JAZZ
UKOLIKO SU VAM ZVUCNICI UKLJUCENI SLUSATE DON'T GET AROUND MUCH
.N.O.V.O.S.A.D.S.K.I...O.L.D...G.O.L.D...J.A.Z.Z...F.E.S.T.I.V.A.L...2.0.0.2
Kulturni centar Novog Sada    22 - 25. novembra 2002.    

program - Studio
 M
T R U M P E T   S U M M I T   22.11.

 23.11.
klavir, solo
 SAD - Jugoslavija - Slovenija..........
 24.11.
   25.11.

S.t.u.d.i.o..M
BOJAN ZULFIKARPAŠIĆ
Francuska
JAZZ PISTOLS.
Nemačka
VASIL HADŽIMANOV BEND Jugoslavija
BOŠKO PETROVIĆ TRIO Hrvatska
VLADIMIR MARAŠ & BAND, Jugoslavija
BIG BAND RTV SLOVENIJA, Slovenija

TRUMPET SUMMIT
SAD-Jugoslavija-Slovenija.

MATIJA DEDIĆ TRIO
Hrvatska
BEEFUNK
Austrija
ALEKSANDAR MILOŠEVIĆ QUARTET Holandija
RAINER, RUSKUZ & WESP Jugoslavija-Austrija
CRISS-CROSS
Austrija
ANDY BEY, vokal, klavir
SAD

kafe klub SCENA
Pozorište mladih
HEDY LAMARR
Jugoslavija
HAVONA
Jugoslavija

klub TREMA - SNP
O Ke CONNECTION
Jugoslavija

J.A.M..S.E.S.S.I.O.N
HOUSE BAND
Jugoslavija
..
.
.
.
P R E S S
..
.
.
.
p r o d u k c i j a
K  C  N  S
....n e d e l j a  -  2 4.  n o v e m b a r  -  2 0 h  -  S t u d i o   M
....p o n e d e l j a k  -  2 5.  n o v e m b a r  -  o k o  2 3 h  -  S t u d i o   M
Eddie Henderson truba
Benny Bailey truba
Stjepko Gut truba
Douglas Sides bubnjevi
Peter Mihelich klavir
Predrag Revišin kontrabas
T R U M P E T   S U M M I T
EDDIE HENDERSON
BENNY BAILEY
STJEPKO GUT
HENDERSON
BAILEY
GUT
..
EDDIE HENDERSON
Eddie Henderson

EDDIE HENDERSON
Eddie Henderson

EDDIE HENDERSON
Eddie Henderson

EDDIE HENDERSON
Eddie Henderson

BENNY BAILEY
Benny Bailey

BENNY BAILEY
Benny Bailey

BENNY BAILEY
Benny Bailey

BENNY BAILEY
Benny Bailey

STJEPKO GUT
Stjepko Gut

STJEPKO GUT
Stjepko Gut

STJEPKO GUT
Stjepko Gut

STJEPKO GUT
Stjepko Gut

DOUGLAS SIDES
Douglas Sides

PETER MIHELICH
Peter Mihelich

PETER MIHELICH
Peter Mihelich

PREDRAG REVISIN
Predrag Revišin

PREDRAG REVISIN
Predrag Revišin


EDDIE HENDERSON  trubač 
Rođen je 26.10.1940 u New York-u, SAD. Henderson je učio trubu u školi i studirao muziku na San Francisco Conservatory of Music (1954-57.). Zatim slede tri godine u vazduhoplovstvu. Već je imao određeno iskustvo kada ga je Miles Davis ohrabrio da se više upusti u jazz. Vratio se studijima, diplomirao zoologiju (1964.) a zatim i medicinu (1968.). Od 1975. uporedo radi kao psihijatar i bavi se muzikom.

