|  T. Howard Curtis III uživa  u svojoj dvadesetpetogodišnjoj višestranoj karijeri jazz bubnjara,  perkusioniste na više udaračkih instrumenata i pedagoga. Nastupao je na jazz  festivalima u Hemptonu, Čarlestonu, Hilton Hedu, Montereju, Atlanti, festivalima  La Villette (Pariz, Francuska) i North  Sea (Holandija), Free Jazz festivalu uVašingtonu i na Konsberg Arts festivalu (Norveška), a održao je i pet turneja po  Evropi, uključujući nastupe u Nemačkoj, Engleskoj, Poljskoj, Austriji, Rusiji i  Švajcarskoj. Među mestima na kojima je nastupao u Americi nalaze se brojni  univerziteti; njujorški klubovi Blue Note, The Knitting Factory, The Jazz Standard i Linkolnov centar za  izvođačke umetnosti; vašingnonski Kenedi centar za izvođačke umetnosti, Institut  Smitsonian i Blues Alley; i Muzej Getty u Los Anđelesu.  
                Curtis je nastupao/snimao sa muzičarima kao što su  John Abercrombie, David “Fathead” Newman, Andrew White, Billy Harper, Eartha  Kitt, Rosemary Clooney, Lionel Hampton, Gary Thomas, Johnny Coles, David  Liebman (njegova ploča “Joy” je  dobila rejting od 4,5 zvezdice u časopisu Down Beat), Amiri Baraka, the Jimmy Dorsey Orchestra, John D’earth, René  Marie (kratki video nominovan za Grammy nagradu), Mark Murphy, Jon Faddis, Ingrid Jensen, Jimmy Heath, Clark Terry,  Jimmy Bruno, Frank Foster, Valery Ponomarev, Lonnie Liston Smith, Kurt  Rosenwinkle, Mulgrew Miller, Kurt Elling, Barry Harris, George Coleman, Marc  Johnson, Oliver Lake, Odean Pope, Julius Hemphill, James Carter, Kenny Rankin,  Ellis Marsalis, Marc Copeland, Rick Margitza, Bob Mintzer, Bill Evans, Joe  Locke, Jerry Bergonzi, Michelle Rosewoman, Carl Fontaine, Tommy Newsome, Jon  Hendricks, Michael Formanek i Greg Osby. Pop nastupi uključuju i honorarnu  saradnju sa bednovima i muzičrima: Temptations, The Platters, Billy Davis, The  Main Ingredient, Bob Hope, Solomon Burke, Tom Browne, Martha Reeves and the  Vandellas, Red Skelton, Melba Moore, The Impressions, Barbara Mandrell i Regis  Philbin. 
                Kao pedagog, Curtis je ostvario radni odnos na  svim školskim nivoima instrumentalne muzike. Posle prvog posla gde je radio kao  zamena u svim razredima, postao je prva zamena za sve profesore muzike na  teritoriji okruga Virdžinija VIII. Šest godina je proveo kao spoljni direktor  benda i stručnjak za perkusije u Srednjoj školi Denbigh, kao i instruktor za  udaračke instrumente i istoriju muzike na Letnjem institutu za Umetnost u Njuport  Njuzu od 1991. godine. Bio je sudija na muzičkim festivalima za više razrede  osnovne i srednju školu; učestvovao na konferencijama Međunarodne asocijacije  jazz edukatora i Društva perkusionih umetnosti; obišao Englesku i Vels kao  kliničar, profesor i izvođač; podučavao jazz bubnjeve na Švajcarskoj jazz školi  u Briselu; i pisao kolumnu za časopis Rudimental  Percussionist. Trenutno radi kao gostujući profesor muzike na Koledžu William and Mary, Univerzitetu u  Ričmondu i Univerzitetu Komonvelta Virdžinije, kao i na Peabody institutu za muziku naUniverzitetu John Hopkins u Boltimoru,  gde predaje primenjene bubnjeve, upravlja jazz udaračkim ansamblom i predaje  jazz istoriju i ritmičku analizu. Curtis gostuje i sa bendom Univerziteta  Komonvelta Virdžinije Mary Morton Parsons  Jazz Masters, fakultetskim ansamblom koji gostuje sa solo i grupnim  nastupima u školama širom Ričmonda i izvan njega da bi decu upoznao sa jazzom (finansiran  od strane stalne zadužbina kao donacija pokrovitelja jazza kroz grant fondacije Mary Morton Parsons). Curtis je objavio tri knjige: "Praktični vodič za kitnjasti izraz",  "Osnovne studije za doboš/I tom", i "Osnovne studije za doboš/II  tom", uz nekoliko aranžmana za jazz udarački ansambl uključujući “A Love Supreme” od Johna Coltrana u  četiri stava. Trenutno radi na zbirci od 150 transkribovanih jazz vibrafon sola  i knjizi istorije muzike koja daje hronološki prikaz afroameričkih muzičara kao  vojnih muzičara u Građanskom i Revolucionarnom ratu. Bio je producent i izvođač  za ritam muziku za dokumentarni film “Scenes  for A Princess.” Produkcija ovih projekata urađena je preko njegove  kompanije, Percussion Discussion, Inc. |