|
Rođen u Trstu (Italija) 1959. godine Roberto Magris počinje svoju jazz karijeru krajem 1970-ih. Krajem 1980-ih vodio je jazz trio pod nazivom Gruppo Jazz Marca, čiji albumi su ponovo ugledali svetlost dana 2006, kao proizvod za prave kolekcionare, u izdanju engleske izdavačke kuće Arision. Za vreme ere „gvozdene zavese”, Magris je imao tu privilegiju da bude jedan od nekolicine zapadnoevropskih muzičara koji je stalno sarađivao sa istočnoevropskim muzičarima na jazz sceni. Nastupao je u bivšoj Čehoslovačkoj, Jugoslaviji, DDR-u (Istočnoj Nemačkoj), Mađarskoj i Rumuniji. Godine 1987, osnovao je Roberto Magris Quartet koji i danas svira, snima i gostuje širom sveta. Ova je grupa snimila nekoliko CD-a, među kojima je i klasik jazz muzike Maliblues.
Između 1998. i 2002, Roberto Magris je vodio bend Europlane Orchestra, srednjoevropski jazz poduhvat pod sponzorstvom organizacije INCE-CEI (Srednjoevropska inicijativa) koja nastupa i snima tri CD-a: Live at Zooest, Plays Kurt Weill sa pevačicom Ines Reiger i Current Views sa gitaristom Philipom Catherinom i vibrafonistom Billom Molenhofom.
Godine 2003, Magris je nastavio da gradi mostove i uspostavlja čvrste muzičke veze formirajući Roberto Magris Europlane. Ova grupa je zamišljena tako da uključi jedistveni amalgam najboljih evropskih i američkih jazz umetnika u zajedničkom muzičkom kontekstu. Snimili su dva klasična jazz CD-a koji su naišli na veliko odobravanje kritike pod nazivom: Il Bello del Jazz (SoulNote) sa saksofonistom Herbom Gellerom (jazz majstor Zapadne Obale) i Check In (SoulNote), sa duetom saksofona: Tony Lakatos i Michael Erian. Oba CD-a su odlično primljena od međunarodne jazz kritike. Iz ovih albuma i nastupa izrodilo se snažno muzičko partnerstvo sa jednim od najboljih solista Evrope, Tonijem Lakatosem, saksofonistom svetskog glasa.
Godine 2006, Magris sarađuje sa muzičkom ikonom, Artom Davisom (legendarni basista koji je svirao sa velikim imenima kao što su John Coltrane, Dizzy Gillespie, Louis Armstrong i Max Roach). Iste godine Magris debituje u Sjedinjenim Državama u Holivudu, svirajući na tako čuvenim jazz mestima kao što su „The Jazz Bakery” i „Catalina’s Jazz Club”. Naredne godine Magris se vraća u SAD radi nastupa u čuvenom muzeju jazza na uglu ulica Historic 18th i Vine Jazz District u Kanzas Sitiju. U okviru njegovog nastupa u „The Blue Room” bio je i jazz tribjut pokojnoj jazz i blues ikoni, Jaju McShannu. Magris je ovu priliku iskoristio da snimi CD pod nazivom „Kansas City Outbound”, u trio postavci sa Artom Davisom, na basu i Jimmijem “Junebug” Jacksonom (vetarn na bubnjevima već 21 godinu za Jimmija Smitha) i Zackom Albettom (bubnjar Bobbija Watsona, saksofoniste svetskog glasa).
Godine 2008, Magris se vraća u Los Anđeles kao vođa benda, gde održava koncerte i snima novi materijla sa All-star Američkim kvintetom u kojem su i Paul Carr i Michael O’Neill na saksofonima, Elisa Pruett na basu i legenda muzičkog stila, Idris Muhammad na bubnjevima. Iste godine je učestvovao, kao gost solista, kompozitor i aranžer, na snimanju CD-a „Big Band Ritmo-Sinfonica Citta di Verona plays the music of Roberto Magris / Restless Spirits” (Velut Luna). 2009. godine Magris obnavlja svoju saradnju sa legendarnim saksofonistom Herbom Gellerom (koji je radio sa imenima kao što su Benny Carter, Clifford Brown, Chet Baker, Benny Goodman, Scott LaFaro, Bill Evans) sa kojim nastupa na nekoliko evropskih jazz festivala.
Magris je snimio više od 16 albuma sa sopstvenim grupama i održao koncerte u preko 30 zemalja Evrope, Amerike, Azije, Afrike i Australije, nastupajući na jazz festivalima širom sveta.
U ranim danima svoje karijere nastupao je sa legendarnim majstorima jazza kao što su Kai Winding, Eddie Lockjaw Davis i Sal Nistico. Među ostalim istaknutim umetnicima sa kojima je sarađivao su Franco Ambrosetti, Florian Brambock, František Uhlir, Darko Jurković, Richie Buckley, Janusz Muniak, Ricardo Cavalli, Achim Goettert, Fabio Jegher, „Traditional Jazz Studio” iz Praga, i afrički perkusionisti iz Gabona. Dodatno muzičko iskustvo stekao je 1990-tih vodeći acid jazz grupu „DMA Urban Jazz Funk” sa kojim je snimio 2 CD-a. 2003. godine osnovao je „progresivnu urban jazz” grupu „Alfabeats Nu Jazz” sa kojom i dalje svira, a sa kojom je snimio CD „Stones”, koji je imao velikog odjeka u međunarodnim krugovima i jazz kritici.
Što se tiče Magrisovog stila, jazz kritičarka Ira Gitler je napisala: „kao pijanista on odražava likove nekih od njegovih najcenjenijih uzora - Wynton Kelly, Tommy Flanagan, Bill Evans, Kenny Drew, Jaki Byard, Randy Weston, McCoy Tyner, Andrew Hill, Paul Bley, Don Pullen i Steve Kuhn (zaista raznolika grupa) – ali na sopstveni način. Njegova brza, gipka desnica i bogate harmonije prelaza sa dve ruke ne prizivaju momentalno poređenje sa bilo kim od navedenih umetnika.” |
|