INTERVJU Aleksandar
Plačkov
Aleksandar
Plačkov (1961) je novosadski fotograf koji od 1985. beleži frejmove
oku neuhvatljive, a nepobitno važne za potpuniju sliku džezističkog
izraza, čiji je fotografija fundamentalni deo. U Galeriji KCNS u
četvrtak je otvorena njegova četvrta samostalna izložba
jazz-fotografije Dokumenti, koja predstavlja omaž jugoslovenskim
jazz muzičarima.
Prva
izložba? Prvu izložbu sam imao 1987. u
beogradskom Sava centru, zajedno sa Laslom Dormanom, na kojoj se
našlo desetak mojih radova, uglavnom materijala sa Beogradskog jazz
festivala i Dana jazza u Novom Sadu.
To je
bilo davno. Šta si radio u međuvremenu?
Radio sam
kao fotoreporter u Dnevniku, Kepeš Ujšagu, Jo Pajtašu, u magazinima
Rock i Status, kao i u Muzeju grada Novog Sada. Naravno, uz sve to,
ostala je strast prema jazzu, i nastavio sam sa prikupljanjem građe
sa jugoslovenskih festivala…
…Ali? Desio mi se peh, tačnije poplava u stanu
u kojoj je uništeno 40% arhive.
U
uslovima u kojima i osrednja fotografija može naizgled postati
dobra, mislim pritom na razna filtriranja kroz softverske programe,
da li si se i ti ogledao kroz, recimo
PhotoShop? Ne, nijednom dosad nisam koristio
računare, nisam siguran ni da li ću ikad. Obrada mojih fotografija
je isključivo laboratorijska.
Mnogi u
svetu to rade. Kakvih iskustava imaš sa
inostranstvom? Imao sam dve zajedničke izložbe u
Burghauzenu (Nemačka), gde svoje radove izlažu fotografi iz celog
sveta.
Da li bi
mogao da izdvojiš fotografiju koja ti je najdraža, ako je to uopšte
moguće? To je vrlo teško, ali ako bih morao,
neka to onda bude Duško Gojković.
Jazz,
naravno slušaš?! Svakako. Omiljeni
izovđači su mi Art Blakey, Lou Donaldson Modern Jazz Quartet, Chet
Baker, Dizzy Gillespie, Jovan Maljoković, Duško
Gojković…
Izložba
fotografja Dokumenti Aleksandra Plačkova biće otvorena do utorka 26.
Novembra.
A
Lj |