Srpsko narodno pozorište, 12 - 15. novembar 2008..
  NS – E CONNECTION

Aleksandar Dujin, klavir
Vladimir Jakovljević, gitara
Werner Mras, bubnjevi
Uroš Šećerov, udaraljke
Adam Klemm, saksofon
Fedor Ruškuc, kontrabas
k.g. Josip „Pepi“ Lorbek, klavir
.Subota, 15. novembar 2008.........
Aleksandar Dujin
Kompozitor, aranžer i pijanista Aleksandar Dujin (1959), bio je jedan od najomiljenijih, najpoznatijih perspektivnih pijanista još pre nego što je završio studije klavira na Konzervatorijumu u Beču. Nedavno je promovisao svoj novi projekat „Vojvođanske impresije“. Svira razne muzičke stilove od jazz-rocka do akustičnog cool jazza, acid-etno jazza, vocalne i Big Band muzike što se može videti i po njegovoj diskografiji koja uključuje: „California“, album njegove instrumentalne jazz-rock autorske muzike (1987); „ADO ADO“, akustični, cool-jazz. (Autori: Aleksandar Dujin i Stefan Pelzl, 1992); „Wheelz Around the World“ acid-etno-jazz (autori: Aleksandar Dujin i Stefan Zaradić, 1992-1996); „Funk & Soul“ (vokalna, big-band muzika, sa sedam obrađenih, i dve autorske numere, 1995); i „Smooth Jazz Vol. I“ – na CD-u su 6 autorskih instrumentalnih i 2 obrade vokalnih kompozicija (1999) i „Vojvođanske impresije“(2003). 22. oktobra 2006 Aleksandar Dujin je obeležio 30 godina umetničkog rada.

Vladimir Jakovljević
Rođen je 1978. u Novom Sadu. Samouki gitarista, proveo godinu dana u Grazu, Austrija pri Jazz Akademiji. Poslednjih pet, šest godina radi kao freelance muzičar, svirao praktično sa svim muzičarima iz Novog Sada i okoline u raznim sastavima i prilikama. Muzički uzori: Wes Montgomery, George Benson, Pat Metheny, Kurt Rosenwinkel...
Werner Mras
Werner Mras (4. 8. 1959, Beč, Austrija). Direktor Austrijskog udruženja za autorska prava, počeo je da svira bubnjeve sa 13 godina posle groznice Woodstocka. Prve korake u muzici  pravi uz veliki broj drugova koji su svirali rock i osećajuli uzbuđenje žive svirke, upoznao je neke od bečkih romskih muzičara sa dugom porodičnom tradicijom bavljenja jazzom. 1979. godine upoznao se sa Sašom Dujinom koji osniva Kvartet Saše Dujina koji postaje stalno uporište u Mrasovom životu. Turneje sa mnogim dirljivim trenucima, produkcije CD-a i mogućnost stvaranja muzike svaki dan bili su osnova za otvaranje duha „Stage communication”. Osećanje moći koja leži u upravljanju celim bendom jednim jedinim pokretom ruke predstavlja strast za njega. Danas je deo bečkog jazz društva svirajući sa mnogim članovima austrijske jazz porodice.

Uroš Šećerov
Već trideset godina je u vrhu jugoslovenske jazz scene Uroš Šećerov je na samom početku svoje karijere jazz muzičara imao privilegiju da sarađuje sa najznačajnijim jazz stvaraocima današnjice u nas, kao što su Stjepko Gut, Petar Ugrin, Laci Fidri, Rudolf Tomšič, Miša Krstić, Lala Kovačev, Ratko Divjak, Jože Privšek, Bubiša Simić, Stevan Radosavljević i drugi. U toku karijere je svirao sa svim Big Band orkestrima na teritoriji SFRJ, s tim da je posebnu saradnju kao gost solista imao sa Big Band-om RTV Ljubljana, Novi Sad i Beograd. Sa Vojislavom Brkovićem svira u njegovom Quintet-u, a kasnije i kao gost u kultnoj grupi 80-tih Medaya sa Wolfgangom Reisingerom i Beatom Fuhrerom. Sa Ratkom Divjakom, Ladom Jakšom i Dani Gančevom svira u grupi Sončna pot koja je u nas prvi put predstavila etno zvuk fuzionisan sa jazz elementima. Nakon toga svira u: u orkestru Lale Kovačeva Balkan impressions, YU Jazz rock selekcija, Jovan Maljoković Sextet, YU jayy summit, Voya Bee – Jimi Hendrix pure, Tony Scot Orchestra. Quintet YUpika sa Ivanom Aleksijevićem, Bunford Gaborom, Ištvanom Mađarićem i Dušanom Ivaniševićem, za koji su jazz kritičari naveli da je posle pojavljivanja Gut-Marković sexteta veliki podstrek jugoslovenskoj jazz sceni i pravi predstavnik jugoslovenske jazz škole. Pored koncertne delatnosti snimio je kao studijski muzičar više desetina albuma za različite izvođače, svirao je na svim relevantnim evropskim Jazz Festivalima i snimao emisije i TV koncerte za domaće i strane radio i TV stanice. Od nastanka Novosadskog jazz festivala član je Umetničkog saveta, a 2003. i 2004. godine je bio i umetnički direktor Festivala.

