SRPSKO NARODNO POZORIŠTE, velika sala, u 20 sati

Petak, 15. novembar 2019.

 

JELENA JOVOVIĆ & JAZZ JUNCTION

Jelena Jovović, vokal; Vasil Hadžimanov, klavir, Fender Rhodes

Milan Nikolić, kontrabas; Rastko Obradović, saksofon

Igor Matković, truba; Vladimir Kostadinović, bubnjevi

Branko Trijić, gitara; Maja Klisinski, perkusije, vokal

Prateći vokali: Srđan Marković, Sara Revišin

 

JELENA JOVOVIĆ

©Miša Obradović

Džez vokal, vokalni kritičar, kompozitor, tekstopisac.

Studije je završila sa pohvalama na Umetničkom univerzitetu u Gracu na odseku za džez pevanje.

Master studije završava na smeru džez izvođenja na FMU, Univerziteta umetnosti u Beogradu. 

Živela je i nastupala u Južnoj Africi gde je i pokrenula nastavni program džez pevanja na Departmanu za džez muziku na Univerzitetu u Cape Townu (University of Cape Town) i Muzičkoj školi Pretoria Tech.

Po povratku u Beograd radila je kao kreativni direktor Big benda Radio-televizije. Trenutno je profesor džez pevanja u Muzičkoj školi Stanković.

Nastupala je sa imenima kao što su: Bob Mover, Claus Raible Orchestra, Allan Praskin, Duško Gojković, Brad Leali, Chuck Israels, Renatto Chicco, Steve Williams, Johnny Fourie, Oliver Kent, Big Band RTS, Oleg Kireyev, Khaya Mahlangu, Jack Van Poll, Selaelo Selota, Marcus Wyatt, Kesivan Naidoo, Efrain Torro, Vasil Hadžimanov, Theodosii Spassov itd.

Snimila je album pod nazivom Heartbeat gde se potpisuje kao autor, tekstopisac i aranžer.

Rekli su o albumu Heartbeat

Mogu da kažem da je Jelenin album Heartbeat skroz u fazonu! Pevanje, sketovanje, sviranje, kompozicije, tekstovi i liste, sve je odlično i tako inventivno! Zaista savremeno! Čestitke na albumu! Uživao sam i u onim „intimnijim“ pesmama/melodijama. Mnogo mi se sviđa!!! (Randy Brecker)

Impresioniran sam Jeleninim albumo Heartbeat. Ona je odlična i cela stvar zvuči odlično. Prateći muzičari su izuzetni! Povremeno me stvarno podseća na Sarah Vaughn…. A mislim da su retki pevači koji mogu da priđu bilo gde blizu. Ima fantastičan ton, frazira prelepo sa puno alternacija uz puls muzike…(Patric Forge)

Najpre da kažemo: vredelo je ovoliko čekati! Najpre iz obilja žanrova odabrala je da sastavi kolekciju bez komercijalnih kompromisa, stilski čistu u domenu savremenog vokalnog džeza… (Vojislav Pantić)

 

VASIL HADŽIMANOV

©Predrag Ilić

Istrajan, sveprisutan, muzičar beskrajne radne energije i muzikalnosti, Vasil Hadžimanov, pijanista, kompozitor, aranžer i pedagog, nezaobilazna je povezujuća karika srpskog džeza, sa kraja dvadesetog veka i početka novog milenijuma, ličnost koja u sebi nosi obavezujuć niz gena svojih predaka koji su, svako na svoj način, obeležili muzičke prostore Balkana u neraskidiv niz čuvara, interpretatora i novih tumača tradicije. Još od prvih pouka koje je Vasilu sa puno strpljenja, uvodeći ga u svet džeza, nesebično pružio slavni kontrabasista i kompozitor Vojin Draškoci, Hadžimanov sledi svoj svet osobenih boja i zvukova. Po završenom školovanju na Berklee College za muziku, toj svojevrsnoj džez muzičkoj instituciji, Hadžimanov odlučuje da se vrati u zemlju gde ubrzo osniva svoj Vasil Hadžimanov Band, sa kojim već ranih devedesetih nastupa po klubovima i, danas, kultnom, a ugašenom mestu Plato na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Od prve postave (koju su sačinjavali, između ostalih i Igor Malešević, Vlada Samardžić, Goran Đorđević Sole, Branko Trijić, Bojan Ivković) do danas, ovaj Hadžimanovljev sastav doživeo je nekoliko soničnih i organizacionih transformacija, ostajući dosledan kredu po kome je svakom od članova benda pružena puna podrška za samostalan iskaz, bilo da je u pitanju odabir repertoara ili solo istup. Od prvog albuma 11 razloga za… (2001), preko albuma Can You Dig It? (2013), pa sve do albuma Lines in Sand (2018), Vasil Hadžimanov se ukazuje kao siguran pratilac savremenih stremljenja, progresivnog zvuka i fuzija različitih muzičkih pravaca koje uspešno slaže u ono što bismo danas mogli da nazovemo terminom world music. Osim većih postava Hadžimanov uspešno nastupa i u manjim sastavima, pretežno u formi džez trija, dok je punopravan član u više različitih grupa od kojih valja pre svega istaći Trio Sveti (sa Markom Đorđevićem i Brankom Trijićem), Toni Kitanovski Trio, Bace Quartet, Csaba Toth Bagi Balkan Union, Miško Plavi trio i druge.