Pored vlastite grupe, radio je sa John Handyem, Tyrone Washingtonom i Joe Hendersonom. Određena priznanja dobio je za rad sa Herbie Hancock sekstetom, u periodu od 1970. Do 1973. godune, a njegove vlastite ploče (na kojima je kristio elektroniku) tendirale su ka komercijalnosti. Nakon što je Hancock raspustio bend, Henderson provodi šest meseci u bendu Jazz Messengers Art Blakeya, nastavlja rad sa Mike Nockom, snima sa Charles Earlandom. Od tada vodi vlastite jazz-rok bendove i čak postiže uspeh na top listama numerom “Comin' Trough” 1977. Krajem 90-tih snimao je sa Joe Lockeom, Kevin Hayesom, Billy Drummondom i Ed Howardom. 90-tih se vraća akustičnom hard bopu, 1991. pravi turneju sa Billy Harperom, a uporedo radi kao psihijatar. (Scott Yanow, All Music Guide)
Naravno da dr Eddie Henderson, kao doktor medicine i psihijatar, može da izleči bolesne, ali njegov najveći isceliteljski dar nastupa tek kad uzme trubu i zasvira kao anđeo ili đavo, zavisno od toga kakvu vrstu lečenja trebate. Eddija poznajem više od deset godina i svirali smo zajedno u različitim situacijama, sa ljudima poput basiste Mario Pavonea, bubnjara Matt Wilsona, Steve Johnsa ili Sylivia Cuencae, te veoma često sa Mingus Big Bandom. Volim da sviram s njim jer uvek traga za novim načinim sviranja iz srca i duše. I definitivno ne drži zarobljenike. Njegov zvuk trube i flighorna je divan, ima dobar sluh a upotreba različitih pauza mu je uzvišena.
Poznajem Eddija dugo vremena i uvek sam o njemu razmišljao kao o stanovniku San Francisca. Ali on mi je nedavno rekao da je rođen u New York Citiju i da se u područje Baya preselio kao dete. Tamo je počeo da svira trubu sa deset, i upisao studije teorije muzike na San Francisco Conservatory sa četrnaest godina. Nakon nekoliko godina vojne službe u vazduhoplovnim jediniocama, vratio se studijima zoologije i medicine na univerzitetima Berkley i Harvard. No upravo je u to vreme sreo Miles Davisa koji ga je potakao da se upusti dublje u sviranje jazza. Tokom letnjih raspusta često je svirao sa poznatim saksofonistom John Handyem, a jednom i sa bubnjarom Philly Joe Jonesom. Dve godine nakon diplome medicine, 1969. godine pridružuje se Herbie Hancock sekstetu (poznatom i kao – Mwandishi Band). Taj rani eksperimentalni fusion band svirao je fantastičnu muziku, ponekad neobičnih trajanja, s mnogo improvizacija, elektronskih boja i, naravno, dobrih soloa. Pored Eddija i Herbija bend su sačinjavali Bennie Muphin, Billy Hart, Buster Williams i Julian Priester. Kakav bend! Ozbiljna muzika!
Eddie je ostao sa Mwandishi bendom tri godine i nedugo zatim potpisao ugovor sa izdavačkom kućom Capricorn Records, za koju je snimio dva fantstična fusion albuma sa istim ljudima koji su sačinjavali i Hancockov band, sa izuzetkom Julian Priestera. Prvi se zvao “Realisation” a drugi “Inside out”. Iste godine, 1973. Eddie se priključio bendu Art Bleakya i ostaje s njima šest meseci. Dve godine kasnije nastavio je ostvarenje svog fusion stila snimivši dva veoma dobra albuma za Blue Note, a kasnije i dva za kuću Capital, koja u to vreme i nije imala neku jazz produkciju pa je uvrstila Eddija u pop/disco izdanja. Početkom 70-tih Eddie odlučuje da se više posveti svojoj drugoj profesiji, medicini. Nastavlja da svira sa poznatiim muzičarima poput Joe Hendersona (koji se tada upravo preselio na područje Baya), kao i sa Pharoah Sandersom koji u to dobva nije bio toliko istaknut kao tokom 70-tih.
Eddie se vratio na scenu kada se, pre oko dvanaest godina, preselio u New York i započeo nastupe se bendovima Kenny Barona, Gary Bratza i Billy Harpera. Uspon njegove solo karijere također kreće 1994. kad počinje da snima za Steeplechause i Milestone Records. Tada počinje i da se fokusira na akustiku modernog trubačkog stila. Od ponovnog pojavljivanja Eddie je snimio više od dvanaest albuma kao vođa, i mnogo više kao član benda. (Peter Madsen)

BENNY BAILEY  trubač 
Rođen je 13.8.1925. godine u Clevelandu, država Ohajo, SAD. Pomalo je ironična činjenica da je Benny Bailey najbolje poznat po svom doprinosu čuvenom
Awiss Movement albumu Eddie Harrisa i Les McCanna, iako je kasnije priznao da mu nije stalo do funky muzike.

