U SUSRET FESTIVALU - KCNS, klub "Tribina mladih", 11 - 14 i 16 - 19 sati.
WORKSHOP
15 – 18. novembar

ZAVRŠNI KONCERT RADIONICE
petak, 18. novembar
Srpsko narodno pozorište, klub "Trema" - 23 sata
VOKALNA JAZZ RADIONICA JELENE REVIŠIN

Jelena Jovović Revišin, vokal
Saradnik: Aleksandar Jovanović, klavir
Muzika je najistinitija umetnička forma... S toga, pravi umetnici, oni koji imaju uvid, tragaju za ekspresijom Univerzuma kroz muziku... Pevač poseduje sve što je potrebno da bi se ispoljio. Note i tonovi dolaze iz njegovog sopstvenog života.
Rabidrant Tagore


ISTINU najčešće možemo spoznati  kroz  mogućnost uvida u sopstvenu realnost. Za drugu realnost ne znamo. Možemo je slutiti i ili razumeti tuđu realnost. Kada je ispoljimo kroz muziku, ostrastimo je emocijom koju nam taj uvid pruža. Centar za emocije, koji je u ljudi smešten u kori velikog mozga, ima jedan jedini manifestovani izlaz ka spolja - GLAS.
JAZZ MUZIKA  je jedan od uvida, vremenski  i prostorno definisan ( melodija, harmonija, ritam, forma), koji nam omogućava opširnu potragu za istinom. Put ka tom uvidu je konstantno redefinisan, te nagoni naše unutrašnje biće da prati konturu promena.  Zanimljiv reljef, tekstura, raznobojnost ove muzičke forme čine da, idući baš ovim putem, razvijete svesnost koja prepoznaje  lepotu mogućnosti izraza. Izbor instrumenta tada prestaje da bude važan.
Ova RADIONICA  će biti ispunjena  nizom praktičnih vežbi i tehnika za optimalizaciju glasa. Individualne i grupne performanse repertoara iz raznolikog jazz milleu-a su deo svakodnevnog programa: fraza i parafraza, improvizacija, „band leading“ su samo neki od segmenata na kojima će se raditi. Po završetku radionice će se učesnici iste predstaviti individualnim ili kolektivnim radom.
JELENA JOVOVIĆ REVIŠIN
Jelena je rođena u Beogradu, 1971. godine. Po završetku srednje škole upisuje medijsku produkciju na prestižnom Fakultetu dramskih umetnosti Univerziteta u Beogradu. Kao uočeni talenat dobija stipendiju američke vlade da pohađa razne kurseve medijske produkcije u Južnoj Karolini, Vašingtonu i Njujorku. Godine 1991, Jelena se seli u Austriju gde sa velikim uspehom polaže prijemni za austrijski Univerzitet umetnosti u Gracu, na Višoj školi za muziku, jazz odsek. Godine 2002, uči jazz pevanje kod nekih od najvećih jazz izvođača našeg doba: Mark Murphy, Sheila Jordan, Andy Bey i Jay Clayton. Završava diplomski program summa cum laude 1996. Jelena je proglašena za stranog studenta godine i dobija stipendiju austrijske vlade da nastavi master studije na istom univerzitetu. Godine 1997, Jelena odlazi u Kejptaun gde drži majstorske časove studentima jazz pevanja. Uskoro dobija poziv od Muzičkog koledža Univerziteta u Kejptaunu da uspostavi program studija jazz vokala na jazz odseku. Godine 1998, Jelena se seli u Kejptaun gde dobija posao docenta jazz pevanja na Muzičkom koledžu Univerziteta u Kejptaunu. Sa svojim kolegama i studentima, organizuje brojne koncerte vokalnog izvođenja, prikazujući mlade i velike vokalne talente Rebuplike Južne Afrike; kreativni je menadžer programa 'Mingus je među nama' u pozorištu Bakster, i sarađuje kao vokalni instruktor u mjuziklu 'King Kong' koji je izveden 2000. godine na Robin Ajlendu. Dva puta predaje na radionici „Joy of Jazz” u Grahamstaunu. Jelena nastupa sa svojim šestočlanim bendom pod nazivom Sinergija, koji je naišao na odličan prijem lokalnih ljubitelja jazza i kolumnista. Godine 1998, Jelena dobija stalni posao kao predavač Muzičke škole Tehnikona u Pretoriji, gde predaje: jazz pevanje, istoriju jazza, sluh, vokalni ansambl sa improvizacijom, scenski nastup, muziku, repertoarski ansambl i hor. Učestvuje na susretu SAJE u Durbanu, kao predstavnik Tehnikona iz Pretorije sa još 10 studenata iste institucije. Od 2000 do 2002, Jelena sarađuje sa Muzičkim koledžom u Durbanu i raznim drugim obrazovnim institucijama u Gautengu – kao mentor. Drži predavanja na međunarodnom panelu za razvoj vokalnog izvođenja u Pretoriji, i na brojnim vokalnim jazz klinikama u Johanesburgu. 2002. godine se vraća u Beograd gde dobija mesto predavača u Muzičkoj školi „Stanković”. Jelena je takođe predavač i na Akademiji umetnosti u Beogradu, gde radi kao instruktor vokalne tehnike za studente drame (glumce). Član je UMUS-a (Udruženje muzičkih umetnika Srbije).