Adam Klemm
Adam Klemm (1976, Novi Sad, Srbija), saksofonista. Posle završene srednje muzičke škole „Isidor Bajić“ u Novom Sadu na odseku za klarinet, nastavio školovanje na „Univerzitetu za muziku i primenjene umetnosti“ u Gracu, Austrija. Godine 2005. je pridobio titulu magistra umetnosti – jazz saksofonista. Za vreme studija u Gracu je dobio stipendiju od austrijskog ministarstva kulture, za studije na prestižnoj Sibelius Akademiji u Helsinkiju, Finska. Posle povratka iz Finske, nastupao sa legendom austrijske jazz scene gitaristom Karl Ratzerom i izdao CD sa sarajevskom jazz grupom „Minority“. Profesori: Nikola Srdić, Pete Đuro, Vastag István, Papp József, Tűzkő Csaba, Karlheinz Miklin, Heinrich von Kalnein, Eero Koivistoinen, Jari Perkiomäki, Manuel Dunkel, Jasper Blom, Saša Nestorović i drugi. Adam je nastupao sa raznim sastavima u: Finskoj, Švedskoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Srbiji, Hrvatskoj, Nemačkoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Austriji, Egiptu i Italiji. Profesionalnu karijeru je započeo u Plesnom orkestru Radio Televizije Novi Sad i nastupao sa: Gianni Basso, Lee Harper Little Big Band, Karl Ratzer, Barbara Hendriks, Ladislav Fidri, Sinan Alimanović International Band, Karlheinz Miklin, Marko Đorđević, Marimanga, Minority, Gabriele Centis, Angelo Comisso, Plesni orkestar RTV Novi Sad, KUG Big Band Graz, Big Band RTV Slovenije, Big Band Radovljica, Big Band Grosuplje, Big Band Radlje, Musical “Cabaret” MGL, Renato Chicco, Ratko Divljak, Primož Grašič, Aleš Avbelj, Blaž Jurjevčič, Drago Gajo, Tadej Tomšič, Matjaž Mikuletič, Zoran Škrinjar, Jazz Sacral-Nada Žgur, Jure Pukl, Robert Jukič, Primož Fleischmann, Klemen Kotar, Igor Lunder with Reeds, Nikola Matošič, Izidor Leitinger, Jani Moder, Erik Marenče, Marco Quarantotto, Ljubiša Matić, Molnar Igor, Aleksandar Bahun, Milan Simin, Dejan Đukanović, Aleksandar Dujin, Fedor Ruškuc, Uwe Plath, Predrag Perić-Preda, Anđelko Stupar, Milan Nikolić, Daniel Nösig, Armend Xhaferi’s Marimanga, Enes Seferović, Wolfgang Rainer, Vladimir Kostadinović, Erik Rothenstein, Maja Jaku, Saša Mutić, Dušan Novakov, Amar Češljar, Dino Šukalo i mnogim drugima... Trenutno, Adam živi u Ljubljani, Slovenija. Predaje saksofon i klarinet, redovni je saradnik Big Benda RTV Slovenije i Ratko Divljak Group-a, nastupa sa raznim orkestrima i jedan je od selektora Novosadskog Jazz Festivala. Njegov prvi autorski CD „Hot Coolen“ (Sensor Records) je objavljen u jesen 2007. godine. Adam nastupa sa svojim sastavom od 1999. godine. Počevši kao klasičan jazz kvartet, preko kvinteta (saksofon-truba), na kraju je našao traženi zvuk u klasičnoj jazz kvintet formaciji (saksofon-gitara-klavir-kontrabas-bubnjevi). Nastupali su na više festivala i jazz klubova, kao što su: Novosadski Jazz Festival, Münsterland Festival, Applause Club Wiesbaden, Jazz Club Lustenau, Jazzbina Clubbing Pula, Jazz Club Zagreb, Dizzy's Beograd, Colosseum Sarajevo itd.