Tokom svoje dugogodišnje karijere, Vasil Hadžimanov Band izdao je sedam albuma, od kojih su mnogi doživeli zavidne tiraže i mnogobrojne pozitivne recenzije širom sveta u doba opšte redukcije diskografske industrije u domenu klasične, džez i umetničke muzike uopšte. Pored snimanja za domaće diskografske kuće sa svojim matičnim sastavom, Hadžimanov se prihvata i izdavanja trio albuma El Raval (2011).

Od 2011. godine predaje na Muzičkoj akademiji u Štipu, u Makedoniji, kao gostujući profesor i vođa odseka za jazz klavir. Bavi se edukativnim radom privatno, kao i na mnogobrojnim radionicama, uključujući i internacionalni projekat Tutti, u saradnji sa Norveškim Ministarstvom kulture.

Godine 2015. postaje moderator i domaćin muzičko-edukativnog serijala na RTV Vojvodina, pod nazivom „M Lab”, gde su mu gosti mnogobrojni eminentni muzičari kao što su: David Binney, Bojan Zulfikarpašić, Koja (Disciplina Kitschme), Zoran Kostić Cane (Partibrejkersi), Zafir Hadžimanov, Toni Kitanovski i mnogi drugi.

Iste godine počinje saradnju sa Bojanom Zulfikarpašićem. Njih dvojica, kao klavirski duo, nastupaju u Beogradu, Novom Sadu i Parizu i nailaze na jednoglasno sjajne kritike publike i kritičara. Ovaj klavirski dvojac objavljuje svoj prvi live album, u decembru 2017. godine, kada je i koncertno promovisan u Kolarčevoj zadužbini.

Godine 2016. World Music Asocijacija Srbije i magazin Etnoumlje izdaju kompilacijsko CD izdanje povodom 25 godina rada Vasila Hadžimanova.

U Hadžimanovljevom zvuku, u kome svakako čitamo i težnju ka sećanju na ono što je još u toku svojih mlađih godina čuo od znamenitog pijaniste Džoa Zavinula, pre svega uočavamo neprestanu želju za fuzijama i unošenjem novina koje je donelo, kako to i sam kaže „korišćenje balkanskih motiva na neposredan i iskren način“, van dotadašnjih, klišeiziranih kalemljenja narodnog stvaralaštva na džez potku.

Pored brojnih koncerata i nastupa širom prostora bivše Jugoslavije, ali i predanog internacionalnog rada, Hadžimanov se bavi i komponovanjem filmske muzike za niz dokumentarnih, igranih filmova i televizijskih serija.

Oslanjajući se na bogato iskustvo folklora koji je, po njegovim rečima „muzika koje se ne treba stideti već je, naprotiv, podržati i dati joj više prostora“, Vasil Hadžimanov je svakako autor koji je, u jednom od ključnih trenutaka nacionalne muzičke istorije, u doba poraznog vakuuma u produkciji koja bi podržala prave vrednosti, na pravi način uočio poruku prethodnika i pretočio je, inspirišući se njome, u autentičan muzički iskaz.

Sva izdanja i muzika Vasila Hadžimanova su u Srbiji proglašeni za umetnička dela od kulturnog značaja za ovu zemlju.

Diskofragija:

Vasil Hadžimanov Band: 11 razloga za… (2001, PGP RTS); Kafanki (2003, PGP RTS); 3 -Sega Mu e Majkata (2007, PGP RTS); Života mi(2009, PGP RTS); Can You Dig It? (2013, Zmex, SRB (CD) i OverJazz Records, GER (DD)); Alive (2016, MoonJune Records, USA/Metropolis Records, SRB); Lines in Sand (2018, MoonJune Records, USA/VHBand, SRB). Album Alive je nagrađen kao jedan od top izdanja 2016. godine, od strane čuvenog časopisa DovnBeat u SAD.

