DUO SHEILA JORDAN & CAMERON BROWN
 
subota, 18. novembar 2006.
Sheila Jordan - glas
Cameron Brown - kontrabas
 
 
 
 

Sheila Jordan
glas

SELEKTIVNA DISKOGRAFIJA

 

Rođena je kao Sheila Jeanette Dawson, 18. novembra 1928., u Detroitu, Mičigen, USA.
Odrastajući u siromaštvu pensilvanijske rudarske zemlje, Jordanova je počela da peva kao dete i do svojih ranih tinejdžerskih godina već je počela da radi polu-profesionalno u klubovima u Detroitu. Prvi veliki uticaj na nju je ostvario Charlie Parker i, zapravo je većina onih koji su na nju uticali bila iz redova instrumentalista pre nego pevača. Sarađujući uglavnom sa crnim muzičarima, ona se susrela sa neodobravanjem bele zajednice, ali je istrajala u svojoj karijeri. Bila je član vokalnog trija, Skeeter, Mitch i Jean (ona je bila Jean), koji je pevao verzije Parkerovih sola ne način sličan onome kasnijeg Lamberta, Hendricksa i Rossa.
Pošto se preselila u Njujork početkom 50-tih, udala se za Parkerovog pijanistu, Duka Jordana, i učila kod Lennija Tristana, ali je tek ranih 60-tih snimila svoje prve ploče. Jedna je bila pod njenim imenom, a druga The Outer View sa Georgom Russellom, na kojoj se našla čuvena desetominutna verzija pesme "You Are My Sunshine".
Sredinom 60-tih njen rad je obuhvatio jazz liturgije pevane u crkvama i obiman rad u klubovima, ali njena popularnost je ostala mala čak i u okviru jazza. Do kraja 70-tih jazz publika je počela malo bolje da shvata njen nekompromisni stil i njena popularnost je porasla – kao i pojavljivanje na pločama, koje je uključivalo i albume sa pijanistom Stevom Kuhnom, čijem se quartetu pridružila, i album, Home, kompilaciju odabranih pesama Roberta Creelija za koju je muziku i aranžman uradio Steve Swallow.
1980-tih, Sheila Jordan je konačno svirala jazz ‘puno radno vreme’ stičući priznanja koja je zaslužila još 20 godina ranije. Duo koji je 1983. napravila sa basistom Harvijem Swartzom, Old Time Feeling, čini nekoliko standarnih numera koje Jordanova redovno izvodi uživo, dok Lost and Found iz 1990-tih odaje poštu njenim bebop korenima. Obe postavke pokazuju njene jedinstvene muzičke karakteristike, kao što su česte i neočekivane potpune promene visine tona koje još uvek zbunjuju neupućene slušaoce. Jordanova, kod koje nema ni trunke kopiranja, jedna je od šačice jazz pevača koji u potpunosti zaslužuju da budu tako nazvani i za koje nema druge titule.
Jordanova predaje na City Koledžu; gostujući je professor na Univerzitetu Stanford  i drži seminare širom sveta. Ona svojim studentima kaže … “Nemojte se plašiti da se oprobate"…Ova muzika će živeti zauvek, [ali] morate je pokloniti da biste je sačuvali.”

CITATI

Sheila Jordan jedna od najbolje čuvanih tajni sveta jazza – predivni fleksibilni i imaginativni improvizator čiji mali katalog ploča ni iz daleka ne pokazuje njen talenat u punoj meri. ( Alan Ross )

Jedna od najdoslednije kreativnih od svih jazz pevača, Sheila Jordan ima relativno mali glas, ali je izvukla maksimum iz svog instrumenta. Ona je jedan od retkih vokalnih izvođača koji mogu da improvizuju logične tekstove (koji se često rimuju), ona je prvoklasna scat pevačica, i isto tako emotivni interpretator balada.
Scott Yanow


Jordanova – koja je pevala na pensilvanijskim radio stanicama kada je imala samo 14 godina, podstaknuta Charlijem Parkerom, i studirajući kod gurua cool škole klavira Lennija Tristana – ima pedigre i inteligenciju da privuče sve vrste publike u svoje skromno ali pažljivo negovano ‘dvorište’. Sa repertoarom savremenih jazz melodija i standarda, trio Jordanove i britanskog pijaniste Nicka Weldona je bez napora sveo ambijentalnu buku na pevačicin sopstveni poverljivi nivo razgovora, iz kojeg su se izdvajali samo oduševljeni izlivi aplauza…Tišina molim, jedinstveni stručnjak radi. ( John Fordham, Guardian )

Jordanova, kod koje nema ni trunke kopiranja, jedna je od šačice jazz pevača koji u potpunosti zaslužuju da budu tako nazvani i za koje nema druge titule. ( All About Jazz )

