|
Meg Okura je violinski virtuoz i inovativni improvizator,
koji meša savremeni jazz sa elektronikom. U ovom svom projektu ona poseže
za svojim klasičnim zaleđem i stvara spektakularne jazz adaptacije na
poznate klasične komade. Po magistriranju sa Julliard škole, Meg napušta
scenu klasične violine i počinje da se bavi savremenijom muzikom, nastupajući
i snimajući sa nekim od najvećih muzičkih imena među kojima su Mary J.
Blige, David Bowie, Michael Brecker, Philip Glass, Jesse Harris, Lee Konitz,
Lou Reed i Steve Swallow. Meg je počela da svira violinu kada je imala
četiri godine u Omeu, gradiću u blizini Tokija u Japanu. Kada je napunila
6 godine vać je svirala klavir i orgulje u lokalnoj crkvi i svojoj osnovnoj
školi, dok je intenzivno učila muziku u Toho školi., jednoj od najprestižnijih
škola u Aziji. U ranim tinejdžerskim godinama već se ubraja u sam vrh
među studentima ove škole i 1990. godine postaje najmlađi pobednik debi
audicije Tokijskih kulturnih domova za mlade muzičare. Sa sedamnaest godina,
Meg je izabrana za prvu violinu Azijskog orkestra mladih koji gostuje
širom Azije, vodeći stotinu najboljih mladih muzičara odabranih iz devet
azijskih zemalja. Naredne godine, Meg je ponovo pozvana kao solista na
turneju sa orkestrom kojeg vodi Lukas Foss. Tada se seli u SAD, i debituje
u Kennedy centru sa pokojnim Alexander Schneiderom i Njujorškom gudačkim
orkestrom gde nastupa kao solista. Meg je takođe izabrana za prvu violinu
i solistu sa Orkestrom Henry Mancini instituta u Kaliforniji, i nastupa
sa Elmerom Bernsteinom, Bilijem Childsom, Jerrijem Goldsmithom, Daveom
Grusinom, Herbiem Hancockom, Shirley Horn, Quincy Jonesom, Diana Krall,
Diane Reeves. Meg je učila violinu kod Masaa Kawasakija, kamernu muziku
kod Samuela Sandersa, Seymoura Lipkina i Roberta Manna u Julliard školi
gde je dobila Gluck stipendiju i bila prva violina orkestra kao i asistent
na filmskoj kompoziciji i muzičkoj produkciji. Dok je još uvek studirala
na Julliardu, snimila je tri solo albuma za Life Music iz Japana, zbog
čega je otišla na turneju širom Japana. Takođe je napisala i simfonijsko
delo 'Fanfare' koje je premijerno izveo Njujorški simfonijski ansambl
1998. godine. Od kada je diplomirala 1999. godine živi u Bruklinu, i od
onda je sarađivala sa muzičarima kao što su Sarah Brightman, Eric Friedlander,
Heidi Grant -Murphy, Darryl Hall, Susie Ibarra, Ziggy Marley, Jeremy Pelt,
Rufus Wainwright, Elliot Sharp i Steve Sacks. Sada sa uživanjem snima
i nastupa sa Pharaohs Daughter, Sam Newsome and Global Unity, Septetom
Roberto Rodriguez, the Sirius String Quartetom i Vince Giordano and the
Nighthawks. Britanski časopis Guardian nazvao je jazz violinistkinju Meg
Okuru 'uzbuđujućim virtuozom improvizacije'. Od njenog debija u Tokijskom
Bunka Kaikanu 1991. godine, Meg smo slušali širom Evrope, Azije i SADa
na nekim od najprestižnijih mesta kao što su Kennedy centar, Linkoln centar,
Barbican hall i Hollywood Bowl. Po završetku magistarskih studija klasične
violine na Julliardu 1999. godine, Meg se brzo uzdigla do jednog od najtraženijih
violinista, nastupajući i snimajući sa imenima među kojima su i David
Bowie, Michael Brecker, Philip Glass, Gil Goldstein, Jesse Harris, Lee
Konitz, Elliot Shart, Steve Swallow, Diane Reeves i Tony Visconti. Kao
