BRUNO MIČETIĆ TRIO

BRUNO MIČETIĆ, gitara

JOE KAPLOWITZ, hammond, klavijature, orgulje, tuba

RATKO DIVJAK, bubnjevi

 

BRUNO MIČETIĆ

Bruno_Micetic

Bruno Mičetić završio je Konzervatorijum u Klagenfurtu, džez odsek, te je odmah nakon toga osnovao trio sa muzičarima s kojima je sarađivao svo vreme svog studiranja. Trio je do sada nastupao na brojnim džez festivalima i džez klubovima a deluje tri godine.

Bruno je radio sa brojnim domaćim i stranim muzičarima, različitih orjentacija te sudelovao na brojnim džez radionicama:„Umbria jazz“,“Jazz is back – Grožnjan“, „Jazz kamp Kranj“ a on sam ne krije svoju strast prema old school jazz-u (be bop, mainstream jazz) te fusion jazz – rock izrazu. S druge strane, Bruno ne skriva da je njegova prva ljubav rock, a kako su godine prolazile, njegova težnja i želja za progradacijom odvela ga je u džez vode. Bez ikakve sumnje tada se pokazalo, koliku muzičku širinu i interes ima ovaj mladi, izuzetni riječki muzičar, gitarista.

Uz Bruna Mičetića, trio čine američki pijanista, kompozitor i aranžer Džo Kaplovic (Joe Kaplowitz), te renomirani bubnjar Ratko Divjak – široj publici poznat kao član legendarne grupe Time, koja je prošle godine nagrađena Porinom za životno delo, te višegodišnji član Big Band RTV Slovenia. Ove godine trio je objavio prvi album Phantom’s whisper koji je svojevrsni omaž džez standardima koje trio neguje već duže vreme, a u svom konačnom uobličenju polučuje ogromnu kreativnu masu zvuka. To je album koji džez slušaocu ostavlja veru u dobar i iskren džez, muzičara izuzetnih muzičkih posebnosti koji daju sebe bez kompromisa!

 

JOE KAPLOWITZ, klavir, orgulje, tuba

  joe kaplowitz 3

Džo Kaplovic (Joe Kaplowitz) je počeo profesionalno da nastupa sa 15 godina u Vašingtonu. Stekao je muzičku diplomu na Državnom univerzitetu Youngstown 1995. godine i od tad je nastupao sa umetnicima kao što su: Eddie Daniels, James Moody, Ernie Krivda, Greg Bandy, Randy Jonston, Wycliff Gordan, Ralph Bowen i Sean Jones. Joe je takođe delio pozornicu sa Davidom „Fethed“ Njumenom (David ,,Fathead“ Newman) i bluz legendom Koko Tejlor (Koko Taylor) i Laki Pitersonom (Lucky Peterson). Od 1999, Džo je predvodio džez grupe na nastupima u Beloj Kući i muzičkim dvoranama kao što su Blues Alley, The Knitting Factory i The House of Blues. Od 2002. do 2006. živi i svira u Njujorku. Tokom ovog perioda formirao je Joe Kap trio orgulja, nastupao na mnogim poznatim mestima po gradu i započeo dugu saradnju sa trubačkom džez zvezdom u usponu Markom Rapom (Mark Rapp). Među ostalim najvažnijim događajima su svirke sa basistom Gavinom Falovom (Gavin Fallow), gitaristom Liberti Elmanom (Liberty Ellman) i Avi Rotxbardom (Avi Rothbard), saksofonistom Abraxamom Bartonom (Abraham Burton) i Vesom Andersonom (Wess Anderson) i bubnjarima Markom Feberom (Mark Feber), Kajlom Stravom (Kyle Struve) i Kim Tomson (Kim Tompson). Od 2006. godine Džo živi u Južnoj Evropi u Republici Hrvatskoj gde je postao veoma traženi pedagog, i nastupa sa (inter)nacionalnim umetnicima kao što su Tamara Obrovac, Elvis Stanić, Kruno Levačić, Igor Lumpert i Klemens Marktl.

