Srpsko narodno pozorište, Klub
16 – 18. novembar, 24 sata

Adam Klemm, saksofon

Aleksandar Bahun, klavir

Nikola Matošić, kontrabas

Dušan Ivanišević, bubnjevi

 

ADAM KLEM

ADAM KLEMM, saksofon

Adam Klemm je rođen 1976. godine u Novom Sadu. Posle završene Srednje muzičke škole „Isidor Bajić“ u Novom Sadu, na odseku za klarinet, nastavio školovanje na „Univerzitetu za muziku i primenjene umetnosti“ u Gracu, Austrija. Godine 2005. je pridobio titulu magistra umetnosti – jazz saksofonista.

Za vreme studija u Gracu je dobio stipendiju od austrijskog ministarstva kulture, za studije na prestižnoj Sibelius Akademiji u Helsinkiju, Finska. Posle povratka iz Finske, nastupao sa legendom austrijske jazz scene gitaristom Karl Ratzerom i izdao CD sa sarajevskom jazz grupom Minority. Nastupao sa: Dennis Rowland, Gianni Basso, Lee Harper Little Big Band, Karl Ratzer, Barbara Hendriks, Ladislav Fidri i mnogim drugima.

Ima i svoj sastav Adam Klemm Banda, sa kojim je izdao svoj prvenac Hot Coolen za nezavisnu izdavačku kuću Sensor Records 2007. godine.

  1. godine snima svoj drugi autorski projekat, koji je trenutno u post-produkciji.

Od 2008. godine je endorser P. Mauriat saksofona za jugositočnu Europu.

Od 2008. godine je zaposlen kao solista Big Band RTV Slovenija, pored toga predaje saksofon i jazz band u muzičkoj školi GCEW u Ljubljani.

Član je saveta Novosadskog jazz festivala.

Kao član Big Banda RTV Slovenija, imao je čast da deli binu sa jazz velikanima, kao što su: Mike Stern, Ernie Watts, Joe Lovano, Ronnie Cuber, Patti Austin, Peter Erskine, Nicholas Payton.

 

ALEKSANDAR BAHUN

Aleksandar Bahun (kompozitor, aranžer, pijanista) rođen u Novom Sadu, poreklom iz stare Novosadske muzičke porodice. U Novom Sadu završava Nižu i Srednju muzičku školu „Isidor Bajić“, i potom se upisuje na studije kompozicije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.

Početkom 1990 godine osniva svoj prvi jazz ansambl pod nazivom AB Sextet sa kojim nastupa po klubovima i mnogim kulturnim manifestacijama tokom sledecih par godina u Novom Sadu.

Sredinom 1996 godine Adam Klem i on osnivaju Stomp Quartet sa kojim nastupaju (novembra 1997 godine) na JAZZ time fest-u u Novom Sadu kao najmlađi autorski sastav i kao domaćini samog Festivala.

Krajem 1998 godine osniva Alexandar Bahun trio u sastavu Ištvan Mađarić, Robert Pongo, i on kao pijanista i autor, sa kojim učestvuje na par domaćih jazz festivala negujući ECM jazz koji odudara od jazz forme `90 godine jer je vrsta otvorene forme u kojoj je svaki eksperiment dozvoljen.

Iste godine postaje član Big Banda RTVNS, i Vojvođanskog omladinskog big banda jedan kratak vremenski period.

Početkom 2004 godine postaje član beogradskog latino jazz sastava Fiesta latina sa kojim nastupa u državi i inostranstvu. Sredinom 2004 godine, Adam KlemIgor Molnar i on osnivaju bend pod nazivom Mobada koji svira isključivo autorsku muziku i sa kojim nastupa iste godine na Umbria Jazz balkanic windows festivalu,Novosadskom jazz festivalu

Sredinom 2006 godine, Vladimir Samardžic i on osnivaju autorski sastav pod nazivom Panonia Project sa kojim prvi put nastupaju na filmskom festivalu Motovun 2006 (Hrvatska), pa potom na Umbria Jazz balkanic windows festivalu u avgustu 2006 godine, i novembra iste godine na Novosadskom jazz festivalu na kojem im se priključuje Marko Đorđević kao lead truba.