Kao ekstrovertnom i veoma ekspresivnom muzičaru koji se uglavnom javljao u beep bop aranžmanima, dugoročni boravak u Evropi doneo mu je manje slave (iako verovatno više posla) nego da je više vremena proveo u Sjedinjenim Državama. Iako je na početku karijere pokušao sa klavirom i flautom, Bailey se trajno preorijentisao na trubu i studirao na Cleveland Conservatory of music. Tokom ranih 40-tih svirao je sa bendovima pod vođstvom Bull Moose Jacksona i Scatman Crothersa.
Nakon angažmana sa Jay McShannom, u periodu od 1947. do 1948. svira sa Big bendom Dizzy Gilespija, a zatim, od 1948. do 1953. godine postaje ključni član orkestra Lionel Hamptona.
Taj orkestar napustio je tokom evropske turneje i nastanio se u Evropi. Dug period života proveo je u Švedskoj, radeći sa Big bendom Harry Arnilda od 1957. do 1959., snimajući sa Stan Getzom i praveći turneje sa Quincy Jonesom 1959. godine.
Kratka poseta Sjedinjenim Državama 1960. tokom koje je snimio album blizak klasici pod naslovom “Big Brass” za izdavačku kuću Candid, rezultirala je njegovim preseljenjem u Nemačku.
Tokom protekle četiri decenije Bailey je istrajno radio, snimao sa Eric Dolphyem 1961. godine, radio sa Big bendom Kenny Clarke-Francy Bolanda, pravio turneje sa Concert Jazz bendom George Gruntza, a 1986. postaje članom Paris Reunion Benda.
Pored izdavačke kuće Candid, Bailey je snimao za mnoge evropske muzičke kuće, uključujući Sonet, Metronome, Saba, Freedom, Enja, Ego, Hot House i Gemini, kao i za američku kuću Jazzcraft 1978.
No najslavnijim su ga ipak učinili eksplozivni soloi “Cold Duck Time” i “Compared to What” koje je odsvirao na koncetu Harrisa i McCanna. 

STJEPKO GUT  trubač, kompozitor, aranžer i dirigent 
Rođen 1950. u Rumi. Obrazovanje: Srednja muzička škola “Josip Slavenski” u Beogradu, Muzička akademija u Beogradu, Akademija za džez u Bernu, Konzervatorijum u Bostonu.

Svirao u Džez orkestru Radio Novog Sada i Big Bendu Radio Televizije Beograd. Jedan je od onih jugoslovenskih jazz muzičara koji su potekli iz Big Benda RTS ( Duško Gojković, Bora Roković, Mile Pavlović, Jovan Miković … ) i postali poznati na jazz scenama Evrope i sveta.
Sarađivao je sa mnogim big bendovima i muzičarima svetskog glasa: Lionel Humpton All-stars Big Band (1980-1981.), STB Big Band Berlin (1988.), MHS Big Band, Austrija (kao vođa uključujući i prvu nagradu za najbolji austrijski big bend 'Best Austrian Big Band' – Beč 1993.), ATS Big band … a tu su i imena velikih svetskih jazz muzičara: L. Hampton, L. Terry, C. Fuller, M. Lewis, J. Newman, B. Queen, E. Williams, C. Jordan, H. Parlan, B. Washington, itd.
Svirao je i na mnogim festivalima kao što su: Bern 1980, North Sea 1982, Ronstberg 1981, Ivrea 1985, Havana 1987, Montreux 1988, Nanco 1990, Viena 1993, New York City 1996 …
Nastupao je u vodećim evropskim jazz klubovima.
Izabrana diskografija: Lionel Hampton (Amos Records), Stjepko Steve Gut with C.Terry (Timeless Records), Charlie Antolini (Verve Records), R.Queen (Bilva Records), Mark Muraphy (Wen Records). Snimio je 'Afro-balkanske skice' sa Big Bandom RTS-a a u poslednje vreme imao je mnogo koncerata sa sastavom 'Trumpet Summit' i takoreći 'ušao je u prvu svetsku trubačku ligu', stao pored imena kao što su: Clark Terry, Benny Bailey, Alwin Queen, Terrell Stafford, Jon Faddis...
Profesor je na Jazz akademiji u Gracu.
Živi i radi na relaciji Beograd - Grac - Njujork. 
2001. godine je osnovao Balkan Jazz Centar u Beogradu, koji je organizovao niz koncerata i gostovanja vrsnih inostranih jazz muzičara u Beogradu i u drugim gradovima Jugoslavije.

