnete putem muzike, jednostavne ali duboke muzike, lake za slušanje i uživanje ... pa to znači da ste uspeli! Verujem da muziku morate osetiti prvo iznad svoje kože, tada, možda, i svojim mozgom..." - kažeToni.
Diskografija: Tony Pancella Trio/Quartet, Dice (1990); Tony Pancella & Pierpaolo Pecoriello Tetracolors (1990); Tony Pancella Basic Jazz trio (1996); Marcello Sebastiani Suite & Songs (1996); Tony Pancella Basic Jazz Trio Keep this in Mond (1998); Mauro De Federicis Minorismi (1998); Tony Pancella Trio Different Stories (2000); VV.AA. I'm in the Mood for Love (2001); VV.AA. Top Jazz from Italy Vol. 2 (2002); Miles Griffith & Tony Pancella Trio I found you (2003); Aldo Vigorito Echo (2005); Larry Willis - Tony Pancella Duet (2005); Miles Griffith & Tony Pancella Trio Smile Again (2005).

 

Aldo Vigorito

Aldo Vigorito
kontrabas

Rođen u Salernu, studirao je kontrabas na Conservatorio di S.Cecilia u Rimu sa Frankom Petrakijem i Federikom Rosijem ( Franco Petracchi i Federico Rossi). U glavnom gradu stiče i prva značajna džez iskustva sarađujući sa Edijem Palermom, Marčelom Roza i Čičijem Santučijem (Eddy Palermo, Marcello Rosa, Cicci Cantucci). Od 1984. do 1990. član je grupe Romana Musolinija (Romano Mussolini), sa kojom nastupa na brojnim festivalima i internacionalnim turnejama. Od 1987. do 1992. bio je umetnički direktor smotre "Džez leto" ("Jazz estate") u Salernu (Salerno) i drugih značajnih muzičkih događaja kao što je Džez festival u Majoriu (Festival jazz di Maiori). 1993. vraća se u Salerno gde nalazi jedan živ i đžez ambijent u stalnom razvojuj . Započinje plodnu saradnju sa Danijelom Sepeom (Daniele Sepe), koja se konkretizuje u snimanju više nosača zvuka i učestvovanju na festivalima po čitavoj Evropi. Trenutno svira sa Triom Frančeska Nastra (Francesco Nastro), i sarađuje sa muzičarima kao što su Đovani Amato, Alfonso Deida, Pjetro Kondoreli, Karla Marćano, Majls Grifit (Giovanni Amato, Alfonso Deidda, Pietro Condorelli, Carla Marciano, Miles Griffith). Veoma aktivan kao sideman, svirao je sa nekim od najpoznatijih imena muzičke scene: Lew Tabackin, Bob Mover, Gary Bartz, Gianni Basso, Dave Sanborn, Jim Snidero, Paolo Fresu, Irio De Paula, Stefano Battaglia, Valery Ponomarev, Bruce Forman, Joe Magnarelli, Antonio Farao, Tony Scott, Claudio Fasoli, Rosario Giuliani, Fabrizio Bosso, Roberto Ottaviano, Gary Smulian, George Benson, Jimmy Owens, Pat La Barbera, Lester Bowie, Dado Moroni, Adrienne West, Maurizio Giammarco, Enrico Pierannunzi, Stefano Bollani, Rita Marcotulli, Helen Merrill, Eddie Daniels, Eliot Zigmund, Benny Golson i mnogim drugima. Nosače zvuka snimao je sa Romano Mussolini, Irio de Paula, Flavio Boltro, Daniele Sepe, Nino De Rose, Leo Aniceto, Carlo Lomanto, Fausto Ferraiuolo, Carla Marciano, Pietro Vitale, Ondina Sannino, Francesco Nastro, Francesco D'Errico i David Gross. Kao solista snimio je album za Aristonovu ediciju ("Jazz in Italy" dell'Ariston), pod nazivom "Do it". Snimio je CD "Trane's Groove" Karle Marćano (Carla Marciano).