web: www.myspace.com/joekaplowitz

 

RATKO DIVJAK

Ratko Divjak 2

Ratko Divjak je naš poznati džez bubnjar koji je svoju karijeru počeo u rok muzici. Zanimljivo je da je svoju punu afirmaciju stekao tek u Ljubljani, iako je u Zagrebu proveo značajno razdoblje u početku svog rada u džez muzici. Rođen je 1947. godine u Vukovaru, a školovao se u Osijeku, gde je i maturirao. U istom gradu je učio da svira flautu, najpre na Nižoj, a kasnije i na Srednjoj muzičkoj školi. Bubnjeve je počeo svirati 1964. godine, a nezamenjivi džez bubnjar je postao nakon studija na Institutu za džez u Gracu.

Prvo je svirao bubnjeve po rok i pop sastavima, a džezom se upoznao slušajući gramofonske ploče kao i većina naših džezista iz tog vremena. 1968. godine odlazi za Zagreb i postaje član orkestra Iće Kelemena, a godinu dana kasnije počinje raditi i sa Boškom Petrovićem. Bio je bubnjar u Petrovićevim grupama tj. njegovom kvartetu, takođe i u „B. P. Convention“, a isto tako bio je i član njegovog međunarodnog ansambla „Nonconvertabile All Stars“.

Sa tim ansamblima je nastupao na međunarodnim džez festivalima u Pragu, Montreuxu, Budimpešti, Beču, Zapadnom Berlinu i Ljubljani. U Zagrebu je snimao sa Leom Rajtom (Leo Wright) i Slajdom Hemptonom (Slide Hampton), a sa triom Popa Asanovića nastupio je na međunarodnom džez festivalu u Segedu. Neko kraće vreme je svirao i u „Plesnom orkestru RadioTelevizije Zagreb i sa njima učestvovao na ljubljanskom džez festivalu 1971. godine.

Krajem 1973. godine odlazi za Ljubljanu i postaje član Plesnog orkestra Radiotelevizije Ljubljana sa kojima je redovno nastupao na ljubljanskim džez festivalima, ponekada i sa gostima kao Jiggs Whgham, Duško Gojković, a nastupao je i na Beogradskom džez festivalu.

U Ljubljani istovremeno svira i u manjim grupama, sa Petrom Ugrinom u sastavu Pop Jazz Ljubljana, u kvintetu sa Tonetom Janšom sa kojim je predstavljao JRT na međunarodnom džez festivalu u Poriju u Finskoj. Povremeno je nastupao i u grupi Sončna pot, takođe i u kvartetu Andreja Arnola. Bio je član ritam sekcije na jam session-u u ljubljanskom hotelu Bellevue u toku dvadesetog, jubilarnog džez festivala Ljubljana ’79, gde je pratio domaće i strane džeziste. U klubu istog hotela redovno je nastupao sa ljubljanskim džezistima i gostima.

Iako je dugo vremena živeo u Ljubljani, njegovi kontakti sa Zagrebom su česti, tako je sa Boškom Petrovićem i njegovim grupama gostovao u zagrebačkom klubu Lapidarij te na koncertima u Novom Sadu, Zagrebu i Ljubljani kada je i snimljen album 4 lica jazza.

Izbor diskogafije: Swiniging East (MPS/PGP-RTB ); Jazz festivali Ljubljana ’71 i ’74 (Suzy/Jugoton); From Europe With Jazz VOL. 1 (MPS); Zeleno raspoloženje (Jugoton); Križanke (RTV Ljubljana); Jazz na koncertnom podiju VOL. 1 (Jugoton); 4 lica jazza (Jugoton); Samo muzika (RTV Ljubljana)

 

(usaradnjisaDžezfestivalomuRijeci)