CHARLIE HUNTER
 
www.charliehunter.com
 
 
Charlie Hunter (rođen 23. maja 1967) je američki gitarista, kompozitor i vođa benda. Skrenuvši pažnju javnosti po prvi put početkom 90-ih, Hunter je od tada postao jedno od vodećih imena u svetu jazza, sa snimljenih 20 albuma. Poznat je po tome što svira na posebno izrađenim gitarama sa sedam i osam žica, na kojima istovremeno svira bas deonice, ritam gitaru i solo. Kritičar Sean Westergaard opisuje Hunterovu inovativnu gitarsku tehniku sledećim rečima: „da ti mozak stane... on je vešt improvizator sa uhom za dobar zvuk, i uvek uz sebe ima odlične izvođače zbog dobre muzike a ne da bi se razmetao”.
Hunter je rođen na Roud Ajlendu. Kada je imao četiri godine, majka je spakovala njega i njegovu stariju sestru u stari žuti školski autobus i zaputila se na zapad. Posle nekoliko godina provedenih u komuni u okrugu Mendosino smestili su se u Berkliju u Kaliforniji. Tamo je Hunter završio srednju školu i uzimao časove od čuvenog profesora gitare Joa Satrianija. Sa osamnaest godina seli se u Pariz. Po povratku u stari kraj, Hunter svira gitaru sa sedam žica i klavijature u političkoj rap grupi Michaela Frantija, The Disposable Heroes of Hiphoprisy. Godine 1992. svirali su kao predgrupa na turneji grupe U2 pod nazivom Zoo TV turneja.
Od njegovog debija sa istoimenim Charlie Hunter Triom iz 1993. godine, Charlie Hunter je snimio 20 albuma. Bio je suosnivač jazz fusion benda Garage A Trois zajedno sa Stantonom Moorom i Skerikom. Sarađivao je sa Bobbijem Previtom na aktuelnom projektu Groundtruther. Takođe je 2006. godine snimao i putovao sa ansamblom The Coalition of the Willing istog muzičara. Pojavljuje se i na albumu Live At Tonic čuvenog basiste Christiana McBrida. Na oba albuma svira gitaru sa šest žica. Njegov najraniji objavljeni snimak na kojem ne svira neobičnu gitaru je onaj na kojem se pojavljuje kao gost basista sa bendom Sweet Potato iz kalifornijskog Istočnog Zaliva. Pesma „Crankshaft” se može naći na kompilaciji u izdanju Ubiquity Records Mo Cookin iz 1994. godine a pesma „Monkey Wrench” na drugoj kompilaciji iste izdavačke kuće iz 1995. godine – Still Cookin. Svira gitaru i na zvučnom zapisu „Me and Chuck” sa albuma Lesa Claypoola i Holy Mackerel, Highball with the Devil, izdatog 1996. godine.
Charlie je svirao u bendu T.J.Kirk, aktivnom 1990-tih, koji je svirao spoj muzike Thelonius Monka, James Browna i Rahsaan Roland Kirka. T.J.Kirk su: Will Bernard, gitara; John Schott, gitara; Charlie Hunter, gitara sa osam žica i Scott Amendola, bubnjevi. Tri albuma iz tog vemena su: T.J. Kirk (1995), If Four Was One (1996) i Talking Only Makes it Worse iz 2005. godine. Hunter je dao svoj doprinos za tri pesme za album Voodoo D’Angela (2000), među kojima je i „The Root”. Hunter je izjavio da mu je rad na ovoj pesmi bio najveći izazov sa kojim se susreo što se tiče studijskog snimanja.
U leto 2007, Charlie je išao na turneju sa trijom u kojem su svirali i njujorški klavijaturista Erik Deutsch i bubnjar Simon Lot iz Njujorka/Nju Orleansa. Ovaj je trio u julu 2007. snimio album Mistico za izdavačku kuću Fantasy. Godine 2008, Hunter je snimio svoj samostalni prvenac Baboon Strength. Na albumu se pojavljuju Erik Deutch na klavijaturama i Tony Mason na bubnjevima.
