| W O R K S H O P S  -  R A D I O N I C 
            E Radomir MIHAJLOVIĆ Točak 
            gitara
 
 
 | 
             
 
   RADOMIR MIHAJLOVIĆ TOČAK (13.06.1950 Čačak, Srbija) 
            gitarista, kompozitor i idejni lider grupe Smak. Stil sviranja mu 
            karakteriše spoj lirske osećajnosti i gitarske tehnike. Poseduje 
            specifičnu tehniku sviranja prstima desne ruke koju koristi 
            ravnopravno sa klasičnim načinom okidanja žice-trzalicom. Ima osoben 
            swap picking koji, uz ritmički artikulisani frazirung i precizni 
            vibrato, naročito dolazi do izražaja.  
            Veoma cenjen kao "live" svirač koji ume da kontroliše ton i 
            istovremeno se prepusti kontaktu sa publikom koja mu daje motiv za 
            improvizovanje.
 U dosta 
            kompozicija koristi druge štimove kao i "naturalne" efekte koji se 
            dobijaju pomoću gitare i pojačala, dakle bez posebnih tehnoloških 
            pomagala.
 Takođe 
            dosledan kada je u pitanju studijski rad i 
            nasnimavanje.
 U 
            komponovanju balada veoma inventivan u vođenju melodije kroz 
            jednostavne harmonske strukture od nekoliko akorada (Blues U Parku, 
            Plava Pesma, Nebeski Splav, Remizov 
            Valcer).
 Često kreira 
            rifove u kojima dominiraju veliki intervali i "prazne 
            žice".
 Takodje 
            eksperimentiše sa zvučnim slikama koje nastaju kada se na klasične 
            "power chords" doda još jedan ton (terca, 
            recimo).
 Ostale aktivnosti: dugi niz godina vodi 
            sopstvenu školu gitare, kao solista gostovao na brojnim albumima 
            svojih kolega, nekoliko solo projekata izmedju kojih i trio u kome 
            su bili bubnjar David Moss i basista L. Andrijić kao i trio pod 
            nazivom Tek sa S. Stojanovićem na bubnjevima i Mikicom 
            Milosavljevićem na basu.
 U nekoliko 
            navrata komponovao muziku za film i pozorište. 1994 dobio kristalnu 
            prizmu za muziku u filmu Vizantijsko 
            Plavo.
 U poslednje 
            vreme se bavi eksperimentima na polju 
            poliritmije.
 Aktivno 
            koristi kompjutersku tehniku kao ispomoć u oblasti aramžmana i 
            obrade snimaka. Pomoću kompjutera komponuje muzičku priču pod 
            nazivom "Zenit" koja ima dosta dodirnih tačaka sa pojmom simfonije u 
            klasičnoj muzici.
   |