SHEILA JORDAN - NAGRADE
2006 MAC Nagrada za životno delo
2004 Nagrada za jazz nasleđe Lil Hardin Armstrong
2004 Posebna počasna nagrada za vokalnu koaliciju
2001 Anketa kritičara Downbeat Magazina
- Najbolji ženski vokal - Top 5! - Imenovana za Top 5 u anketi kritičara Downbeat Magazina u kategoriji "Afirmisanih talenata" svake godine od 1980.
- Talenat koji zavređuje veće priznanje pod nazivom "Talenat koji zavređuje veće priznanje" Ankete kritičara Downbeat Magazina 9 puta!
Dobitnik dve nacionalne stipendije za Arts Fellowship
Najbolji CD godine za album "Lost and Found" - Wire Magazine (UK)
Vokalni album godine za "Confirmation" - Swing Journal

Flesh On Flesh, 2005
Little Song, 2003
I've Grown Accustomed to the Bass, 2000
From the Heart, 2000
Sheila's Back in Town, 1999
Jazz Child, 1999
Heart Strings, 1993
Lost and Found, 1989
Songs from Within, 1989
Sheila, 1977
Confirmation, 1975
Portrait of Sheila, 1962
Cameron Brown
kontrabas
 

Jazz basista, kompozitor i pedagog Cameron Brown započeo je svoju karijeru sredinom šezdesetih snimajući sa Georgom Russellom i Donom Cherrijem u Evropi. Ova dva divna muzičara nastavila su da predstavljaju uticaj i inspiraciju za njega celog života. Brown je utemeljio neke od najznačajnijih grupa sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih, počevši 1975. Sheila Jordan, Roswell Rudd, Archie Shepp i Beaver Harris su u to vreme bili njegovi mentori i vođe bendova. Imao je poseban odnos sa velikim bubnjarima: Artom Blakijem, Dannijem Richmondom, Phillijem Joom Jonesom, Edwardom Blackwellom, Idrisom Muhammadom i Joom Chambersom, kao i sa Harrisom.
Quartet Don Pullena/Georga Adamsa, u kojem je nastupao Dannie Richmond, prerastao je u jedno intenzivno i vredno partnerstvo koje je trajalo skoro deset godina. Pored ovog quarteta, 360 Degree Music Experience Beavera Harrisa, Jazz Messengersi Arta Blakija, Sextet i Big Bandovi Georga Russella, i raznih grupa pod vođstvom Sheppa, Cherrija, Rudda i Richmonda, Brown je nastupao odnosno snimao sa imenima kao što su Donald Byrd, Booker Ervin, Ted Curson, Lee Konitz, Chet Baker, Terumasa Hino, Betty Carter i Trio Johna Hicksa, Houston Person, Etta Jones i Jane Ira Bloom.
Pomaže mladima širom sveta da neguju svoje interesovanje i strast ka jazzu od Severne Karoline do Norveške, od Helsinkija do Njujorka, i sve do Hong Konga i Tajvana. On predaje na New School Univerzitetu, a držao je i letnju radionicu u blizini Venecije, koju je susponzorisala Muzička škola Manhattan. Trenutno, pored honorarnog rada, Brown nastupa odnosno snima sa muzičarima kao što su Joe Lovano, Sheila Jordan, Archie Shepp, Dave Ballou, Dewey Redman, Lou Donaldson, Marc Copland, Jim McNeely, Steve Slagle, George Cables, Joe Locke, Salvatore Bonafede, Tony Malaby i Phil Markowitz kao i sa svojim sopstvenim ansamblom, Cameron Brown i the Hear and Now.  Njegovo ime se pojavljuje na preko 80 albuma. Prvi album na kojem se pojavio u ulozi vođe, posle bezmalo 40 godina izvođačke karijere, snimljen je sa njegovom grupom The Hear and Now pod naslovom Here and How! za OmniTone izdavačku kuću.

CITATI

"…Brown, basista izuzetnog tona, tajminga i ukusa koji mogu poslužiti za primer …"
Richard Sudhalter, New York Post

"…Nadaleko priznat kao jedan od najboljih basista aktuelne jazz scene." - Citizen's Voice, Wilkes-Barre, PA

"…Cameron Brown svira bas sa sigurnim autoritetom …" - Robert Palmer, The New York Times

"Cameron plete izuzetne obbligato linije ispod Sheile [Jordan], ponekad vodeći melodiju i ritam, ponekad u kontrapunktu i na kreativno solistički način." - Juul Antonissen, Juul's Halo (Belgium)

"Basista velikih mogućnosti Cameron Brown svira sa takvom dubinom i vatrenošću." - Neil Tesser, Chicago Reader

Here and How!, 2003
 
K U L T U R N I...C E N T A R...N O V O G...S A D A
 
N O V O S A D S K I...J A Z Z...F E S T I V A L..2006