S.t.u.d.i.o..M
|
BOJAN ZULFIKARPAŠIĆ Francuska |
|
JAZZ PISTOLS. Nemačka |
|
VASIL HADŽIMANOV BEND
Jugoslavija |
|
BOŠKO PETROVIĆ TRIO
Hrvatska |
|
VLADIMIR MARAŠ & BAND,
Jugoslavija |
|
BIG
BAND RTV SLOVENIJA,
Slovenija |
TRUMPET SUMMIT
SAD-Jugoslavija-Slovenija. |
|
|
MATIJA DEDIĆ TRIO Hrvatska |
|
BEEFUNK Austrija |
|
ALEKSANDAR MILOŠEVIĆ QUARTET
Holandija |
|
RAINER, RUSKUZ & WESP
Jugoslavija-Austrija |
|
CRISS-CROSS Austrija |
|
ANDY BEY, vokal, klavir SAD |
kafe klub
SCENA Pozorište mladih
|
HEDY LAMARR Jugoslavija |
|
HAVONA Jugoslavija |
klub TREMA -
SNP
|
O
Ke CONNECTION Jugoslavija |
J.A.M..S.E.S.S.I.O.N
|
HOUSE BAND Jugoslavija |
| .. . . .
.. . . .
p r o d u k c i j a
|
K C N S |
....n e d e l j a
- 2 4. n o v e m b a r - 2 0 h -
S t u d i o M ....p o n e d e l j a
k - 2 5. n o v e m b a r - o k o
2 3 h - S t u d i o
M |
Eddie
Henderson truba
Benny Bailey truba Stjepko Gut
truba Douglas Sides
bubnjevi Peter
Mihelich klavir
Predrag Revišin kontrabas |
T R U M P E
T S U M M I T
|
..
Eddie
Henderson
Eddie Henderson
Eddie Henderson
Eddie Henderson
Benny Bailey
Benny Bailey
Benny Bailey
Benny Bailey
Stjepko Gut
Stjepko Gut
Stjepko Gut
Stjepko Gut
Douglas Sides
Peter Mihelich
Peter Mihelich
Predrag Revišin
Predrag Revišin
|
EDDIE
HENDERSON trubač
Rođen je 26.10.1940 u New York-u, SAD. Henderson je učio trubu u
školi i studirao muziku na San Francisco Conservatory of Music
(1954-57.). Zatim slede tri godine u vazduhoplovstvu. Već je imao
određeno iskustvo kada ga je Miles Davis ohrabrio da se više upusti
u jazz. Vratio se studijima, diplomirao zoologiju (1964.) a zatim i
medicinu (1968.). Od 1975. uporedo radi kao psihijatar i bavi se
muzikom. Pored vlastite grupe, radio je sa John
Handyem, Tyrone Washingtonom i Joe Hendersonom. Određena priznanja
dobio je za rad sa Herbie Hancock sekstetom, u periodu od 1970. Do
1973. godune, a njegove vlastite ploče (na kojima je kristio
elektroniku) tendirale su ka komercijalnosti. Nakon što je Hancock
raspustio bend, Henderson provodi šest meseci u bendu Jazz
Messengers Art Blakeya, nastavlja rad sa Mike Nockom, snima sa
Charles Earlandom. Od tada vodi vlastite jazz-rok bendove i čak
postiže uspeh na top listama numerom “Comin' Trough” 1977. Krajem
90-tih snimao je sa Joe Lockeom, Kevin Hayesom, Billy Drummondom i
Ed Howardom. 90-tih se vraća akustičnom hard bopu, 1991. pravi
turneju sa Billy Harperom, a uporedo radi kao psihijatar.
(Scott Yanow, All
Music Guide) Naravno da dr
Eddie Henderson, kao doktor medicine i psihijatar, može da izleči
bolesne, ali njegov najveći isceliteljski dar nastupa tek kad uzme
trubu i zasvira kao anđeo ili đavo, zavisno od toga kakvu vrstu
lečenja trebate. Eddija poznajem više od deset godina i svirali smo
zajedno u različitim situacijama, sa ljudima poput basiste Mario
Pavonea, bubnjara Matt Wilsona, Steve Johnsa ili Sylivia Cuencae, te
veoma često sa Mingus Big Bandom. Volim da sviram s njim jer uvek
traga za novim načinim sviranja iz srca i duše. I definitivno ne
drži zarobljenike. Njegov zvuk trube i flighorna je divan, ima dobar
sluh a upotreba različitih pauza mu je
uzvišena. Poznajem Eddija dugo vremena i uvek sam
o njemu razmišljao kao o stanovniku San Francisca. Ali on mi je
nedavno rekao da je rođen u New York Citiju i da se u područje Baya
preselio kao dete. Tamo je počeo da svira trubu sa deset, i upisao
studije teorije muzike na San Francisco Conservatory sa četrnaest
godina. Nakon nekoliko godina vojne službe u vazduhoplovnim
jediniocama, vratio se studijima zoologije i medicine na
univerzitetima Berkley i Harvard. No upravo je u to vreme sreo Miles
Davisa koji ga je potakao da se upusti dublje u sviranje jazza.