Vasil Hadžimanov Trio: El Raval (2011, SJF Records)

Vasil Hadžimanov i Bojan Zulfikarpašić duo klavira Koncert na Kolarcu (2017, samostalno izdanje)

Vasil Hadžimanov 25 godina rada kompilacijsko CD izdanje (2016, WMAS/Magazin Etnoumlje)

Filmska muzika:

Beograd – otići ili ostati (r. G Paskaljević 2002, Arte TV); Kad porastem biću Kengur (r. R. Andrić 2004); Košarkaši (r. D. Zečević 2005, Propaganda/RTS); Stvar srca (r. M. Aleksić 2006, Stvar Srca Production/Living Pictures); Sestre (r. V. Paskaljević 2011, Monte Royal Pictures) Otvorena vrata (r. R. Andrić 2013, Monte Royal Pictures) Forbidden Aunt (r. B. Novaković 2018, SENSE Production– izrada u toku)

Nagrade:

  1. Godum nagrada za doprinos u Jazz muzici – Reprezentativno udruženje u kulturi džez, zabavne i rok muzike Srbije; Počasni doktorat nauke iz oblasti muzičke umetnosti – Univerzitet „Goce Delčev“, Štip, Severna Makedonija
  2. nagrada Magistar Humanitas – Fakultet pedagoških nauka, Jagodina, SRB
  3. Zlatna značka nagrada Ministarstva kulture i informisanja i Ministarstva inostranih poslova za doprinos kulturi
  4. nagrada Vojin Mališa Draškoci koju dodeljuje World Music Asocijacija Srbije
  5. nagrada Najbolji instrumentalni album – Festival Sunčane skale (album Kafanki)
  6. nagrada Najbolji debi album – Muzički festival Beovizija (album 11 razloga za…)

 

MILAN NIKOLIĆ 

©Stefan Wolf

Rođen je 1973. godine u Kruševcu. Sa sedamnaest godina počinje da se bavi muzikom. Godine 1993. se seli za Beograd gde postaje član bluz benda Hush sa kojim je nastupao po celoj Srbiji. Godine 1996. upisao je Akademiju za muziku i dramske umetnosti u Gracu, u Austriji, na kojoj je 2003. završio magistarske studije. Za vreme i nakon studija svirao je sa mnogim velikanima džez muzike kao što su: Curtis Fuller, Benny Golson, Billy Hart, Kirk Lightsey, Jim Snidero, Walt Weiskopf, Harold Mabern, Vincent Herring, Eric Alexander, Antony Wonsey, Johnathan Blake, Seamus Blake, Sheela Jordan… Nastupao je na mnogim festivalima i poznatim klubovima kao što su: Burghausen Jazz Festival, Elb Jazz festival, Moscow Jazz Festival, Porgie and Bess… Od 2012. predaje Džez kontrabas na odseku za džez i popularnu muziku na Fakultetu muzičkih umetnosti u Beogradu. 

 

RASTKO OBRADOVIĆ

Dvadesetčetvorogodišnji saksofonista iz Beograda je nova snaga na evropskoj džez sceni. Diplomirao je džez izvođenje 2017. godine na Norveškoj muzičkoj akademiji u Oslu. Nastupao je sa muzičarima iz različitih krajeva sveta među kojima su: Bojan Z, Arkady Shilkloper, Vasil Hadžimanov, Hermund Nygård, Miloš Branisavljević Quartet, Martin Nodeland, Simen Halvorsen, Schime Trio, Marko Đorđević i drugi. U novembru 2018. Rastko Obradović je bio na turneji u Letoniji kao član Euroradio Jazz Orchestra. U aprilu 2019. Udruženje muzičara džeza, zabavne i rok muzike proglasilo je Rastka Obradovića za najboljeg mladog muzičara.

 

IGOR MATKOVIČ

©Matjaž Tančič

Rođen je u porodici u kojoj je njegov otac puštao džez ploče i koji je svirao klasičnu trubu. Igor je izrastao u plodnog džez trubača i kompozitora.

Master diplomu je stekao na Univerzitetu u Gracu, u Austriji, 2009. godine. Putujući širom Evrope i Amerike (posebno se izdvaja Njujork), učio je od slavnih trubača među kojima su: Stjepko Gut, John Swana, Charles Toliver, Dave Rodgers i mnogi drugi.

U ranim fazama karijere bio je uključen u razne projekte kao trubač, klavijaturista i producent. Kao studijski muzičar snimio je preko 30 albuma u saradnji sa različitim grupama iz raznih žanrova. Bio je stalni član ansambla European Movement Jazz Orchestra sa kojima je izdao ploču za poznatu etiketu Clean Feed™ 2011. godine.