U potrazi za sopstvenim muzičkim izrazom, Jelena svoju ranu voklanu potragu počinje u pop i rock žanrovima. Za svoj trud na tom području izglasana je za najbolji vokalni talenat (kao član ansambla pod nazivom Sistem) na muzičkom festivalu MESAM 1991. godine. Vremenom se njena muzička interesovanja profilišu i posle američke stipendije, odlučuje da svoju žeđ za znanjem utoli svrsishodnim pristupom: Jelena počinje da studira jazz muziku.
Uči od najboljih: Mark Murphy, Sheila Jordan, Andy Bey, Jay Clayton. Muzički koledž u Gracu joj pruža podršku u vidu kvalitenih radionica kod umetnika kao što su  Dave Liebman,  Barry Harris, Chuck Israels, Marsalis brothers,  Art Farmer, Clark Terry … da navedemo samo neke. Pred kraj prve godine studija, osniva sextet Sinergija, sa kojim učestvuje na raznim jazz i muzičkim festivalima širom Evrope, sve do svoje odluke da se preseli u Republiku Južnu Afriku. Sarađuje sa mnogim renomiranim jazz muzičarima iz Evrope i SAD-a: Allan Praskin, Chuck Israels, Fritz Pauer, Stepko Gut, Klaus Raible, Peter Mihelich, Johaness Enders, Duško Gojković, Big Band Sud, Vienna Art Orchestra, itd. S vremena na vreme nastupa u svom rodnom gradu sa istaknutim srpskim umetnicima: Big bend RTS-a, Quintet Lazara Tošića, Quartet Vladimira Krnetića, VH bend i mnogi drugi jazz muzičari sa muzičke scene Beograda. Muzičko iskustvo stečeno u Južnoj Africi obogatilo je njene umetničke napore, gde je pevala sa mnogim velikim južnoafričkim muzičarima: Khaya Mahlangu, Vusi Khumalo, Johnny Fourie, UCT Big Bend, Andrew Lillie, Jack van Poll, Marcus Wyatt, Selaelo Selota, Vic Ntoni, Sidni Mnisi,  Efrain Torro, Carlo Mombelli, Andile Yenana, John Davis, Big bend Univerziteta u Kejptaunu pod vođstvom cenjenog aranžera, muzičara i dirigenta Mike Campbella … da pomenemo samo neke.
ALEKSANDAR JOVANOVIĆ - Šljuka
Pijanista, klavijaturista, kompozitor, rođen 1978 u Zaječaru. Počinje da svira klavir sa šest godina u Muzičkoj školi „Stevan Mokranjac” u Zaječaru, ali posle nekoliko godina napušta klasično muzičko obrazovanje i počinje da se bavi raznim muzičkim stilovima. Sa jazz muzikom se upoznao 1998. godine kada je otišao u Beograd i započeo saradnju sa gitaristom Edwardom Bodorom. Njegov prvi solo jazz koncert održan je u Zaječaru početkom 1999. godine, kojim je prvi put privukao pažnju javnosti. To predstavlja početak stvaranja i razvoja njegovog sopstvenog muzičkog stila. Iste godine, na proleće, osniva Alegorian Jazz Band, sa kojim nastupa narednih nekoliko godina u mnogim klubovima, na festivalima i kulturnim dvoranama širom Srbije. U leto 2000. odlazi u Austriju gde nastupa po bečkim klubovima (First Floor, Porgy & Bess ...). Po povratku u bivšu Jugoslaviju, odlazi za Podgovicu gde počinje saradnju sa pevačicom Marijom Božović. Ovaj duo je imao veliki broj nastupa u Crnoj Gori, posebno u čuvenom jazz klubu „Montanaro Jazz”. Godine 2004, Aleksandar Jovanović je jedan od osnivača benda „Coolares”. Ovaj bend je još uvek aktivan, nastupajući u svom prepoznatljivom stilu širom Srbije i Crne Gore. Početkom 2009. rađa se ideja o osnivanju novog benda koji će izvoditi autorsku muziku Aleksandra Jovanovića. U proleće iste godine, ova se ideja ostvaruje u vidu grupe „Woodcock Group”- benda koji se bavi jazz, pop i klasičnom kao i srpskom narodnom muzikom, primenjujući na ove stilove sopstveni izraz i shvatanje muzike. Prvi značajniji nastup benda bio je u okviru festivala Umbria Jazz-Balcanic Windows 2009 u Beogradu, na takmičkenju 28 bendova iz jugoistočne Evrope, gde je zauzeo šesto mesto među najboljim mladim jazz bendovima iz ovog dela Evrope. Posle toga bend započinje turneju, svirajući u klubovima, na trgovima i jazz festivalima. Woodcock Group nastupa u raznim sastavima, a najčešća formacija je trio. 2010. bend je izdao svoj prvi album pod nazivom „Water Stories”, za jednu od najvećih nezavisnih izdavača na svetu Sunset Records iz Njujorka. Aleksandar takođe nastupa kao solo pijanista, kombinujući svoje autorske kompozicije sa jazz standardima i raznim muzičkim stilovima.
Aleksandar Jovanović je imao priliku da svira na koncertima i džem sešnima sa izvaredim muzičarima jugoistočne Evrope kao što su Joe Mikovich, Teodosi Spasov, Stefan Wagner, Ivan Jelenković, Madam Piano, Bojan Vukelić, Marko Fabry, Ivan Maksimović, Miodrag Miki Milovanov, Aleksandar Cvetković, ... njegovi uzori su uglavnom moderni jazz muzičari kao što su Chick Corea, Keith Jarrett, Pat Metheny, ali i srpsko i balkasko muzičko nasleđe i klasična muzika. Trenutno, kao samouk muzičar, sa jedinstvenim pristupom muzici, Aleksandar podučava mlade muzičare da sviraju i istražuju muziku i pre svega razvijaju kreativnu ljudsku prirodu...
K u l t u r n i...c e n t a r...N o v o g...S a d a
N O V O S A D S K I...J A Z Z...F E S T I V A L...2 0 1 1.