Bubnjar Dejan Terzić je jedan od nekolicine mladih muzičara koji žive u Nemačkoj, a čije se prisustvo u mnogome oseća na jazz sceni u poslednjoj deceniji. Razlog ovog procvata talenata svetske klase koji je počeo i razvija se u Nemačkog jeste pitanje za jazz istoričara – činjenica jeste svakako da je Nemačka postala plodno tle za savremeni jazz.
Dejan je rođen u Banjaluci, 1970. godine u nekadašnjoj Jugoslaviji. On se sa porodicom preselio u Nemaču kada je imao tri godine. Klavir je počeo da svira sa šest, a bubnjeve sa 12 godina, svirajući u rock i funk sastavima. Njegov ulazak u svet jazza došao je na mala vrata. Slušajući Stingov album “Bring On the Night”, Dejan je bio omađijan sviranjem pijaniste Kennia Kirklanda i saksofoniste Branbforda Marsalisa. Tada se u stvari otisnuo u istraživanje sveta jazza.
Živeći u Nirnbergu od 1990. Dejan je pohađao renomirani “Meistersinger konservatorium”, gde je studirao jazz i klasičnu muziku. U leto 1991. Dejan je otputovao u Jazz Centar u Vermontu, koji vodi legendarni mađarski girasta Attilla Zoller. Atila je imao veliki uticaj na Dejana, potstičući ga i otkrivajući mu tajne dinamike grupnog sviranja i improvizacije. Tokom tog istog leta Terzić je postao član New York's Drummer's Collective gde su mu predavali, između ostalih Marvin Smitty Smith i Bill Stewart. Kada se vratio u Nemačku, Dejan je počeo sa studijama na Konzervatorijumu u Vurcburgu gde je upoznao bubnjara Billa Elgarta, jednog od naoriginalnijih i najkreativnijih muzičara na jazz sceni. Terzić je rekao: „... uveo me je u nešto sasvim drugačije...“. Narednoh nekoliko godina za Dejana su prošle užurbano zbog svirki i studijskih snimanja. Postao je član big benda The Bavarian First Herd, a kasnije i član The German Youth Jazz Orchestra. Njegova muzika ušla je u uši kako muzičarima tako i publici, a i počinje da stiče sve više nagrada - Young Bavarian jazz Lion 94/95, Best Drummer, Krakow festival 94, Best Drummer, Leipzig Festival 95, Best Musician, International Jazz Festival Oberkochen, 95. Nuremberg Cultural Prize, 97.
1994. godine Dejan je osnovao The Sunday Night orkestar. To se pokazalo uspehom; 1995. bend je imao evropsku turneju, i snimao sa saksofonistom Jerriem Bergonzijem koji je bio gost na albumu. Dejan je postao velika podrška evropskoj jazz sceni. Poslednjih nekoliko godina imao je turneje sa imenima kao što su James Moody, Vincent Herring, Ugetsu, i Tony Lakatos-Kirk Lightsey, itd.
Osim svojih projekata, on je stalni član grupa kao što su Antonio Farao Trio, Franco Ambrosetti Group i Duško Gojković Quintet. Grupa On Coming Up je prvenstveno okupljena za turneju u oktobru i novembru 2000. čiji je najbolji deo bio nastup na prestižnom Nuremberg East-West Jazz Festivalu. To je odličan ansambl koji se sastoji od internacionalnih zvezda, koje su sve iz Evrope. Ceo koncept se sastojao u tome da se napravi bend gde će svi muzičari biti iz Evrope, umesto da se dovede neka Američka zvezda, koja će ići sa njima na turneju, a zatim otići nazad u Sjedinjene Države. Sa danskim trubačem Jensom Wintherom, mađarskim saksofonistom Tonijem Lakatosem, italijanskim pijanistom Antoniom Farióm i makedonskim basistom Maritnom Gjakonovskim, ovaj koncept se pokazao veoma uspešnim. Rezultat je bio ovakav: bend koji misli i oseća, ali i miluje i pali, kao jedan.
Terzić je ili kao sideman ili kao vođa benda uvek svirao tuđu muziku. Nešto je nedostajalo – on je znao da mnogi bubnjari koje poznaje i divi im se komponuju. „Shvatio sam da mi je potrebno da pišem, da bih tako mogao saznati više o sebi, i mogao bih da postignem svoj cilj u muzici pomoću svojih dela“. Počeo je da komponuje 1998. da bi 1999. snimio četiri svoje kompozicije na svom prvom albumu kao vođa benda - Four For One, za prestižnu australijsku muzičku kuću Naxos. Album je naveliko hvaljen širom sveta i svrstan u deset najboljih jazz albuma godine po listu Dublin Times. Što se tiče kompozicija benda On Coming Up, Dejan kaže: „Prvi put kada smo se sastali, svako je uneo nešto svoje, ali meni se činilo da je muzika izgubila deo svoje srži. Osećao sam da kada bih upotrebio neke svoje kompozicije, i sama bi muzika bila originalnija.“ Odluka je očigledno bila ispravna. Svih deset dela je komponovao Terzić, a njegovo pisanje daje koherentni integritet albumu koji je preplavljen spontanom inventivnošću. I zaista, raznolikost i složenost kompozicija su zaprepašćujuće. Ima iznenadjenja na svakom koraku, kao i nekoliko pažljivo osmišljenih nepredvidivih završetaka. Dejan Terzić je radio i snimao sa imenima i sastavima kao što su: Attila Zoller, Lee Konitz, Roy Hargrove, Bob Berg, George Garzone, Jerry Bergonzi, Tim Hagans, James Moody, Sonny Fortune, Enrico Rava, Franco Ambrosetti, Duško Gojkovic, Ingrid Jensen, Maria Schneider, Paolo Fresu, Birelli Lagrene, Antonio Farao, Palle Danielson, Mark Helias, Jean Michel Pilc, Vincent Herring, Benny Bailey, Chico Freeman, Nils Wogram , Stefano Bollani, Roberto Di Gioia, Ack Van Royen, Chris Speed, Jens Winther, Mike Formanek, Bob Degen, Rolf KYhn,Tony Lakatos, Adrian Mears, Conte Candoli, Rudi Mahall, Frank Moebus, Jim Rotondi, Avishai Cohen, Kirk Lightsey,Tomas Franck, Richie Beirach, Dado Moroni, Leszek Zadlo, Hal Crook, Rob Bargad, Peter Madsen, Vallery Ponomarev, John Ruocco, Bart Van Lier, John Marshall, Pete Yellin, Bruce Barth, Rick Peckham, Chistoph Lauer,Johannes Enders, Matthias Schubert, HR Big Band, NDR Big Band, WDR Big Band, Belgrad Radio Big Band, Zagreb Radio Big Band. |