Nastupao je na brojnim festivalima u zemlji i inostranstvu. Među njima su: Cairo Jazz Festival (Egipat), Bundes Jazz Festival (Nemačka), Lent Festival,  Ljubljana Jazz Festival, Cerkno Jazz Festival (Slovenija), Jazz klub Porgy and Bess (Austrija), Brussels Goethe Institute (Belgija), Centro Cultural Vila Flor, Teatro Gil Vincente, Casa da Musica, Centro Cultural de Belem (Portugal, sa Marijom Joao), Palais des Beaux-Arts (Belgija), Konzerthaus (Nemačka), Rome Goethe Institute (Italija) i Jazz A Chelah Jazz Festival (Maroko).

Godine 2017. nastupao je u okviru China – CEEC projekta koji je pokrenulo Kinesko džez udruženje, svirajući u Guangdžou, u Kini. Naredne godine bio je jedan od mentora na prvom China – CEEC letnjem džez kampu na Univerzitetu za umetnost, Jilin u Kini.

Njegov debi album Motion in Two Dimensions, koji je snimio sa pijanistom Markom Črnčecom, izdat je 2010. godine. Ovu kompilaciju poznatih džez standarda, međunarodna kritika je opisala kao dokaz sveobuhvatnog pristupa i majstorstva džez tradicije. Njegov drugi album Sonic Motion, na kojem se nalaze njegove autorske kompozicije, izašao je 2012. godine, sa Vladimirom Kostadinovićem na bubnjevima, Markom Črnčecom na klaviru/Rhodesu i Robertom Jukičem na basu. Album je naišao na dobar prijem slovenačke javnosti i povukao Igora u istraživanje pristupa koji bi bio više atmosferičan. Igor sledi takav pristup na albumu State of Ku koji je izašao 2017. godine u izdanju Radio–televizije Slovenije. Godine 2019. objavljuje svoj četvrti album pod nazivom Ephemeral Lake na kojem se može čuti čuveni poljski pijanista Marcin Wasilewski (ECM Records).

U poslednje vreme, njegov rad se može pratiti i u oblasti komponovanja za televiziju. U proteklih pet godina komponovao je naslovnu temu za dve TV serije – Mamin dan i Usodno vino, kao i muziku za nekoliko sezona TV serija Usodno vino i Reka ljubezni. Takođe je radio i muziku za dva dokumentarna filma – Time to Improvise i The Young Lions.

 

VLADIMIR KOSTADINOVIĆ 

©Andreas Mueller

Vladimir Kostadinović, nagrađivani bubnjar (Tuscia in Jazz 2008, takmičenje Jimmy Woode) vođa benda, kompozitor i aranžer, jedan od najtraženijih bubnjara evropske džez scene, započeo je svoje muzičko obrazovanje sa pet godina kada je počeo da uči klasičnu harmoniku i bubnjeve. Bubnjevi su oduvek bili njegova prava ljubav koju je želeo da sledi, strastveno! Vladimir se visoko kotira među bubnjarima koji su dovoljno vešti i imaju dovoljno znanja da mogu da sviraju različite muzičke stilove, kako u bendovima pod vođstvom drugih muzičara tako i sa svojim projektima. U avgustu 2009. godine, pozvan je da nastupi sa maestrom na klavijaturama Tonijem Monacom. U to vreme je osnovao i sopstveni kvartet u kojem su Jimmy Greene, Danny Grissett i Matt Brewer, a koji svira njegove autorske kompozicije. Godine 2009. ušao je sa svojim bendom u studio u Njujorku i snimio album Course Of Events. Nedugo potom pridružio se bendu Antonio Farao Trio, sa kojim trenutno svira i gostuje širom Evrope. Vladimir je snimio i svoj drugi album kao vođa benda The Left Side Of Life uživo na festivalu Generations Jazz Festival u Frauenfeldu u Švajcarskoj, koji je izašao za jednu od najprestižnijih džez etiketa u Evoropi, ENJA Records. Pod svojim imenom je izdao dva albuma koji su naišli na oduševljenje kritike širom sveta, između ostalog u uticajnim publikacijama Modern Drummer, Jazz Times, Jazzthing, Jazzpodium, na All About Jazz veb portalu, itd. U proteklih nekoliko godina, Vladimir je stavio svoj muzički talenat u pogon. Trenutno piše muziku za svoj najavljeni album i nastavlja da nastupa kao vođa benda na koncertima širom sveta. Njegov cilj kao muzičara je da služi Muzici. Vladimir je proveo mnogo vremena svirajući i snimajući u Velikoj Jabuci sa mnogim velikim džez muzičarima svetske scene. Imao je zadovoljstvo da svira sa imenima kao što su: Benny Golson, Charles Tolliver, George Garzone, Seamus Blake, Linda Oh, Melisa Aldana, Antonio Farao, Kevin Hays, Gregory Porter, Anthony Wonsey, Till Brönner, Dominique Di Piazza, Chico Freeman, Jimmy Greene, Mike Moreno, Didier Lockwood, John Ellis, Duško Gojković, Franco Ambrosetti, Danny Grissett, Tim Green, Darryl Hall, Marcin Wasilewski, Tony Monaco, Peter King, Bill Ramsey, Vicente Archer, Joe Sanders, Matt Brewer, Benito Gonzales, Donald Smith, Kiyoshi Kitagawa, Eric Lewis, Antoine Drye, Tivon Scott Pennicott, Mansur Scott, Joel Holmes, Sinan Alimanović, Harvie S, Rob Bargad, Jonathan Powell, Martin Gjakonovski, William Lecomte, Flavio Boltro, Claus Raible, Bjorn Solli, Max Grosch, Renato Chicco, Fritz Pauer, Zipflo Weinrich, Jaka Kopac, Milan Nikolić, Andre Heller, Andrea Eckert, Maria Bild, Oliver Kent, Uli Langthaler, Johannes Strasser, Francesco Angiuli, Wolfgang Puschnig, Christian Havel, Erwin Schmidt, itd.

Završio je osnovnu i srednju muzičku školu u Beogradu i diplomirao na džez odseku za bubnjeve u klasi profesora Miroslava Karlovića. Posle srednje muzičke škole, Vladimir se upisao na Univerzitet za muziku i izvođačke umetnosti u Gracu. Godine 2009. stekao je Master diplomu sa pohvalama u klasi profesora Howarda Thomasa Curtisa. „Uz ovog velikog čoveka i profesora, od kojeg sam dobio neprocenjiva znanja, u značajnoj meri sam unapredio izvođačke veštine i muzički jezik“ – kaže Vladimir.

Nagrade: Najbolji bubnjarTuscia in Jazz; 2008. Takmičenje Jimmy Woode. Profesori i žiri: Kenny Barron, Francisco Mela, Kiyoshi Kitagawa, Shawn Monteiro, Eddi Palermo, Karl Potter, Rick Margitza, Tony Monaco, Ray Mantilla, Flavio Boltro, Giorgio Rosciglione, Gege Munari.

Učestvovao na radionicama sledećih muzičara: Greg Hutchinson, Jeff “Tain” Watts, Kenny Barron, Joey Calderrazzo, Kurt Rosenwinkel, Scott Coley, Jerry Bergonzi, Billy Hart, Bob Mintzer, John Hollambeck, Ron McClure, Trilok Gurtu, Horazio Hernandez, Dennis Irvin, Obed Calvaire, Jonathan Blake, Rodney Holmes

Vladimir je svirao na mnogim značajnim festivalima u Sjedinjenim Američkim Državama, Kini, Kubi, Evropi: Nemačka, Engleska, Holandija, Švajcarska, Francuska, Španija, Austrija, Italija, Slovačka, Poljska, Srbija, Slovenija, Hrvatska, Mađarska, itd.

Svirao u klobovima: Blue Note (Milano), Ronnie Scotts (London), New Apartment Lounge, Jazz Showcase (Čikago), 55 Bar (Njujork), Smalls (Njujork), Fat Cat (Njujork), Ibeam (Njujork), Somethin’ Jazz (Njujork), Porgy&Bess (Beč), Jazz Bar (Edinburg), ORF Radiokulturhaus (Beč), Jazzland (Beč), Birdland (Beč), Bird’s Eye (Bazel), Moods (Cirih), Grand Casino (Lucern), Palace Of Arts (Budimpešta), Blue Note (Nove Mesto), Cankarjev Dom (Ljubljana), Zwe (Beč), Stokwerk (Grac), Royal Garden (Grac), Miles (Grac), Satchmo (Maribor), Sax Pub (Ljubljana), Čekaonica (Beograd), Jazz Hram (Divača), Hlava XX (Bratislava), Kulturni centar (Zagreb), Jazz Club (Sarajevo), itd.

Nastupao u pozorišnim produkcijama: Narodno pozorište u Gracu Schauspielhaus i Volkstheater u Beču.

Svirao sa Big bendovima/grupama: Bob Mintzer, Peter Helbozheimer, Sigi Feigl