Tokom letnjih raspusta često je svirao sa poznatim saksofonistom
John Handyem, a jednom i sa bubnjarom Philly Joe Jonesom. Dve godine
nakon diplome medicine, 1969. godine pridružuje se Herbie Hancock
sekstetu (poznatom i kao – Mwandishi Band). Taj rani eksperimentalni
fusion band svirao je fantastičnu muziku, ponekad neobičnih
trajanja, s mnogo improvizacija, elektronskih boja i, naravno,
dobrih soloa. Pored Eddija i Herbija bend su sačinjavali Bennie
Muphin, Billy Hart, Buster Williams i Julian Priester. Kakav bend!
Ozbiljna muzika! Eddie je
ostao sa Mwandishi bendom tri godine i nedugo zatim potpisao ugovor
sa izdavačkom kućom Capricorn Records, za koju je snimio dva
fantstična fusion albuma sa istim ljudima koji su sačinjavali i
Hancockov band, sa izuzetkom Julian Priestera. Prvi se zvao
“Realisation”
a drugi “Inside out”. Iste godine, 1973. Eddie se priključio bendu Art
Bleakya i ostaje s njima šest meseci. Dve godine kasnije nastavio je
ostvarenje svog fusion stila snimivši dva veoma dobra albuma za Blue
Note, a kasnije i dva za kuću Capital, koja u to vreme i nije imala
neku jazz produkciju pa je uvrstila Eddija u pop/disco izdanja.
Početkom 70-tih Eddie odlučuje da se više posveti svojoj drugoj
profesiji, medicini. Nastavlja da svira sa poznatiim muzičarima
poput Joe Hendersona (koji se tada upravo preselio na područje
Baya), kao i sa Pharoah Sandersom koji u to dobva nije bio toliko
istaknut kao tokom 70-tih. Eddie se
vratio na scenu kada se, pre oko dvanaest godina, preselio u New
York i započeo nastupe se bendovima Kenny Barona, Gary Bratza i
Billy Harpera. Uspon njegove solo karijere također kreće 1994. kad
počinje da snima za Steeplechause i Milestone Records. Tada počinje
i da se fokusira na akustiku modernog trubačkog stila. Od ponovnog
pojavljivanja Eddie je snimio više od dvanaest albuma kao vođa, i
mnogo više kao član benda. (Peter Madsen)
BENNY
BAILEY trubač
Rođen je 13.8.1925. godine u Clevelandu, država Ohajo, SAD. Pomalo
je ironična činjenica da je Benny Bailey najbolje poznat po svom
doprinosu čuvenom Awiss
Movement albumu Eddie Harrisa i Les
McCanna, iako je kasnije priznao da mu nije stalo do funky
muzike. Kao ekstrovertnom i veoma ekspresivnom
muzičaru koji se uglavnom javljao u beep bop aranžmanima, dugoročni
boravak u Evropi doneo mu je manje slave (iako verovatno više posla)
nego da je više vremena proveo u Sjedinjenim Državama. Iako je na
početku karijere pokušao sa klavirom i flautom, Bailey se trajno
preorijentisao na trubu i studirao na Cleveland Conservatory of
music. Tokom ranih 40-tih svirao je sa bendovima pod vođstvom Bull
Moose Jacksona i Scatman Crothersa. Nakon
angažmana sa Jay McShannom, u periodu od 1947. do 1948. svira sa Big
bendom Dizzy Gilespija, a zatim, od 1948. do 1953. godine postaje
ključni član orkestra Lionel Hamptona.
Taj
orkestar napustio je tokom evropske turneje i nastanio se u Evropi.
Dug period života proveo je u Švedskoj, radeći sa Big bendom Harry
Arnilda od 1957. do 1959., snimajući sa Stan Getzom i praveći
turneje sa Quincy Jonesom 1959. godine.
Kratka poseta Sjedinjenim Državama 1960. tokom koje je
snimio album blizak klasici pod naslovom “Big Brass” za izdavačku
kuću Candid, rezultirala je njegovim preseljenjem u
Nemačku. Tokom protekle četiri decenije Bailey je
istrajno radio, snimao sa Eric Dolphyem 1961. godine, radio sa Big
bendom Kenny Clarke-Francy Bolanda, pravio turneje sa Concert Jazz
bendom George Gruntza, a 1986. postaje članom Paris Reunion
Benda. Pored izdavačke kuće Candid, Bailey je
snimao za mnoge evropske muzičke kuće, uključujući Sonet, Metronome,
Saba, Freedom, Enja, Ego, Hot House i Gemini, kao i za američku kuću
Jazzcraft 1978. No
najslavnijim su ga ipak učinili eksplozivni soloi “Cold Duck Time” i
“Compared to What” koje je odsvirao na koncetu Harrisa i
McCanna.