Na najnovijem Hunterovom albumu, Gentlemen, I Neglected To Inform You You Will Not Be Getting Paid, pored ovog fantastičnog gitariste, sviraju i bubnjar Eric Kalb (Sharon Jones and the Dap Kings, John Scofield) kao i nova duvačka sekcija koju sačinjavaju trombonista Curtis Fowlkes (Jazz Passangers, Lounge Lizards, Bill Frisell), trombonista Alan Ferber (Don Byron, Kenny Wheeler) i trubač Eric Biondo (Antibalas, TV On The Radio). Gentlemen, I Neglected To Inform You You Will Not Be Getting Paid predstavlja Hunterov drugi album tog obima za njegovu nezavisnu izdavačku kuću Spire Artist Media.

Stiže: Baboon Strength: Cool ime, a?
Snimili smo album Baboon Strength u Studiju Trout u Bruklinu. Oni imaju starinsku postavku gde se sve odvija u jednoj prostoriji, instrumenti, miks pult, mašina za snimanje, sve. Snimali smo na traku od 16 trekova i dva inča pre nego što je sve prešlo u digitalnu sferu (za one koje to zanima). Erik je doneo svoje Yamaha combo-klavijature iz 1970-tih, Casiotone i Echoplex. Njegova zvučna estetika i veština u improvizaciji su besprekorne. Samo tako, Eriče! Tony je svirao Troutov bas bubanj velike zadnjice, doboš timpane. On je takođe, po meni, najbolji čisti pocket drummer kojeg sam ikada čuo. Nauka. U smislu groova i vremena to je njegov svet, mi živimo u njemu, vladamo se u skladu sa njim. Erik i ja smo se saglasili da on dobija nagradu za ovaj album. Ja sam doneo neke pristojne pesme i trudio se da se preterano ne zanesem u sviranju. To je jedan beskonačan proces. Dave McNair je odradio odličan posao u smislu miksovanja i sređivanja diska. Obratite pažnju na onaj puni zvuk bubnjeva u numeri Difford-Tillbrook. Athens: Ova melodija je zapravo trebalo da bude stvar kojom će se ili počinjati ili završavati set, takoreći tema. Zovemo je Athens zato što melodija jedne visoke note predstavlja našu verziju zvuka horde skutera koja para uši tužnog grada (Grčka, ne Džordžija). Astronaut Love Triangle: Znate tu priču iz medija. Welcome to Frankfurt: Šta da kažem, Evropljani ovo vole zato što ima strukturu bas bubnja four-on-the-floor. Difford-Tillbrook: ovu zovemo „Melodija Squeeza”. Ima tu vibru. A Song for Karen Carpenter: mislim da je ona bila velika pevačica i napisao sam je misleći na nju. Baboon Strength: da li ste znali da je „strength“ najduža reč na engleskom jeziku sa samo jednim samoglasnikom? Fine Corinthian Leather: jam od četiri akorda. Porter-Hayes: ovo se završilo sa zvukom koji je neka vrsta kvazi Staxa pa sam je nazvao po njihova dva najveća autora. AbaDabA: čitao sam „Bili Batgejt” od E. L. Doktoroua i odlučio da ovu nazovem po liku koji je desna ruka Dača Šulca.
ERIC KALB
Eric Kalb je posvećenik R&B bubnjarskog ritma uz improvizacijsku estetiku obojenu bljescima rokerske agresivnosti. Najprepoznatljiviji po nastupima uživo snažnog energetskog naboja, obišao je Severnu Ameriku, Evropu, Australiju i Japan, sa imenima kao što su Sharon Jones i Dap Kings, John Scofield, Dr. Lonnie Smith, The Greyboy Allstars i Deep Banana Blackout, da navedemo samo neke. Usput je imao zadovoljstvo da svira sa legendarnim Allman Brothers bendom i The Meters. Eric je takođe pratio rock’n’roll ikonu Chuck Berrija i nastupao na tako značajnim manifestacijama kao što su jazz festivali Njuport, Monterej i Umbrija. Među skorijim studijskim snimanjima je i projekat za veliko filmsko ostvarenje American Gangster and Walk Hard: The Dewey Cox Story. Eric Kalb ekskluzivno promoviše bubnjeve marke DW i palice Vic Firth.