DOUGLAS SIDES  bubnjar i kompozitor 
Rođen je u Los Angelesu 1942 godine. Počeo je da uči klavir od četvrte godine, kao i da drži male recitale (svirajući uobičajene kompozicije Bacha, Mozarta, Beethovena, Schuberta, Brahmsa, Chopina i druhih), sve dok sa sedamnaest godina nije otkrio snažan afinitet prema perkusijama i jazzu.

Douglas se školovao na Berklee College of Music i Boston Conservatory of Music u Bostonu, te ubrzo po završetku školovanja počeo karijeru kao jazz perkusionista.
Douglas je izgradio međunarodnu karijeru nastupajući uživo (također pod imenom Doug Sides) u Americi, Kanadi i Evropi sa: Lionel Hamptonom, John Handyem, Abbey Lincolnom, Jon Hendricksom, Joe Hendersonom, Sonny Stittom, Blue Mitchellom, Bobby Hutchersonom, Kirk Lightseyem, Chick Coreaom, Harry Sweets Edisonom, Cedar Waltonom, Kai Windingom, Phineas Newbornom Jr., Walter Bishopom Jr., Johnny Griffinom, Hank Jonesom, Herbie Hancockom i drugima.
Douglas je snimao sa mnogim od gore navedenih muzičara i drugima, kao i vlastitu muziku. Komponovao je i snimo muziku za dva jazz baleta koji su izvedeni u Amsterdamu. Takođe je radio sa svojim vlastitim bendom u Los Angelesu, New York Citiju, Antwerpenu i Amsterdamu.
Douglas Sides svirao je muzički pregled kompozicija Duke Ellingtona na prvoj evropskoj turneji Broadway-ske hit predstave "Sophsticated Ladies" od septembra 1988. do maja 1989. godine.
Otkad se 1989. preselio u Evropu, Douglas je svirao koncerte sa Johnny Griffinom, Walter Bishopom Jr., Tom Harellom, Steve Grossmanom, Tate Monteliuom, Horace Parlanom, Jesse Davisom, Hank Jonesom, Benny Bailey-em, Benny Golsonom, Chico Freemanom, Monty Alewanderom i Kirk Lightsey-em, kao i sa mnogim etabliranim lokalnim muzičarima iz Evrope i Amerike.

PETER MIHELICH  jazz pijanista 
Peter Mihelich rođen je u Ljubljani, Slovenija. Klavir počinje da uči sa pet godina. Od svoje jedanaeste do petnaeste godine primio je formalno obrazovanje od jedne od najeminentnijih slovenačkih instruktora klavira, njegove majke.