STJEPKO
GUT trubač, kompozitor, aranžer i dirigent
Rođen 1950. u Rumi. Obrazovanje: Srednja muzička škola “Josip
Slavenski” u Beogradu, Muzička akademija u Beogradu, Akademija za
džez u Bernu, Konzervatorijum u Bostonu.
Svirao u Džez orkestru Radio Novog Sada i Big Bendu Radio
Televizije Beograd. Jedan je od onih jugoslovenskih jazz muzičara
koji su potekli iz Big Benda RTS ( Duško Gojković, Bora Roković,
Mile Pavlović, Jovan Miković … ) i postali poznati na jazz scenama
Evrope i sveta. Sarađivao je
sa mnogim big bendovima i muzičarima svetskog glasa: Lionel Humpton
All-stars Big Band (1980-1981.), STB Big Band Berlin (1988.), MHS
Big Band, Austrija (kao vođa uključujući i prvu nagradu za najbolji
austrijski big bend 'Best Austrian Big Band' – Beč 1993.), ATS Big
band … a tu su i imena velikih svetskih jazz muzičara: L. Hampton,
L. Terry, C. Fuller, M. Lewis, J. Newman, B. Queen, E. Williams, C.
Jordan, H. Parlan, B. Washington, itd.
Svirao je i na mnogim festivalima kao što su: Bern 1980,
North Sea 1982, Ronstberg 1981, Ivrea 1985, Havana 1987, Montreux
1988, Nanco 1990, Viena 1993, New York City 1996
… Nastupao je u vodećim evropskim jazz
klubovima. Izabrana diskografija: Lionel Hampton (Amos
Records), Stjepko Steve Gut with
C.Terry (Timeless Records), Charlie Antolini (Verve
Records), R.Queen (Bilva Records), Mark
Muraphy (Wen Records). Snimio je
'Afro-balkanske skice' sa Big Bandom RTS-a a u poslednje vreme imao je
mnogo koncerata sa sastavom 'Trumpet Summit' i takoreći 'ušao je u
prvu svetsku trubačku ligu', stao pored imena kao što su: Clark
Terry, Benny Bailey, Alwin Queen, Terrell Stafford, Jon
Faddis... Profesor je na Jazz akademiji u
Gracu. Živi i radi na relaciji Beograd - Grac -
Njujork. 2001. godine
je osnovao Balkan Jazz Centar u Beogradu, koji je organizovao niz
koncerata i gostovanja vrsnih inostranih jazz muzičara u Beogradu i
u drugim gradovima Jugoslavije.
DOUGLAS
SIDES bubnjar i kompozitor
Rođen je u Los Angelesu 1942 godine. Počeo je da uči klavir od
četvrte godine, kao i da drži male recitale (svirajući uobičajene
kompozicije Bacha, Mozarta, Beethovena, Schuberta, Brahmsa, Chopina
i druhih), sve dok sa sedamnaest godina nije otkrio snažan afinitet
prema perkusijama i jazzu. Douglas se
školovao na Berklee College of Music i Boston Conservatory of Music
u Bostonu, te ubrzo po završetku školovanja počeo karijeru kao jazz
perkusionista. Douglas je
izgradio međunarodnu karijeru nastupajući uživo (također pod imenom
Doug Sides) u Americi, Kanadi i Evropi sa: Lionel Hamptonom, John
Handyem, Abbey Lincolnom, Jon Hendricksom, Joe Hendersonom, Sonny
Stittom, Blue Mitchellom, Bobby Hutchersonom, Kirk Lightseyem, Chick
Coreaom, Harry Sweets Edisonom, Cedar Waltonom, Kai Windingom,
Phineas Newbornom Jr., Walter Bishopom Jr., Johnny Griffinom, Hank
Jonesom, Herbie Hancockom i drugima. Douglas je
snimao sa mnogim od gore navedenih muzičara i drugima, kao i
vlastitu muziku. Komponovao je i snimo muziku za dva jazz baleta
koji su izvedeni u Amsterdamu. Takođe je radio sa svojim vlastitim
bendom u Los Angelesu, New York Citiju, Antwerpenu i
Amsterdamu. Douglas Sides
svirao je muzički pregled kompozicija Duke Ellingtona na prvoj
evropskoj turneji Broadway-ske hit predstave "Sophsticated Ladies"
od septembra 1988. do maja 1989. godine.