vođa benda i solista Meg je gostovala širom Japana nastupajući u mnogim
koncertnim dvoranama, nebrojenim malim crkvama i nekim klubovima. Posle
svoje Zimske turneje 2000 u Japanu, Meg je počela da se fokusira na izučavanje
jazza i improvizacije tako što je radila kao prateći muzičar u Njujorku,
Od onda sarađivala je sa muzičarima svih žanrova, uključujući imena poput
John Abercrombie, Erin Bode, Jimy Bosch, Sarah Brightman, Eric Friedlander,
Heidi Grant-Murphy, Darryl Hall, Susie Ibarra, Ziggy Marley, John McNeil,
Sam Newsome, Jeremy Pelt, Lou Reed, Gilberto Santa Rosa, Dave Soldier
i Steve Sacks. Puno nastupa i kao član Michael Brecker Quindecteta, Pharaohćs
Daughter, Septeta Rodriguez, Steve Swallow/Ohad Talmor Sexteta, Sirius
gudačkog Quarteta. Pored toga izabrana je za violinustu za Cirque du Soleilov
'VAREKAI' i prva zamena za jazz violinu u Big Apple Cicusu a svirala je
muziku za film 'Avijatičar' sa Vinceom Giordanom i the Nighthawks. Meg
često nastupa u Kaplan Penthousu Linkoln centra sa Four On the Floor (Dave
Edgar na čelu i klaviru) - 'Hooked on Classics' koji se predstavljaju
programom Linkolnovog centra pod nazivom Upoznajte umetnika (Meet the
Artist).
Meg je počela da uči klavir na svoj četvrti rođendan u Omeu, gradiću u
blizini Tokija. Posle samo šest meseci njen nastavnik klavira je saopštio
Meginoj majci da Meg mora da uspori svoj rad jer uči suviše brzo i da
je prenapredna za svoj uzrast. Isprovocirana ovim komentarom, Megina majka
odlučuje da Meg nastavi da uči ali violinu pošto je to bio jedini drugi
nastavnik muzike u gradu. 'Moram reći da je ovo bio dobar potez pošto
ne samo da sam naučila da sviram violinu, nego i solfeđo, melodijski i
harmonijski diktat i teoriju muzike. Naučila sam da čitam i pišem muziku
pre nego svoj maternji jezik' - kaže ona. Do svoje šeste godine, Meg je
već svirala klavir i orgulje za lokalnu crvu i osnovnu školu, dok je intenzivno
učila muziku u Toho školi. 'Zaista sam uživala svirajući klavir i orgulje
pošto sam imala priliku da improvizujem deo pratnje. Nisu mi trebale nikakve
note ako sam znala melodiju' - priseća se Meg. Njen nastavnik u prvom
razredu je jednom pitao Meg da li može da svira deo pratnje u nižem ključu.
Ona se samo nasmešila nastavniku i počela da svira melodiju transponovanu
čitavu notu niže. 'Uživala sam i u reharmonizovanju himni u mojoj crkvi
i komponovanju novih preludija svake nedelje u koje sam inkorporirala
melodije iz prve himne službe'. U svojim ranim tinejdžerskim godinama
već je zauzimala sam vrh među studentima Toho škole, a 1990. godine postaje
najmlađi pobednik debi audicije Tokijskog Bunka Kaikan za mlade muzičare.
Sa sedamnaest godina, Meg je izabrana za prvu violinu Azijskog omladinskog
orkestra (orkestra mladih) koji odlazi na turneju širom Azije, gde je
vodila stotinu najboljih mladih muzičara izabranih iz devet zemalja Azije.
'To je bio izazovan posao za mene zato što sam ja bila jedna od najmlađih
muzičara, a morala sam da vodim ostale doble obučene i veoma talentovane
muzičare koji su imali mnogo više iskustva od mene. Neki su se već profesionalno
bavili muzikom u svojim zemljama i bili više od deset godina stariji od
mene. Situaciju je dodatno oteževalo to što nisam dobro govorila engleski.
