utisci o
Festivalu…
DŽEZU
HVALA, OKUPIO NAS JE
Miodrag
Blažević, klavirštimer: Sviđa mi se Festival,
dosta dobra organizacija, dobro je što se raširio po gradu, bilo je
stalno puno, sem jednog dana u KC Novog Sada kada je na NIŠVIL BIG
BENDU bilo malo ljudi. Ja sam sam zadužen za zvuk klavira, a
najbolji koji je večeras u Studiju M je pod kontrolom. Videćemo kako
će biti sledeće godine, trebalo bi možda na vreme organizovati da se
poboljša instrument (klavir) u KC Novog Sada. Što se programa tiče,
očekujem da Kob bude vrh Festivala, iako sam jako zadovoljan
Slovencima. Ne bih mogao da kažem da je u ova četiri dana svirao
neko ko nije trebalo da se nađe na Festivalu jer mislim da sve treba
čuti.
Predrag
Novković, novinar Radija 021 i produkcije
Urbans: Nisam pratio ceo program jer sam pratio
i neke druge događaje u gradu. Dopao mi se Duško Gojković i njegova
ekipa, YUPIKA je bila dobra, čekam Koba jer verujem da je on
poslastica. Ne bih se usudio da kažem da je neko od gostiju
Festivala “promašio temu”. Nisam uspeo da vidim Moldavce i Slovence,
ali ako su tako dobri kao što sam čuo, zašto moramo da čekamo opet
neki festival da ih ugostimo - treba ih dovesti nezavisno od
Festivala da nastupe sa jednim obimnijim programom. Dopada mi se
ideja radionica kao i prateći programi, mislim na izložbe, sve je
dobro organizovano. Moglo bi samo da bude više ljudi sa strane ali
znam da je to povezano sa finansijama. Festival ide uzlaznom
putanjom, sve je bolji iz godine u godinu.
Milka Katašić, novinar TV Novi
Sad: Drago mi je da sam ponovo na festivalu
na kojem sticajem okolnosti nisam bila u godinama kada je iz pepela
uspotavljan. Za mene je džez transfer dobre energije i to sam
osetila na ovom Festivalu. Kako smo prethodnih godina živeli u
neznanju i neobavešteni o tome šta se u svetu zapravo dešavalo na
polju džeza, za mene je fascinantno što sam videla koji su novi
pravci u svetu. Etno koji se tek nazirao pre deset ili petnaest
godina sada dobija svoju punu dimenziju, što mi se sviđa.
Najfascinantniji utisak na mene je ostavio trenutak kada je publika
aplaudirajući ustala da pozdravi nastup hrvatskog sastava Elvisa
Stanića, a to se, koliko znam, nije desilo nijednom drugom bendu.
Time je ukazano veliko poštovanje tim muzičarima i njihovoj muzici.
Slovenci su mi priuštili isto tako lep ugođaj a i oni su bili
inspirisani nečim što su jednom bili, balkanskim etnom. Zamerka?
Trebalo bi ovaj Studio M u koji nije ulagano poslednjih dvadeset
godina malo urediti jer izgleda odurno u tom svom socrealističkom
duhu. Dovodimo tu neke ljude iz sveta pa da se ne brukamo. Nije
nevažno, a dobro je što je pivo 20 dinara. Radosna sam jer sam na
Festivalu srela poznanike i prijatelje koje dugo nisam videla. Džez
nas je okupio!
Galja
Vranešević, pijanistkinja: Prvo veče nisam bila,
a preostale su mi se dopale. Dopao mi se duh Festivala. Džez
festival je razigrao ovaj grad koji je pomalo uspavan. Sviđa mi se
što ljudi ovde vole da slušaju džez i to ne samo stari džez, već i
neke eksperimentalne pravce. Neki govore tu nije bilo čistog džeza,
ali budućnost džeza nije da se sviraju stare stvari, nego da se ta
muzika reformiše, da se unesu savremeni tokovi. Izvođači su bili
interesantni, jako puno dobrih imena, mladih ljudi a jedina zamerka
je na program koji je preobiman. Četiri benda za veče je previše čak
i za koncentraciju onoga ko je došao s namerom da odsluša sve.
Trebalo je to razbiti na pet dana jer džez angažuje čoveka i on mora
pažljivije da ga sluša.
Festival
kroz objektiv
KATARZE I
EKSTAZE
Aleksa
Plačkov: Moraš da voliš džez i da ga doživiš da
bi ga slikao. Ja ne posmatram muzičare, više ih slušam i kada vidim
da su u nekoj katarzi i ekstazi tek onda ih fotografišem. Katarze i
ekstaze je bilo na ovom Festivalu, nekih ću se rado sećati kao na
primer Ehuda Ašerija i njegove ekipe, pamtiću i Adama Klema. Niko me
nije razočarao kroz objektiv jer me nije razočarao kroz
muziku.
Miljan
Čubranović: Prvog dana svetlo je bilo izuzetno,
mogle su da se naprave prave džez fotke, sa svetlima koja su se
prelamala na instrumentima. Bile su lepe senke, pogotovo sa tim
panoom u pozadini, pa onda ti plavičasti i ljubičasti efekti na
saksofonima i duvačkim instrumentima bili su vrlo inspirativni. Već
u nedelju kada je svirao Duško Gojković, scena je bila tamna, mada
su muzičari možda tako tražili da bi dobili atmosferu nekog paba,
ali to nije bilo dobro za slikanje. Nisam neki poznavalac džeza,
niti ga često konzumiram, neki su mi sastavi bili bolji, u nekima
nisam uživao.
S.
M. |