Otkad se 1989. preselio u Evropu, Douglas je svirao koncerte
sa Johnny Griffinom, Walter Bishopom Jr., Tom Harellom, Steve
Grossmanom, Tate Monteliuom, Horace Parlanom, Jesse Davisom, Hank
Jonesom, Benny Bailey-em, Benny Golsonom, Chico Freemanom, Monty
Alewanderom i Kirk Lightsey-em, kao i sa mnogim etabliranim lokalnim
muzičarima iz Evrope i Amerike.
PETER
MIHELICH jazz pijanista
Peter Mihelich rođen je u Ljubljani, Slovenija. Klavir počinje da
uči sa pet godina. Od svoje jedanaeste do petnaeste godine primio je
formalno obrazovanje od jedne od najeminentnijih slovenačkih
instruktora klavira, njegove majke. U periodu od
1985. do 1990. studira u Gracu, Austrija, na Hochschule fuer Musik
und Darstellende Kunst jazz odseku, gde upoznaje Sheilu Jordan, Bob
Movera i Mel Lewisa koji ga ohrabruje da istraži svoj potencijal u
Sjedinjenim Državama. 1990. seli se
u New York gde živi i danas, radeći kao vođa i član bendova
(slobodni umetnik). U svojoj
karijeri je imao privilegiju da snima i pravi turneje sa renomiranim
muzičarima poput Clark Terrya, Grady Tatea, Sheile Jordan, Mark
Murphya, Annie Ross, Jimmy Coba, Kenny Washingtona, Duška Gojkovića
i Etta Jonesa, kao i nekolicinom mladih muzičara u usponu poput Eric
Aleyandera, Joe Magnarellia, Jim Rotudia, Joris Teepea, Peter
Bernsteina i mnogih drugih. Od 1998.
prati legendarnog pevača i tekstopisca Jon
Hendricksa. Mihelich je
nastupao u nekim od najprestižnijih američkih jazz klubova kao što
su Blue Note, Birdland (New York City); Yoshi´s (San Francisco); te
Catalina´s i Jazz Bakery (Los Angeles). Takođe je imao privilegiju
da svira u Carnegie Hall (New York City), Chicago Symphonie Hall,
Detroit Orchestra Hall, Kennedy Center (Washington), kao i na većim
festivalima: Noth Sea Jazz Festival (Den Hagg), JVC Festival
(Saratoga, N.Y.), Playboy Jazz festival (Los Angeles), i mnogim
drugim. Kao član raznih bendova snimio je brojne
CD-e u Evropi, Sjedinjenim Dražavama i Japanu. Prvi CD koji je, sa
čuvenim bubnjarem Jimmy Cobbom, snimio kao vođa benda, izdat je
2001. u Japanu. Tokom
poslednjih deset godina Peter Mihelich podučava privatno i vodi jazz
radionice širom sveta.
PREDRAG
REVIŠIN jazz kontrabasista, aranžer i predavač
Rođen je 1966. u Beogradu. Profesionalni jazz muzičar i
predavač. Završio Univerzitet za muziku i
primenjenu umetnost u Gracu, Austrija u klasi profesora Vejna
Darlinga. 1997. diplomirao cum laude i pohađao postdiplomske studije
do 1998. Radi kao slobodni umetnik i aranžer. 1985-87, basista Big
Benda RTS u Beogradu. Od 1993. vanredni profesor na workshopovima i
raznim kratkim kursevima različitih akademskih institucija (Jazz
centar za obuku u Beogradu, Univerzitet za muziku i primenjenu
umetnost u Gracu, UCT College of music Južna
Afrika.) Od 1999. godine muzički konsultant,
aranžer i tutor na "Jazztracks Studios" CC, u Cape Townu, Južna
Afrika.Tokom studija svirao sa: Terryem Clarkom, Andyem Beyem,
Markom Murphyem, Sheilom Jordan, Duškom Gojkovićem, Bobom Moverom,
Barryem Harrisom, Stjepkom Gutom, Fritzom Pauerom, Karl-Heinzom
Miklinom, Alanom Praskinom, Johannesom
Endersom... Istovremeno
bio stalni član Royal Garden Dixieland Banda i Grazer Philharmonic
kao pridruženi član. 1998. preselio se u Južnu Afriku gde sarađuje
sa mnogim lokalnim i interacionalnim imenima poput: Andrewa Lillya,
Kevina Gibsona, Zima Nqwane, Jacka van Polla, Renea McLeana, Beki
Mselakua, Vusi Khumalo, Stacy Rowles, itd. 2001. godine vratio se u
Beograd, gde trenutno radi kao učitelj i koordinator programa u Jazz
EPIcentru. |
k o n c e r t j e o m o g u ć
e n u s a r a d n j i s
a: |
Ambasadom
SAD | |
Cena
ulaznica za koncerte: 250 dinara
| |