Tako da sam učila engleski tri do pet sati dnevno svaki dan celu godinu
posle turneje' - priseća se Meg. Naredne godine, Meg je pozvana da se
ponovo pridruži ovom orkestru ovaj put kao solista, izvedbom J.S. Bahovog
violinskog koncerna u E-duru sa američkim kompozitorom i dirigentom Lukasom
Fossom. Tada se seli u SAD, debitujući kao solista u Kennedy centru sa
pokojnim Alexanderom Schneiderom i Njujorškim gudačkim orkestrom. Upisala
se na prestižnu Julliard školu da nastavi studije klasične violine. Studirala
je violinu kod Masao Kawasakija, kamernu muziku kod Roberta Manna i Samuela
Sandersa, i bila prva violina Julliardovog operskog orkestra. Na Jullioardu
je dobila Gluck stipendiju, nastupajući na privatnim recitalima u bolnicama
širom Njujorka. Izdaje i svoj prvi album pod nazivom 'Be Thou My Vision',
i nastupa na mnogobrojnim recitalima u crkvama i koncertnim dvoranama
širom Japana. Dok je Meg bila zaposlena pokušavajući da uskladi svoj raspored
koncerata sa studijama na Julliardu, nekoliko profesora teorije muzike
je otkrilo njen talenat za kompoziciju te su je oni ohrabrili da se upusti
u karijeru kompozitora. 'Jednom sam imala zadatak za čas muzičke teorije
da napišem fugu zasnovanu na temi koju nam je dao profesor. Dobila sam
A+ i rekao mi je da je moja fuga bila najbolje rešenje koje je video u
svojih 20 godina radnog iskustva na Julliardu. Stvar je bila u tome što
sam ja provela svega petnaest minuta radeći na ovoj fugi u metrou'. Meg
za Njujorški simfonijski ansambl piše svoje prvo simfonijsko delo 'Fanfare',
koji ga premijerno i izvodi 1998. godine. 'Bila sam izuzetno zauzeta turnejama
i radom u školi. Tako da sam većinu svojim kompozicija napisala u vozovima
i avionima'. Od onda, komponovala je muziku za kratke i dokumentarne filmove
u Japanu i SAD, među kojima je i dokumentarni film 'Congregation' nedavno
prikazan na PBS-u. Komponuje za svoj drugi i treći album i dobija počasno
pominjanje na Takmičenju za kompozitore John Lennon 2000. i 2003. godine.
Tokom leta 1998. Meg se zaljubila u jazz pošto je sarađivala sa Orkestrom
Henry Mancini instituta (muzički direktor - Jack Elliot) kao prva violina
i solista predvodeći prateći orkestar za Davea Grusina, Herbia Hancocka,
Sherly Horn, Quincy Jonesa, Dianu Krall i Dianu Reeves. 'Zaista sam želela
da sviram jazz. Tako sam počela da ubacujem improvizaciju u svoje sviranje.
Improvizacija je izgledala kao odličan način za kombinovanje kreativnosti
komponovanja i discipline sviranja klasične violine. Ali kasnije sam shvatila
da je naučiti svirati jazz mnogo dublje od toga. Kažu da mogu da sviram
jazz jer imam dobro uho, sa čim se slažem - imati savršenu visinu tona
je korisno. Ono što je frustrirajuće je činjenica što mnogi klasični muzičari
vole da misle da jazz muzičari samo sviraju po sluhu. Stvar je u tome
što vam dobar sluh neće biti od velike pomoći kada improvizujete na 'Giant
Steps' u četvrtinkama od 300 jer će svaki akord trajati samo 0.4 sekunde'.
Uprkos svom velikom angažmanu kao prateći muzičar, Meg Okura trenutno
svima svoj novi projekat 'Panazijski kamerni jazz ansambl'. Kompozicije
su tako napisane da istaknu posebno talentovane njujorške jazz muzičare
ovog ansambla: YUKARI na flauti, Meg Okura na violini, Megumi Yonezawa
(Greg Osbyjeva četvorka) na klaviru, Jennifer Vincent (Duke Ellington
orkestar i Rudy Calzado e Cubarama) na čelu i basu, i specijalni gost
Satoshi Takeishi, perkusije.