Saradjivao je sa beogradskim almost big band orkestrom Jazz Connection koji je sastavljen od vodećih domaćih jazz solista, sa kojima, jula 2007 godine, nastupa na svečanom otvaranju Filmskog festivala Srbije sa Duškom Gojkovićem, Dadom Topićem

Sredinom 2007. godine putuje u Dortmund kao jedan od predstavnika kulturne delegacije iz Novog Sada u okviru kulturne saradnje između dva grada (Novi Sad – Dortmund) gde sarađuje sa nemačkim jazz muzičarem, saksofonistom, Uwe Plathom. Iste godine sa Panonia Project sastavom učestvuje na jazz festivalu u Valjevu i Petrovcu (Crna Gora).

Novembra 2007. godine dobija poziv od strane maestra Bubiše Simića da nastupikao specijalan gost sa Big bandom RTS-a na Kolarčevom narodnom univerzitetu u okviru koncerta „Omaž pijanisti” koji je bio posvecen našem sjajnom pijanisti, aranžeru, kompozitoru- Bori Rokoviću, gde ostvaruje zapažen nastup. Tokom leta 2008. godine radi muziku i aranžmane za predstavu Knkn Pnkn u okviru novoformirane pozorišne trupe „Jorik” a u režiji Žanka Tomića koja je premijerno izvedena na BELEF-u 08, i koja je, po mišljenju Stručnog saveta festivala proglašena za najbolje umetničko ostvarenje te godine.

Novembra 2010. godine, nastupa sa Panonnia Projekt na Beogradskom jazz festivalu, u okviru promocije albuma The Bridge i u Novosadskom studiju „M“ u okviru Novosadskog jazz festivala, takođe promovišući album The Bridge na kome se predstavlja kao kompozitor i aranžer.

Poslednjih par godina Alexandar aktivno nastupa po zemlji i inostranstvu sa najeminentnijim domaćim jazz muzičarima (Dušan Novakov, Dušan Ivanisević, Vladimir Kostadinović, Slobodan Bata Božanić, Branko Marković, Milan Pavković,Ljubiša Paunić, Alexandar Jaćimović, Vladimir Krnetić, Max Kochetov, Marko Đorđević, Uwe Plath, Jelena Kuljić, Panonia Project, NS Big Band…)

Poćetkom 2015. godine komponuje muziku za predstavu „Dan Kada smo se Sreli“ koja se nalazi na redovnom repertoaru SNP-a, ostvaruje saradnju na mnogobrojnim projektima sa domaćim i stranim umetnicima iz svih sfera kulture i medija-radio, film, teatar, pozorišne trupe…. i stalni je član Opere Srpskog narodnog pozorista.

 

NIKOLA MATOŠIĆ

Nikola Matošić je rođen 1978. godine u Ljubljani. Otkrio je da je jazz njegova velika ljubav na drugoj godini više hemijske škole. Započeo je karijeru kao samouk muzičar. Kasnije pohađa razne seminare, radionice i uzima privatne časove da bi se potom upisao na privatnu muzičku akademiju u Lincu, kako bi produbio svoje poznavanje muzike. Iako je odluka da sledi svoj san podrazumevla žestoku svađu sa roditeljima, ubrzo je počeo da se pojavljuje na mnogim scenama Slovenije i inostranstva. Pre dvanaest godina počeo je da organizuje jamsessione na raznimlokacijama u Ljubljani, a već devet godina organizuje čuvene jam sessione ponedeljkom u jazz klubu „Gajo“ u Ljubljani, te se može smatrati zaslužnim za razvoj jazz muzike u slovenačkoj prestonici i u ostatku Slovenije. Pored toga bio je i suorganizator jazz seminara i nastupa u Sloveniji, gde su se pojavila imena kao što su: Barry Harris, Doug Hammond i drugi. Do sada je sa ponosom stao na binu pored mnogih muzičara poznatih širom sveta; da navedemo samo neke: Arron Goldberg, Deborah Brown, Rachel Gould, Don Menza, Allan Praskin, Roberto Magris, Peter Mihelič, Renato Chicco, Douglas Sides, Howard Curtis, Tony Lakatoš, Florian Brambock, Herb Geller,…kao i pored mnogih imena u usponu mlađe jazz generacije i slovenačkih jazz muzičara zavidne reputacije. Jazz muzika je oduvek bila njegova najveća strast, ali ga takođe cene muzičari iz drugih muzičkih žanrova. Stoga je ostvario saradnju sa mnogim popularnim slovenačkim muzičarima poput Zorana Predina, Otoa Pestnera, Adija Smolara… Poznat je po svom osmehu, besprekornom ritmu i prefinjenom zvuku, da ne pominjemo činjenicu da je njegov cilj uvek da zadovolji publiku.

