Autor
Milen Alempijević (Čačak)
O knjizi govore
Igor Toholj i Milen Alempijević (autor)
Kada se kaže džez na filmu, uobičajeno se asocijacije stvaraju oko filmskih ostvarenja koje su tematski okrenute biografijama postojećih ili fiktivnih džez muzičara, ili onih u kojima je džezu poverena delikatna uloga filmske muzike. Međutim, namera studije Dan kada je nestao Majls Evans: Džez i filmska naracija je da u igranim filmovima koji se ne mogu svrstati u neku od pomenutih kategorija otkrije ponekad neveliko, ali značajno prisustvo džeza. Reč je o džezu koji nije u prvom planu, koji ne mora da ima odlučujući uticaj na tok i razvoj filmske priče, ali je uvek značajan mikronarativ u njenoj strukturi, dragocen detalj koji nekoj od scena daje osoben fon ili sugeriše važnu karakternu crtu junaka. Studija Dan kada je nestao Majls Evans: Džez i filmska naracija donosi odabrane primere u rasponu od pedeset godina kao svedočanstvo o tome da su sineasti različitih poetika oduvek nepogrešivo prepoznavali ova dragocena svojstva džeza.
MILEN ALEMPIJEVIĆ
MILEN ALEMPIJEVIĆ (1965), pisac, autor desetak knjiga različitih žanrova iz oblasti beletristike. Autor knjige eseja o animiranom filmu “Umetnost preterivanja: Beleške jednog gledaoca” (Ludibundus, 2014). Multimedijalno predavanje “Džez i animirani film” održao na nekoliko evropskih međunarodnih festivala animacije. Priredio dvobroj 183-184 časopisa za umetnost i kulturu Gradac posvećen džezu (2012). Piše o filmu, džezu i animaciji za dnevne listove i kulturnu periodiku. Radi u Domu kulture u Čačku na mestu urednika Filmskog i video programa i kao umetnički direktor Međunarodnog festivala animacije ANIMANIMA.