 

Pietro Iodice

Pietro Iodice
bubnjevi

Rođen u Napulju (Napoli), seli se u Rim (Roma) 1988. postavši odmah veoma zapažen bubnjar u panorami italijanskog džeza. Koncertne aktivnosti obavlja po klubovima i džez festivalima (među mnogima "YVP Record Festival" u Nemačkoj, "Umbria Jazz", "Jazz and Image" u Vila Čelimontana (Rim) (Villa Celimontana (Roma) i "Calvi Jazz Festival" na Korzici (Corsica). Učestvuje u mnogim emisijama radio programma "Radio Jazz" (Radio RAI) sa M. Urbani, F. Boltro, S.Sabatini, F.Puglisi e J.Faddis. Među umetnicima sa kojima je sarađivao potsećamo na: Massimo Urbani, Art Farmer, Jimmy Woody, Marcello Rosa, Benny Golson, Rick Margitza, John Patitucci, Jerry Bergonzi, Giorgio Rosciglione, Harvie Swartz, Jim Snidero, Aaron Graves, Scott Robinson, Dick Oatts, Steve Turre', Phil Woods, Ralph Moore, Bob Mover, Cedar Waltron, Paul MC Candless, Shawn Montero, Joey Calderazzo, Tony Scott, Ronnie Cuber...
Diskografija: Andrea Beneventano "Trinacria"; Giovanni Tommaso Quintet "Third Step"; Pietro Condorelli Quartet "On my browser"; Pietro Condorelli "Quasimodo"; Bassi-Giuliani Quintet "L'incontro"; Lello Panico "The Secret"; Sonora Art Quartet "Sonora meet Jerry Bergonzi"; XENIA "Terre"; SIX SAX "Homenaje"; Tony Pancella "Ditterent Stories"; Lutte Berg Ensamble "Mascaro"; Rocco Zifarelli "Lyndon"; Stefano Sabatini "Waiting"; Pippo Matino "Bassa Tensione; Daniele Sepe "Play Standards and more" i "Malamusica"; Claudio Colasazza "Passion"; Vari "Mi ritorni in niente"; M. Griffith and Tony Pancella trio "I found you" (2002) and "Smile Again" (2005) "Spaccanapoli"; Tankio Band di Riccardo Fassi "Serial Killer"; Dino & Franco Piana jazz orchestra "Interplay for 20"; P J. Trio "New Steps"; Pino Iodice "Suspended"; Cinzia Tedesco "Rite Time"; Razni autori "Mi ritorni in mente"; Razni autori "Spaccanapoli"; Rocco Zifarelli "Lyndon". Tenutno mu izlazi iz štampe disk "Suspended" i CD pevačice Čincije Tedesco (Cinzia Tedesco), oba za nedavno otvorenu diskografsku kuću UM record. Sa Marijom Korvinijem (Mario Corvini) vodi grupu Corvini & Iodice Roma Jazz Ensemble koja izvodi kako kompozicije tradicionalnog italijanskog džeza u aranžmanima Marija Korvinija i Pina Jodičea (Mario Corvini i Pino Iodice), tako i originalne kompozicije samih članova ansambla. La Corvini & Iodice Roma Jazz Ensamble imao je koncerte sa brojnim uglednim gostima među kojima su i Bob Mintzer, Jack Walrath i George Garzone, i imao je natpis u čuvenom "Down Beat" da je "orkestar sigurne muzičke vrednosti u panorami italijanskog džeza" i izašao im je prvi CD benda pod nazivom "Signor Jones" produciran od Via Veneto Jazz-a. Izašao im je i (u S.A.D.) CD pod nazivom "Homage to Yusef Lateef & Corvini-Iodice Roma Jazz Ensamble". Snimljen "u živo", na festivalu u Pratu.

 
K U L T U R N I...C E N T A R...N O V O G...S A D A
N O V O S A D S K I...J A Z Z...F E S T I V A L..2005