 

DUŠAN IVANIŠEVIĆ

Rođen 31. marta 1969. godine u Pančevu gde završava osnovnu školu. Nakon toga pohađa Srednju muzičku školu „Stanković“ u Beogradu, u klasi prof. Miroslava Karlovića. Tada počinjei profesionalna karijera nastupima sa lokalnim džez, rok grupama,kao i nastupi sa Filharmonijom mladih. Koncerti su u to vreme bili u Jugoslaviji, Belgiji i Švajcarskoj.

Kao najbolji đak pomenute škole posećuje džez radionice sa vrhunskim džez umetnicimau organizaciji Muzičke omladine Jugoslavije, a koji su se održavali u Grožnjanu u Istri.

Koncerti u to vreme su sa poznatim domaćim i stranim džez muzičarima: Stjepko Gut, Eduard Sađil, Bora Roković, Alex Deutsch, Renato Chicco…

Džez akademiju u Gracu upisuje 1989.gde nastavlja svoju profesionalnu karijeru.

Za vreme studija pohađa veliki broj seminara i kurseva sa poznatim džez umetnicima: Dave Weckl, Jojo Meyer, Vinnie Colaiuta, Peter Erskine… Koncerti u to vreme su po celoj Evropi, kako sa svojom grupom, tako i kao gostujući muzičar.1992. godine u organizaciji časopisa „Sticks“ dobija 3. nagradu na takmičenju evropskih bubnjara-studenata.

Paralelno sa studijama počinje i rad na edukaciji mladih muzičara u Srbiji. Magistrirao je 1997. g. na Hochschule fur darstellende Kunst in Graz.

Od 2000. g. radi na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu i postaje umetnički direktor Pančevackog džez Festivala. Pomenuti festival je od tada izrastao u najznačajniju kulturnu manifestaciju u Pančevu i predstavlja prestižnu manifestaciju u Srbiji.

Do sada je na pomenutom festivalu nastupilo oko 300 vrhunskih džez muzičaraiz celog sveta. Prepoznat od strane domaće javnosti i stručnih ljudi, biva angažovan kao muzičar,organizator,producent i konsultant za veliki broj koncerata,festivala u zemlji i inostranstvu. (Wien-„Cross over the border“,Paris –„Jazz colors“,Trieste-„Dani Srpske muzike“, Beogradski jazz Festival, Novosadski jazz Festival, Festival Herceg Novi, itd…

Dobitnik je nagrade grada Pančeva za predstavljanje pančevačke kulture u inostranstvu.

Organizuje umetničke događaje u Srbiji u saradnji sa Ambasadama Austrije, Amerike, Francuske, Danske, Indonezije, Engleske…

Od 2003. godine radi kao profesor na džez Odseku muzičke skole „Stanković“ u Beogradu.

Takođe je angažovan i kao gostujući profesor u srednjoj muzičkoj školi u Podgorici.

Aktivan je kao koncertni, klupski i studijski muzičar sa oko 40 snimljenih cd,video i tv izdanja. Oženjen i ima sina Uroša.