MARKO ĐORĐEVIĆ
Rođen u Beogradu 1972. godine, gde počinje da uči trubu u klasi prof. Izudina Čavrkovića. U Beogradu završava i nižu i srednju muzičku školu, kao i jednu godinu Fakulteta muzičke umetnosti. Za to vreme školovanja, osvaja više prvih nagrada na saveznim i republičkim takmičenjima, beleži učešće na međunarodnim takmičenjima. 1991. godine započinje njegovo veće interesovanje za jazz muziku. Postaje član Jazz orkestra RTB, a zatim odlazi na školovanje i rad u Graz, Austrija (1994-1999), i u Minhen, Nemačka (1999-2004). Za vreme boravka u inostranstvu, stekao je veliko iskustvo nastupajući i snimajući sa mnogim najvećim imenima jazz-a kao što su: Clark Terry, Barry Harris, Sheila Jordan, Don Menza, Duško Gojković, Charly Antolini, Peter Erskine, Brad Leali, Vic Vogel... Dva puta je bio selektiran kao solista Big benda „European Youth Jazz Orchestra“. Nastupao je na svim eminentnim džez scenama širom Evrope, i snimio je više CD albuma (Charly Antolini, Karlheinz Miklin, Dusko Goykovich...)
Po povratku u Beograd, postaje stalni član i solista Big Benda RTS. Nastupao je i snimao i sa najeminentnijim domaćim muzičarima: Duško Gojković, Stjepko Gut, Vladimir Vitas, Bora Roković, Lazar Tošić, Eduard Sađil, Jovan Miković... i kao član mnogih sastava (Jazz Connection, Belgrade Trumpet & Rhythm Unit, Lazar Tošić Quintet...). Trenutno živi i radi u Beogradu.
DRAGOSLAV FREDI STANISAVLJEVIĆ
Rođen 15. maja 1975. godine u Beogradu. Trenutno živi u Beogradu. Posle srednje škole Dragoslav Stanisavljević svira u Simfonijskom orkestru Radio Beograda. Nakon toga studira na Jazz Akademiji u Gracu, Austrija. Tokom studija na Akademiji pridružio se školskom Big bendu koji je nastupao na koncertima sa tako čuvenim jazz muzičarima kao što su: Clark Terry, Benny Bailey, Bobby Shew i Bob Brookmayer. Pošto je diplomirao na Jazz Akademiji, vratio se u Srbiju i Crnu Goru i postao član Jazz orkestra Radio Beograda gde se susreo i svirao sa muzičarima kao što su Ray Charles, Diana Schuur, Ack van Royen i Peter Herbolzheimer. Dragoslav Stanisavljević je svirao i u Međunarodnom oktetu Duška Gojkovića - Trumpet & Rhythm Unit.
IVAN ILIĆ
Ivan Ilić je rođen u Beogradu 1972. godine gde je završio osnovnu i srednju muzičku školu. 1992. godine diplomira aranžiranje sa najvišim ocenama na prestižnoj Berklee College of Music u Bostonu (SAD), a 2008. sa istim uspehom završava Specijalističke studije iz dirigovanja na Fakultetu Muzičke Umetnosti u Brogradu.
Profesionalno se bavi muzičkom pedagogijom u Kanadi, a po povratku u Beograd na čelu je Big Banda RTS kao dirigent, aranžer, kompozitor i trombonista solista, i uspešno vodi orkestar na mnogobrojnim koncertima, festivalima, gostovanjima i snimanjima za radio i televiziju. Takođe ostvaruje saradnju sa mnogim istaknutim međunarodnim jazz umetnicima.
Kao aktivan izvođač, Ivan je nastupao na mnogim međunarodnim festivalima širom sveta, kao što su Montreal Jazz Festival, Toronto Jazz Festival, Montreaux Jazz Festival, Beogradski Jazz Festival, „Django Reinhardt“ Jazz Festival, Lucky Strike „Summertime“ Festival, Valjevski Jazz Festival, North City Jazz&Blues Festival, Nishville... kao i na festivalima u Luksemburgu, Francuskoj, Nemačkoj, Austriji, Makedoniji, Grčkoj, Bugarskoj, Crnoj Gori...
Ivan Ilić je komponovao muziku za pozorište, video produkcije, mjuzikle i film.
Dirigent je Big Benda RTS, Predsednik Udruženja muzičara džeza, zabavne i rok muzike Srbije i Predsednik Skupštine Agencije za ostvarivanje prava interpretatora Srbije (PI).
K u l t u r n i...c e n t a r...N o v o g...S a d a
N O V O S A D S K I...J A Z Z...F E S T I V A L...2 0 0 9.