Meg živi u Bruklinu, Njujorku, sa svojim mužem sopran saksofonistom Samom
Newsomom. Njena kompozicija 'Fantazija za sopran, saksofon i klavir' je
premijerno izvedena na Simpozijumu za saksofon Američkog univerziteta
u Vašingtonu.
| |
|
Eric Niceberg, pijanista, je međunarodno priznati
jazz kompozitor koji ima nekoliko velikih uspeha. Vođa je veoma uspešne
grupe koja kombinuje Jemenske narodne pesme sa latino aranžmanima, čime
se dobija apsolutno jedinstven i zanimljiv novi zvuk. Neki od muzičara
sa kojima je Niceberg nastupao su i Pat Matheny, Adam Nussbaum, Eric Alexander,
Eliot Zigmund, Bobby Porcelli, Arnie Lawrence, Andy McKee, Johm Eckert,
Walter Blanding, Richie Zellon i mnogi drugi. Eric je počeo da svira klavir
sa 7 godina. Nekoliko godina kasnije otkriva jazz i pridružuje se Big
Band i Dixieland grupama. Sa 14 godina Eric počinje da svira jazz profesionalno,
nastupajući u klubovima i raznoraznim muzičkim pozornicama. Uskoro postaje
deo Jazz scene Izraela, svirajući sa vodećim jazz muzičarima. Sa 18 godina
Erik započinje svoje studije na Muzičkoj akademiji u Jerusalimu, gde se
njegove veštine razvijaju pod tutorstvom profesora kao što su Vyacheslav
Ganelin, Dani Gottfried, Nahum Perferkovich i drugi. Tokom studija i diplomiranja
koje je usledilo, Eric nastavlja da nastupa sa različitim grupama. Istovremeno
proširio je svoje muzičke aktivnosti na druga polja. Sarađuje sa vrhunskim
izraelskim umetnicima i redovno nastupa u radio i televizijskim emisijama.
Komponuje muziku za filmove među kojima su i 'Varaity' - dokumentarni
film o 'veraity centru' u Izraelu; 'tiny lab' i ' Cellonet' - film za
prezentaciju Celloneta - kompanije visoke tehnologije (high tech). 1993.
godine tokom posete SAD-u, Eric se susreo sa saksofonistom Arnijem Shenkmanom
(Spin Doctors).
U protekle četiri godine
Eric je bio vođa grupe Nueva. Nueva kombinuje Jemenske narodne pesme sa afrokubanskim
ritmovima, latino aranžmanima i elementima latino jazz muzike. Ova mešavina tih
različitih muzičkih stilova je istinski jedinstvena i proizašla je kao rezultat
susreta muzičara iz različitih sredina. | |
|
Eliot Zigmund, bubnjar, je stvorio impresivan opus
naglašen njegovim izuzetnim tehničkim veštinama, sklonošću ka melodijama
koje dotiču srce i neporecivom hemijom koju uspostavlja sa kolegama muzičarima
iz benda. Svirao je i nastupao sa Bill Evans Triom tokom 70-ih godina
i sa Michel Petrucciani Triom 80-ih. Takođe je gostovao i snimao sa nekim
od najvećih muzičara savremene jazz scene kao što su Jim Hall, John Abercombie,
Joe Lovano, Gary Peacock, Stan Getz, Pat Metheny, i mnogi drugi. Eliot
Zigmund predaje u Njujorku, gde i živi, kao i na William Paterson koledžu
u Njudžersiju. Ovaj maestro na bubnjevima opisuje kreativni proces sledećim
rečima: 'Znam iz iskustva sa bendovima koji rade godinama, da sviranje
iz dana u dan sa istom grupom daje muzici snagu i lakoću izvođenja koja
se drugačije ne može dobiti. To je poput košarkaškog tima koji igra svako
veče i izvešti se do te mere da individualci i tim izvode (povezuju se)
na optimalan način'. Govoreći o ritam sekcijama koje se ne povezuju, Eliot
kaže: 'Mnogi muzičari nemaju zapravo koncept povezivanja. To je više kao
'pa ja ću da radim svoj deo posla a vi ćete da radite svoj deo posla i
nadajmo se da će to funkcionisati'. U puno slučajeva to ne funkcioniše
na onaj veoma suptilan način koji označava razliku između swinga koji
teče naspram četiri sata fizičkog rada'. Karijera Eliota Zigmunda na internacionalnoj
jazz sceni je široka i raznolika. Rođeni njujorčanin, Eliot je bio strastveni
jazz poklonik i izučavao je tu vrstu muzike od najranijih dana a profesionalno
je počeo da svira bubnjeve kada je imao 16 godina. Pošto je diplomirao
muziku završivši studije na muzičkom koledžu Mannes i Njujorškom City
koledžu, Eliot je započeo dugu i raznoliku karijeru nastupajućeg muzičara.
