|
U retkoj (duo) kombinaciji glasnih žica i
kontrabasa kontrabasista Georg Brajnšmid i pevačica Agnes Heginger oživljavaju,
pretaču u zvuk sopstvene kompozicije, pop-songove, maštovite tekstove i
još mnogo toga. Brajnšmid, bivši bečki filharmoničar i nosilac Hans Kolerove
(Hans Koller) nagrade nije samo u Austriji poznat i tražen kao izvanredno
virtuozan i svojevoljno-kreativan basista, što potvrdjuju saradnja sa džez
velikanima kao što su Arči Šep (Archie Shepp), Keni Viler (Kenny Wheeler)
ili Čarli Mariano (Charlie Mariano) - da navedemo samo neka imena, kao i
njegova uloga snažnog motora u Bečkom umetničkom orkestru (Vienna Art Orchestra).
Agnes Heginger, zvezda u usponu ne samo na bečkom pevačkom i džez nebu,
je izmedju ostalog postala poznata u BoA-Boa duetu sa gitaristom Klausom
Vinerojterom (Klaus Wienerroither) po zanosnim parafrazama šlagera iz perioda
izmedju dva rata. Njen simpatično nepuritanski solo-CD "Songs And Other
Noises" koji varira između slobodne interpretacije i džeza kao i njeno
učešće u ansamblu renesansne muzike "Mikado" svedoče o mnogostranosti
mlade pevačice. Za Hegingerovu slobodna improvizacija i pop-song predstavljaju
samo dva moguća ventila nesputane, istovremeno pametno kanalisane vokalne
energije, posebno iz razloga što ona i u tehničkom smislu, glasom koji je
siguran u intonaciji i sposoban za različite dinamičke nijanse, ima šta
da ponudi. Osim toga, ova Bečlijka i kao autorka pesama dokazuje svoju veličinu.
Brajnšmidov visoko virtuozni rad na basu u kome se kao u nekoj ritam grupi
sastavljenoj od jednog čoveka ujedinjuju funkcije zadavača tempa, harmonijske
osnove i interakcijskog partnera, i sveže-bezobrazi glas Hegingerove koji
izvodjački oscilira izmedju različitih karaktera, rezultuju od prve do poslednje
minute jakom virtuoznom muzičkom antikom, uzbudljivom silinom zvuka, raznobojnim
humorom. U programu se nalaze izmedju ostalog i Brajšmidove neodoljive brze
polke koje služe kao startna rampa za grandiozne spontane prerade serijskih
krimića sa literarnom vrednošu (silovitih naslova kao što su "Umri,
izdajniče", ili "Vrela blaga, hladne ubice" - u orig. "Stirb,
Verräter" i "Heiße Schätze, kalte Killer"), u okviru kojih
vokalna interpretatorka sa uživanjem štrpka reči skripturalne podloge, vitlajući
pojedine u ariozno trešteće visine, da bi druge ponovo sa uživanjem sažvakala,
ispljunula ili im na drugi način dozvolila da se raspršte na njenom inventivnom
jeziku. Osim toga Hegingerova i Brajnšmid krajnje živahno insceniraju omotske
verzije genijalnih pop-klasika kao što su Džoni Mičelov (Jony Mitchell)
"Black Crow" ili sopstvene kompozicije Hegingerove u pop maniru.
Agnes Heginger i Georg Brajnšmid u duo-formatu, koji garantuje duhovitu
emocionalnu direktnost, koja opet u svojom zadovoljnoj spontanosti stoji
iza sebe same, govori kroz sebe samu. Hegingerova i Brajnšmid: mladi talenti
koji vrcaju od ideja.
|
|
| Rođena 1973 u Klagenfurtu (Klagenfurt)
/ Kernten (Kärnten). Nakon klasičnog pevačkog obrazovanja na Konzervatorijumu
u Beču krenula je novim stazama upisavši studije džeza na Umetničkom univerzitetu
u Gracu (Graz). Hegingerova raspolaže širokim spektrom muzikalnih i muzičko-dramaturških
izražajnih mogućnosti i interesovanja. Od početka je aktivna u najrazličitijim
muzičkim oblastima (stara muzika - srednji vek i renesansa, savremena muzika,
džez, slobodno improvizovana muzika, apsolutno zbrkane stvari kojima ni sama ne
ume da navede ime), a namerava da i u budućnosti nastavi tako da radi. Trenutno
radi na Univerzitetu umetnosti u Berlinu kao docent na određeno vreme. Saradnja
sa ansamblom Mikado (Mikado), Viena art orkestrom, Janus-ansamblom (Janus Ensemble),
Dejvidom Fridmenom (David Friedman) i mnogim drugima. "Mislim da spadam
u tragače i da ću to možda doživotno biti. Mnogostranost i šarenilo za mene ni
u kom slučaju ne znače manjak usmerenja, već pred mojim unutrašnjim okom crtaju
put koji se stalno nastavlja. Promišljeno biram svoje muzičke partnere i zajedno
sa njima istražujem svoja upravo aktuelna unutrašnja interesovanja preko izražajnih
mogućnosti". (Agnes Heginger) | |
| Rođen je 1973. u Amštetenu (Amstetten,
Donja Austrija). Studije kontrabasa na Bečkoj Muzičkoj akademiji, 1994-96. Angažman
u donjoaustrijskom Orkestru tonskih umetnika (Tonkünstlerorchester), 1996-98 angažman
pri Bečkim filharmoničarima. Od 1999. aktivan uglavnom kao džez-muzičar, nastupi
/ snimci / turneje sa Viena art orkestrom (Vienna Art Orchestra), Klausom Dikbauerom
(Klaus Dickbauer), Tomasom Ganšom (Thomas Gansch), Cipflom Vajnrihom (Zipflo Weinrich),
Pagom Libreom (Pago Libre), Volfgangom Mutšpilom (Wolfgang Muthspiel), grupom
Trajolodži (Triology), Arči Šepom, Kenijem Vilerom, Kenijem Volesenom (Kenny Wollesen),
Čarlijem Marianom i mnogim drugima. | |