Fedor Ruškuc
Rođen 1980. u Novom Sadu. Počeo je da uči violinu od svoje šeste godine. Nakon što se prebacio na kontrabas, nastavio je školovanje na muzičkoj akademiji u Gracu, u klasi profesora Wayna Darlinga, gde je 2002. godine diplomirao. Posle toga, je prešao u Keln i nastavio da studira kod profesora Dietera Manderscheida (Visoka škola za muziku), gde je i diplomirao. Od 1999. godine redovno nastupa na Novosadskom jazz festivalu sa ansamblima Adama Klemma. Nastupao je i u sastavima svojih profesora sa Akademije u Gracu (Peter Kunsek i Andre Jeancartier). Bio je saradnik na majstorskoj školi u Vrnjačkoj Banji pod vođstvom Stjepka Guta, a učestvovao je i u radionicama kod Joe Labarbera, Niels H. O. Pedesena, Barre Phillipsa, Claudio Roditija i dr. Sarađivao je sa mnoštvom kolega iz cele Evrope i sveta. Sa kvintetom Magnusa Mehla 2006. godine je osvojio 1. nagradu na međunarodnom jazz takmičenju Getxo u Španiji i 2. nagradu na Hoeilaart jazz takmičenju u Belgiji. Nastupao na festivalima po Evropi i širom Rusije. Izdanja za Errabal Records sa Magnus Mehl kvintetom i Sonig Records sa bendom VERT I, a u okviru Novara Vert Remixes sa pijanistkinjom Galjom Vranešević. Član je Saveta Novosadskog jazz festivala.

Josip „Pepi“ Lorbek

Pijanista Josip Lorbek je rođen 1933. godine u Vršcu, u porodici muzičara. Srednju muzičku školu „Isidor Bajić“ je završio 1952. u klasi prof. Stulara. U vremenu od 1954 do 1958. godine završio je Filozofski fakultet – engleski i nemački jezik. 1959. godine ulazi u Oktet Radio Novog Sada kao vođa okteta, koji 1961. godine prerasta u Plesni orkestar Radio Novog Sada. Od 1969. do 1971. godine studirao je u Gracu na Muzičkoj akademiji - Jazz odsek, kompoziciju i dirigovanje. Učestvovao je na letnjim kampusima na Berkley School, Boston. Od 1981. godine bio je dirigent Plesnog orkestra Radio Novog Sada. Učestvovao je na jazz festivalima – I, II, III Bledski jazz festival, na Jazz festivalu u Skoplju, Zagrebu, Ljubljani, Novom Sadu, Beogradu, kao i u inostranstvu - u Budimpešti, Berlinu, Burghauzenu. Učestvovao je na svim susretima plesnih i jazz orkestara Jugoslavije u Radencima. Posebno je posvećen pronalaženju mladih talenata, jazz pevača, u Novom Sadu i u drugim gradovima.
Bavi se komponovanjem i aranžiranjem jazz kompozicija za big bendove. Neke od tih kompozicija izvode i orkestri u inostranstvu.
Josip Lorbek je na jazz sveni prisutan već više od 55 godina. Jedan je od onih koji već godinama nastoji da se Novom Sadu vrati obeležje grada muzike, posebno jazz-a i da na scenu izađu mladi talentovani muzičari. Nosilac je Povelje Udruženja jazz muzičara Jugoslavije i dobitnik je Iskre kulture Vojvodine.

.K u l t u r n i...c e n t a r...N o v o g...S a d a
N O V O S A D S K I...J A Z Z...F E S T I V A L...2 0 0 8..