U periodu od 1985. do 1990. studira u Gracu, Austrija, na Hochschule fuer Musik und Darstellende Kunst jazz odseku, gde upoznaje Sheilu Jordan, Bob Movera i Mel Lewisa koji ga ohrabruje da istraži svoj potencijal u Sjedinjenim Državama.
1990. seli se u New York gde živi i danas, radeći kao vođa i član bendova (slobodni umetnik).
U svojoj karijeri je imao privilegiju da snima i pravi turneje sa renomiranim muzičarima poput Clark Terrya, Grady Tatea, Sheile Jordan, Mark Murphya, Annie Ross, Jimmy Coba, Kenny Washingtona, Duška Gojkovića i Etta Jonesa, kao i nekolicinom mladih muzičara u usponu poput Eric Aleyandera, Joe Magnarellia, Jim Rotudia, Joris Teepea, Peter Bernsteina i mnogih drugih.
Od 1998. prati legendarnog pevača i tekstopisca Jon Hendricksa.
Mihelich je nastupao u nekim od najprestižnijih američkih jazz klubova kao što su Blue Note, Birdland (New York City); Yoshi´s (San Francisco); te Catalina´s i Jazz Bakery (Los Angeles). Takođe je imao privilegiju da svira u Carnegie Hall (New York City), Chicago Symphonie Hall, Detroit Orchestra Hall, Kennedy Center (Washington), kao i na većim festivalima: Noth Sea Jazz Festival (Den Hagg), JVC Festival (Saratoga, N.Y.), Playboy Jazz festival (Los Angeles), i mnogim drugim.
Kao član raznih bendova snimio je brojne CD-e u Evropi, Sjedinjenim Dražavama i Japanu. Prvi CD koji je, sa čuvenim bubnjarem Jimmy Cobbom, snimio kao vođa benda, izdat je 2001. u Japanu.
Tokom poslednjih deset godina Peter Mihelich podučava privatno i vodi jazz radionice širom sveta.

PREDRAG REVIŠIN  jazz kontrabasista, aranžer i predavač 
Rođen je 1966. u Beogradu. Profesionalni jazz muzičar i predavač.

Završio Univerzitet za muziku i primenjenu umetnost u Gracu, Austrija u klasi profesora Vejna Darlinga. 1997. diplomirao cum laude i pohađao postdiplomske studije do 1998. Radi kao slobodni umetnik i aranžer. 1985-87, basista Big Benda RTS u Beogradu. Od 1993. vanredni profesor na workshopovima i raznim kratkim kursevima različitih akademskih institucija (Jazz centar za obuku u Beogradu, Univerzitet za muziku i primenjenu umetnost u Gracu, UCT College of music Južna Afrika.)
Od 1999. godine muzički konsultant, aranžer i tutor na "Jazztracks Studios" CC, u Cape Townu, Južna Afrika.Tokom studija svirao sa: Terryem Clarkom, Andyem Beyem, Markom Murphyem, Sheilom Jordan, Duškom Gojkovićem, Bobom Moverom, Barryem Harrisom, Stjepkom Gutom, Fritzom Pauerom, Karl-Heinzom Miklinom, Alanom Praskinom, Johannesom Endersom...
Istovremeno bio stalni član Royal Garden Dixieland Banda i Grazer Philharmonic kao pridruženi član. 1998. preselio se u Južnu Afriku gde sarađuje sa mnogim lokalnim i interacionalnim imenima poput: Andrewa Lillya, Kevina Gibsona, Zima Nqwane, Jacka van Polla, Renea McLeana, Beki Mselakua, Vusi Khumalo, Stacy Rowles, itd. 2001. godine vratio se u Beograd, gde trenutno radi kao učitelj i koordinator programa u Jazz EPIcentru.
k o n c e r t   j e   o m o g u ć e n   u   s a r a d n j i   s a:
Ambasadom SAD

Cena ulaznica za koncerte: 250 dinara
naslovna strana.|.program.|.o učesnicima.|.jazz meeting.|.jam session.|.izložbe.|.workshop.|.film.|.foto album
ko je ko.|.održavanje festivala omogućili su.|.linkovi.|.festival 1999.|.festival 2000.|.festival 2001.|.P.R.E.S.S.|.KONTAKT
Copyright:.Kulturni centar Novog Sada 1999-2002..........................................................................s e r k l:design
TXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOKULTURNI CENTAR NOVOG SADATXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOUKOLIKO SU VAM ZVUCNICI UKLJUCENI SLUSATE DON'T GET AROUND MUCHGoethe Institut Inter NationesTXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTO