Kevin Mahogany, glas • Petar MIhelich, klavir
Wojciech Pulcyn, kontrabas • Gasper Bertoncelj, bubnjevi
feat. Tony Lakatoš, saksofon
Prvoklasni američki jazz pevač Kevin Mahogany je ponovo udružio snage sa vrhunskim evropskim tenor saksofonistom Tonijem Lakatošom zajedno sa sjajnim (prvoklasnim) slovenačkim pijanistom Peterom Mihelichem, sjajnim (vrhunskim) poljskim basistom Wojciechom Pulcynom i žestokom (prvoklasnim) slovenačkim bubnjarom Gasperom Bertonceljom. Svi muzičari su međunarodno priznati i sarađivali su u različitim formacijama i na gostovanjima u prošlosti, ali ovaj put su formirali ovu grupu posebno za Novosadski jazz festival 2015. U njihovom nastupu možemo očekivati puno swinga, snage, osećanja i emocija pošto Kevin vodi ovaj bend kroz rolerkoster američke jazz muzike, njene istorije i standarda koji su preživeli do današnjih dana i nastavljaju se u budućnost. Ekskluzivno za Novosadski jazz festival 2015!
Kevin Mahogan
Jazz vokal koji se izdvaja iz svoje generacije.(Newsweek)
Sa preko deset albuma kao vođa, vokalni izvođač, biznismen i pedagog Kevin Mahogany postavlja repere za jazz vokalne izvođače već tri decenije..
Njegov bariton širokog opsega iskovan je u njegovom rodnom gradu: legendarnoj jazz metropoli poznatoj kao Kanzas Siti; gde je naučio da swinguje kao Charlie Parker, viče blues kao Big Joe Turner, jauče baladu kao Lester Young; dok proširuje, produbljuje i rafiniše baštinu jazz vokala koje su mu ostavili Lambert, Hendricks & Ross, Eddie Jefferson i Al Jarreau u bezbroj, međusobno isprepletenih dimenzija muzike – od sirovog i energičnog, kolekcije standarda Great American Songbook i gospela, do Mingusa i Motowna.
Mahogany je svirao klavir, klarinet i bariton saksofon pre nego što je počeo da peva u srednjoj školi. Svirao je saksofon na svojom prvom profesionalnom nastupu sa New Breed Orchestra Eddija Bakera. Mahogany je učio kod lokalne jazz legende Ahmada Aladeena na akademiji „Charlie Parker Academy”, i diplomirao na univerzitetu Baker u Baldvinu, Kanzas, gde je osnovao jazz vokalni hor i stekao bečelor diplomu iz muzike, engleskog i drame 1981. godine. Vratio se kući i pridružio orkestru od devet duvača koji su se zvali Robinson-Pike. Kasnije je osnovao dva benda usmerena na R&B – The Apollos i Mahogany. Godine 1991, odlazi na turneju sa trijom NRE, i pojavljuje se na CD-u pijaniste Franka Mantootha iz 1993, Dangerous Precedent kao specijalni gost.
Iste te godine, Mahogany je izdao svoj debi album, Double Rainbow, koji je izašao za Enja etiketu 1993. godine. Specijalizovan za izvođenje i pesama koje se retko mogu čuti, stilski dijapazon Mahoganijevih albuma kreće se od živahnih bravura sa Big bendom Pussy Cat Dues: The Music of Charles Mingus; na kojem se pojavio Mingusov sajdmen, trombonista Jimmy Knepper, alt saksofonista Charles MacPherson sa WDR Big Bandom, do Pride and Joy, njegovog uzavrelog tribjuta za Motown koji donosi muziku umetnika kao što su Stevie Wonder, Marvin Gaye, The Temptations, Gladys Knight and the Pips, Michael Jackson i Smokey Robinson and the Miracles.
Mahogany je izdavao časopis, The Jazz Singer i, sa svojim poslovnim partnerom, Rickom Cioffijem, osnovao svoju jazz etiketu Mahogany Jazz, te snimio dva albuma: Kevin Mahogany: Big Band, To: Johnny Hartman, tribjut izuzetnom pevaču koji je snimao sa Dizzijem Gillespijem i John Coltranom, i The Coltrane Hartman Fantasy, Vol. 1, sa tenor saksofonistom Tonijem Lakatošem, inspirisan legendarnim albumom Impulsa iz 1963, John Coltrane and Johnny Hartman.
Pored toga što je vođa benda prvog reda koji postavlja nove trendove, Kevin Mahogany je tražen i kao sajdmen i gostujući umetnik sa odabranom grupom jazz zvezda. Snimao je sa umetnicima kao što su T. S. Monk (Monk on Monk), The Ray Brown Trio (Christmas Songs With Ray Brown), Marlena Shaw (Dangerous), Roseanna Vitro (Passion Dance), Carl Allen (Testimonial), Barbara Morrison (Visit Me) i Elvin Jones (It Don’t Mean A Thing).
Godine 1996, Mahogany je imao svoj filmski debi u filmu Roberta Altmana Kansas City, koji dočarava lik koji je zasnovan na blues pevaču Big Joe Turneru, a može se čuti i na muzici za taj film.
Mahogany je takođe izuzetan pedagog, kao što se vidi po odličnom prijemu njegove nastave na Muzičkom koledžu Berklee u Bostonu i na Univerzitetu Majamija. Dobio je Počasnu diplomu od univerziteta na kojem je diplomirao, Baker University, 2001. godine.
Zašavši u novi, dvadestprvi vek, Kevin Mahogany nastavlja da restrukturira vokalnu metafiziku jazz muzike, dinamičnom veštinom i jednostavnošću Američkog Juga.
Tony Lakatoš
Rođen je u muzičkoj porodici 13. novembra 1958. u Budimpešti, Mađarska. Otac mu je bio čuveni ciganski violinista, kao i njegov mlađi brat Roby. Počeo je da uči muziku na violini sa 6 godina. Počeo je da svira saksofon kada je imao 15 godina, a profesionalni muzičar je postao kada je osvojio Nacionalnu jazz nagradu na takmičenju 1977. godine. Diplomirao je na jazz odseku Konzvervatorijuma Bela Bartók u Budimpešti 1979. Ubrzo potom seli se u Nemačku 1981, gde je postao jedan od najcenjenijih saksofonista u Nemačkoj i u svetu. Nastupao je kao solista na saksofonu na brojnim jazz /pop/rock albumima i koncertima.
Tony je svirao saksofon na oko 350 LP/CD izdanja kao vođa ili sajdmen. Od 1985. do 1996. član je uspešnog PILI-PILI Band (pod vođstvom Jaspera Van’t Hofa). Živi u Nemačkoj od 1981, u Frankfurtu na Majni od 1993. i radi kao solista u H. R. Big Bendu – na radiju. Televizijska emisija (Jazz in Concert) snimljena je sa njim u Cirihu, Švajcarska 1991. godine, gde su se kao gosti pojavili muzičari: Terri Lynne Carrington (bubnjevi), Anthony Jackson (bas gitara), David Whitham (klavijature) i Peter O’Mara (gitara).
Tony Lakatos je bio prvi mađarski muzičar koji pojavio na listi Gavin Report Top Ten na američkom Jazz Music radiju sa svojim CD-ima.
1. 1993. „Recycling” (jazzline) Feat. Kirk Lightsey (klavir) i Al Foster (bubnjevi) zauzeo je sedmo mesto među najboljim CD-ima.
2. 1994. „The News” (jazzline) Feat. Kirk Lightsey (klavir), George Mraz (bas) i Al Foster (bubnjevi) osvojio je četvrto mesto.
Godine 1997. CD „Generation X” (jazzline) izašao je sa američkim trubačem, svetskom zvezdom Randijem Breckerom.
Kontinuirano gostuje u Japanu sa svojim formacijama, a ekskluzivni ugovor sa izdavačkom kućom SKIP RECORDS potpisao je 2002. godine.
CD „I get Along with you very well” (Skip), muzika Hoagija Carmichaela sa Georgom Mrazom (bas), Adamom Nussbaumom (bubnjevi) i legendarnim gostom pevačem Jimmijem Scottom, snimljen je 2003. u Njujorku.
Album Porgy&Bess sa Big Bendom frankfurtskog radija osvojio je „Deutsche Schalplatten Preis” 2009. godine. Zatim izlazi DVD „The Quartett Live in Concert” na kojem se pojavljuju: Kalman Olah, klavir; Adam Nussbaum, bubnjevi; Ron McClure, bas, Tony Lakatoš, tenor, sopran-saksofon.
Album „Standard Time feat. Jim McNeely” – Jim McNeely, klavir; Adam Nussbaum, bubnjevi; Jay Anderson, bas, izašao je 2006. i dobio „Deutsche Schalplatten Preis 2014”.
Tony Lakatos je gostovao u svim zemljama Evrope, u SAD, Japanu, Južnoj Africi, Indiji, Singapuru, Indoneziji, Tajlandu, i mnogim drugim krajevima sveta.
Najznačajniji jazz festivali na kojima je učestvovao su (izbor): North Sea Jazz Festival…(Holandija), Montreal Jazz Festival (Kanada), Dubai Jazz ( Dubai), Pori Jazz Festival… (Finska), Berlin Jazzfestival… (Nemačka), Bracknell … (UK), Le Mont … (Francuska), Jazz Fest Singapore… (Singapur), Jazz Fest Leverkusen… (Nemačka), Athens Jazz Festival… (Grčka), Jazz Gipfel Stuttgart… (Nemačka), Jazz Fest Prague … (Češka), Stockholm… (Švedska), Frankfurt Jazzfestival (Nemačka), Appleby… (UK), Viersen…(Nemačka), Lugo…(Španija), Moskow. Hermitage Garden (Rusija), Istambul (Turska), Budapest Jazz festival (Mađarska), Hachinohe (Japan), Warsaw jazz jambori (Poljska)…
Tony daje majstorske časove na jazz odsecima širom sveta: Rotterdam, Arnheim, Amsterdam (Holandija), Grac, Beč (Austrija), Fredericksburg Mary Washington Collage (SAD), Royal Academy of music London (UK), Birmigham Music Depart.(UK), Bela Bartok Music Academy, Budimpešta (Mađarska), Freies musikzentrum, Minhen (Nemačka), Yamaha School, Hamburg (Nemačka), Taipei (Taivan), P.Mauriat Showroom, Seul (J. Koreja), Bangkok (Tailand), Sax Society, Tokijo (Japan), Ishimori Music Store.
Radionice: Hilden, Remšajd, Erlangen, Darmštadt (Nemačka), Langenau (Češka).
Petar MIhelich
Rođen u Ljubljani, Slovenija, Peter Mihelich je od 1985. do 1990. studirao u Gracu, Austrija, na jazz odseku Koledža za muziku i izvođačke umetnosti gde je upoznao Sheilu Jordan, Mela Lewisa i Boba Movera koji su ga ohrabrili da se oproba u Njujorku, gde se preselio 1990. godine.
U svojoj karijeri imao je čast da gostuje i snima sa takvim čuvenim muzičarima kao što su Sheila Jordan, Mark Murphy, Jimmy Cobb, Clark Terry, Annie Ross, Benny Bailey, Duško Gojković, Etta Jones, Kenny Washington, Allan Praskin, Joe Magnarelli, Gianni Basso, Grant Stewart, Stjepko Gut, Karl-Heinz Miklin, Peter Bernstein, Eddie Henderson i mnogi drugi.
Više od jedne decenije prati legendarnog kantautora Jona Hendricksa.
Mihelich je nastupao u nekom od najprestižnijih američkih jazz klubova kao što su Blue Note, Birdland, The Village Gate, Iridium, Smalls, Smoke, Zinc Bar (Njujork), Catalina and The Jazz Bakery (LA), Yoshi’s (San Francisko), The Jazz Alley (Sijetl) i mnogi drugi. Takođe je imao čast da svira u čuvenim dvoranama: Carnegie Hall, Chicago Symphony Hall, Detroit Orchestra Hall, The Kennedy Center u Vašingtonu, The Kimmel Center u Filadelfiji, i na brojnim vodećim festivalima kao što su: The North Sea Jazz Festival (Hag), JVC Jazz Festival (Njujork), Playboy Jazz Festival (LA), da navedemo samo nekoliko. Kao sajdmen, snimio je veliki broj CD-a u Evropi, SAD i Japanu.
Wojciech Pulcyn
Wojciech Pulcyn, kontrabas, diplomirao je na jazz odseku Muzičke škole „Fryderyk Chopin” u Varšavi i Jazz koledžu u Varšavi, gde je studirao u klasi profesora Zbigniewa Wegehaupta. Godine 1995, dobio je prvu nagradu (sa bendom Joint Venture), posebnu pohvalu kao pojedinac i posebnu pohvalu za kompoziciju na Međunarodnom takmičenju mladih jazz bendova u Krakovu. Sa istom grupom dobija prvu nagradu na takmičenju Jazz Standards u Sjedlicama 1997, i posebnu pohvalu na takmičenju Jazz Bands Competition u Hoeilartu (Belgija).
Godine 1998, zajedno sa Trijom Marcina Maseckija dobija prvu nagradu na takmičenju Jazz Standards u Sjedlicama, treću nagradu na Međunarodnom takmičenju mladih jazz bendova u Krakovu, i posebnu pohvalu na takmičenju Jazz Bands Competition u Sarteanu (Italija).
Sa sopstvenim bendom, New Orkestra Pulcyn, dobio je treću nagradu na Međunarodnom takmičenju mladih jazz bendova u Krakovu (1999).
Komponovao je muziku za Gombrovičev Transatlantik (postavljen u Montovnija pozorištu) i Toranj u Pizi Ptuškinove (Teatr na Woli), a bio je koautor muzičkih aranžmana za komad Magdalene Warzeche Halo?Kabaret?
Pulcyn je sarađivao sa muzičarima i bendovima kao što su Dave Allen, Piotr Baron, Gianni Basso, Ewa Bem, Ryszard Borowski, Imer Demirer, Amanda „Pucci” Jhones, Wojciech Karolak, Daniel Kramer, Kapela ze wsi Warszawa, Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band, Eryk Kulm „Quintessence”, Sławomir Kulpowicz, Marcin Masecki, Robert Majewski, Janusz Muniak, Maciej Sikała, Janusz Skowron, Wojciech Staroniewicz, Jarek Smietana, Michał Urbaniak, Jan „Ptaszyn” Wróblewski, Izabela Zajac, Monty Waters.
Trenutno sarađuje sa sledećim umetnicima: Kazimierz Jonkisz „Energy Band”, Rafał Sarnecki Quartet, Kuba Stankiewicz Quartet, Bogdan Hołownia, Grazyna Auguscik, Kevin Mahogany, Bogna Kicińska, Agnieszka Wilczynska, Mateusz Smoczynski Quintet.
Gasper Bertoncelj
Gasper Bertoncelj je bubnjar međunarodnog glasa.
Njegovo muzičko obrazovanje je započelo u Sloveniji, tako što je svirao trubu. U ranim tinejdžerskim godinama prebacio se na bubnjeve. Već sa trinaest godina Gasper je svirao bubnjave sa lokalnim jazz sastavima. Njegova reputacija je polako rasla i postao je veoma tražen na slovenačkoj muzičkoj sceni.
Muzička strast ga je odvela u Linc, Austrija, gde je studirao muziku na univerzitetu Bruckner. Doug Hammond, njegov mentor, otkrio je Gasperu dublje slojeve jazza i muzike uopšte. Pošto je završio studije sa pohvalama, on je Gaspera nagovorio da se preseli u Njujork. Dve godine kasnije Gasper je dobio diplomu mastera na koledžu grada Njujorka (The City College of New York) gde su mu glavni mentori bili Victor Lewis, Billy Drummond, Andy Watson i John Patitucci.
Gasper je počeo da nastupa u Njujorku prve godine kada je stigao tamo, i do trenutka kada je diplomirao već je mogao da se ponosi time da može da se izdržava profesionalno svirajući bubnjeve po gradu. Osam godina kasnije preselio se u Tel Aviv, gde jazz ima jake američke veze. Tamo je nastavio da proširuje svoje muzičke krugove.
Gasperove jake strane su svakako njegova svestranost i kreativnost u muzici. Dok mu jazz daje muzičku slobodu izraza koja zahteva najviši nivo muzikalnosti i kontrole nad instrumentom, drugi žanrovi kao što su blues, country & western, Rock’n’Roll, latino i gypsy swing, funk, R’n’B, između ostalih, pružaju mu priliku da se poveže sa ljudima na različitim nivoima.
Bubnjar Gasper Bertoncelj je iz Slovenije, ali njegova muzički afinitet više naginje ka hardbopu nego ka Istočnoj Evropi – njujorški časopis „All About Jazz” napisao je za njega.
Gasper je svirao u mnogim projektima u SAD i Evropi, dok vodi svoje grupe koje sviraju njegove autorske kompozicije i aranžmane. Bio je producent svojih CD-a: CAUTION! Hard Hat Area! (2008, Arabesque Records, NY), The Swingers of Jazz (2008, Goga Muzika, SLO), The Swingers of Jazz: Gasper’s Back in Town (2012, Arabesque Records, NY), koji su naišli na toplu dobrodošlicu širom sveta.
Pored nastupa, Gasper vodi/predaje master časove bazirane na njegovom udžbeniku Brush Book: Playing With Brushes, u kojem pokazuje svoje jedinstvene tehnike i pristup sviranju metlicama.
Gasper je imao bezbroj pojavljivanja na albumima i nastupima uživo kao sajdmen: Reggie Workman, Lew Tabackin, Sheila Jordan, Kevin Mahogany, Jeremy Pelt, Vincent Herring, Boris Kozlov, Dena DeRose, Grant Stewart, Jim Rotondi, Ari Roland su samo neka od imena sa kojima je Gasper nastupao/snimao.