Svirao je bubnjeve za legendarnog Billa Evansa od 1975. do 1979. godine,
snimajući i gostujući intenzivno sa ovim pijanistom. Posle stalnog angažmana
sa Evansom, Eliot provodi pet godina na turnejama i u snimanju sa pokojnim
francuskim vunderkind pijanistom Michelom Petruccianijem u triu sa basistom
Palleom Daniellsonom. Pored toga Eliot je radio odnosno snimao sa nekim
od najvećih imena modernog jazza kao što su Jim Hall, Stan Getz, Joanne
Brackeen, Don Friedman, Dick Oatts, Ron McClure, Art Lande, Richie Beirach,
Lee Konitz, Fred Hersch, Red Mitchell, Eddie Gomez, John Hart, Eddie henderson,
Vic Juris, Mike Richmond, Benny Golson, Enrico Pieranunzi, Marvin Stamm,
Vince Guaraldi i drugi. Radio je i sa Neil Sedakom, Dionne Warwick i The
Pointer Sisters. Pored njegove izvođačke karijere, Eliot je uključen u
jazz edukaciju - drži radionice i predaje kako u SAD u tako i u inostranstvu.
Među novijim i najavljenim projektima su i nastupi sa pijanistom Christianom
Van der Goltzom i basistom Edom Schullerom na Jazz festivalu u Torontu
2003. godine, sa Denom de Rose na Festivalu Crvenog mora u Izraelu iste
godine i koncerti u Tel Avivu, Izrael, u aprilu 2004. godine sa italijanskim
muzičarima Paolom Birrom (klavir) i Lorenzom Conteom (bas) na Jazz festivalu
u Veroni 2003. godine uljučujući i CD koji treba da izađe sa još turneja
iza toga. Takođe vodi trubački ansambl sa trubačem Johnom Eckertom i saksofonistom
Bobijem Porcellijem a tu je i saradnja sa pijanistom Ericom Nicebergom
u memorijalnom projektu za Michela Petruccianija u koji su uključeni i
saksofonista Eric Alexander i basista Andy McKee.
'Odgovor poput dodira pera i suptilan rad na cimbalu dovode svako delo
do praskavog ostvarenja' - Kirk Winters, JAZZIZ
'Zigmund je dao Petruccianijevim iprovizacijama fluidnu opuštenu hitnost,
ciljajući na ciganski ritam plime i oseke.' - MUSICIAN MAGAZINE
'U prikazu spontane, nenametljive brilijantnosti, Zigmund svojeručno razotkriva
kao laž lošu reputaciju zvuka bubnjeva u koncertnoj dvorani VCU Centra
za izvođačke umetnosti.' - VIRGINIA TIMES DISPATCH
'Zigmund spada u takve perkusioniste koji ne ubrajaju svoj ponos zajedno
s vidljivim znacia svoje virtuoznosti. One je u svakom pogledu muzičar
koji poseduje veliko iskustvo ali iznad svega umetnost slušanja.' - JAZZMAN
MAGAZINE
'Evans je dobio snažnu podršku od bubnjara Eliota Zigmunda čiji rad je
pokazivao neuobičajen ukus i senzitivnost.' - Jon Bream, Minneapolis
Star
| |