NOVOSADSKI OLD GOLD. J.A.Z.Z..FESTIVAL 2003

.K u l t u r n i.. c e n t a r.. N o v o g.. S a d a

n o v e m b a r..
25.
26.
27.
28.
29.
TRILOK GURTU TRIO
s u b o t a  -  2 9.  n o v e m b a r  - 2 0 h  -  P o z o r i š t e   m l a d i h
TRILOK GURTU TRIO

.kafe klub SCENA
.Pozorište mladih

QUARTET PLUS
MATHILDA LEKO & JOHANNES THOMA
DANILOV DOŽIVLJAJ BEČA

.klub TREMA - SNP

OLD GOLD HOUSE BAND
. J.A.M..S.E.S.S.I.O.N.

 




p r o d u k c i j a

TRILOK GURTU TRIO

 

Trilok Gurtu
bubnjevi, udaraljke
Sanchita Farruque
vokal
Célia Reggiani
klavir, klavijature

TRILOK GURTU


TRILOK GURTU
Trilok Gurtu

TRILOK GURTU

TRILOK GURTU

TRILOK GURTU

TRILOK GURTU

TRILOK GURTU

TRILOK GURTU


Sanchita Farruque

SANCHITA FARRUQUE


TRILOK GURTU je rođen u veoma muzikalnoj porodici u Bombaju, u Indiji. Njegov deda je bio poznati svirač na sitaru a majka Shobha Gurtu, zvezda klasičnog pevanja i predstavljala je stalni uticaj. Počeo je da svira još kao dečak, sa svega 6 godina, kod profesora Pandita Maniraoa Popatkara koji ga podučava tablu. Oba brata Narendra i Ravi su takođe perkusionisti. Sa bratom Ravijem osnovao je grupu 1965. godine. Ravi Gurtu predstavlja jedan od najvećih uticaja na Trilokove muzičke početke. On je pomogao bratu da se upozna sa mnogim tradicionalnim indijskim udaračkim instrumentima. Vremenom, Trilok je otputovao u Evropu, povezujući se sa trubačem Donom Cherrijem (otac Neneh i Eagle Eye) sa kojim radi dve godine. Od 1984. do 1988. Trilok je gostovao po svetu sa Oregonom, veoma poštovanom jazz grupom i igrao značajnu ulogu u quartetu koji je L. Shankar vodio sa Janom Garbarekom i Zakirom Hussainom. 1988. godine Trilok nastupa na evropskim festivalima sa sopstvenom grupom, konačno počevši da predstavlja svoje kompozicije na debi albumu "Usfret" koji mnogi muzičari smatraju značajnim uticajem. Mladi azijski muzičari iz Londona kao što su Talvin Singh, Asian Dub Foundation i Nitin Sawhney vide ga kao mentora tako da Ttrilokov rad nalazi svoj put na diskove najboljih dance klubova 10 godina kasnije. Ali te 1988. godine Trilok se susreće sa "The Mahavishnu Orchestra" i njihovim vođom, Johnom McLaughlinom koji mu je predložio je da sviraju zajedno. Sledećih četiri godine Trilok predstavlja integralni deo McLaughlin trija, snimivši sa njima dva albuma i svirajući rame uz rame sa Johnom kao solista na svim neverovatno uspešnim turnejama po svetu. Trilokova jedinstvena instrumentacija i pevanje postalo je bitan fokus te grupe 'Kada John i Trilok vode dijalog svojim instrumentima, publika neizbežno doživljava takav klimaks da pozivi na bis slede jedan za drugim', kako je to njujorška publika zapazila na njihovim nastupima po klubovima, povodom 'Blue Note' albuma. Klasičari Katia & Marielle Labeque pozvale su Triloka da ih prati u njihovom klavirskom duetu na turnejama po Japanu i Australiji u ovom periodu. Kao rezultat toga klasična publika je dobila retku čast! Leto 1993. godine je osvanulo puno aktivnosti. Trilok je išao na gostovanja sa svojim triom promovišući svoj album pod nazivom "The Crazy Saints", na kojem se pored Joe Zawinula pojavljuje i Pat Metheny. Publika je bila oduševljena njegovim kompozicijama koje su povezivale suptilne indijske ritmove i indijsko pevanje sa elementima modernog jazza i rocka. Sledeće godine bend se proširio i postao kvartet a gostovanja su se takođe proširila tako da su obuhvatila i turneju od obale do obale Amerike i 40 evropskih nastupa. Jednoglasno odobravanje publike pokazivalo se dizanjem na noge i ovacijama koje su često išle jedna za drugom na istom koncertu. Kad je Trilok krenuo sa živim svirkama sa svojom novom grupom od 3 Indusa i 2 Afrikanca, prodaja "African Fantasy" albuma je skočila iznad prodaje bilo kojeg ranijeg albuma. Publika je imala priliku da ih čuje sa specijalnim gostima Nitinom Sawhneyem u Londonu i Angelique Kidjo i Salifom Keitom u Njujorku. U pauzama gustog rasporeda nastupa njegove grupe, Trilok je uspeo da se pojavi i na mnogobrojimin prestižnim solo udaračkim recitalima a svirao je kao gost na albumima koje snimaju: John McLaughlin, Pharoah Sanders, Nitin Sawhney, Lalo Schifrin, Gilberto Gil i Bill Laswell. U maju 2000. započeo je rad na "The Beat of Love", Trilokovom World Music izdanju, koje je komponovao delom Chris Diffort iz Squeeze. Wally Badarou, čuveni afrički producent iz Benina koji je najpoznatiji po svom radu sa "Level 42", bio je producent albuma koji je izašao u izdanju Universala, 2001. godine. Snimljen u februaru ove godine "Rememberance" je Trilokov poslednji album i ujedno prvi album koji je u celini snimljen u Indiji, sa indijskim muzičarima. Mnogi od njih su džinovske zvezde u svojoj zemlji, uključujući i svetski poznatog Zakira Hussaina, Shankas Mahadevana i Shobhu Gurtu. Album je "predivna kombinacija starog i modernog kao što bi se to od Triloka i očekivalo". Remiks 'Jhulelal' od Ranjida Barota, pod novim naslovom 'Evening in India' donosi zvuk 2002. godine u žižu i podseća slušaoca još jednom da je Trilok potpuno savremen. Trilok je bio proglašen za najboljeg perkusionistu po mišljenju kritičara koje je Down Beat`s sproveo 1994, 1995, 1996, 2000. i 2001. godine. Takođe je proglašen za najboljeg perkusionistu po mišljenju čitalaca Drum Magazine 1999. godine.
The Washington Post u prikazu iz 2001. kaže: 'Pop muzika se oduvek pravila od pozajmljenih delova. Ali u globalnoj kulturi, kada se muzika jedne kulture - loše ili nedovoljno razume, izvuče iz konteksta, prikaže egzotičnom, fragmentira - ona postaje sirovina druge kulture, takva pravila pozajmljivanja postaju komplikovana... Ali u rukama umetnika kao što su indijski perkusionista Trilok Gurtu ili francuski roker Manu Chao, globalni pop može da postane stimulativno, čak subverzivno iskustvo'.
'Triloku Gurtuu čitav svet prolazi kroz prste kada svira, ili je bar to tako delovalo kada je virtuozni indijski perkusionista i njegov sastav šarmirao i čak očarao publiku na Međunarodnom festivalu umetnost i ideja u New Havenu.' (Hartford Courant)
Možda je najbolje sve to jednostavno formulisao The Guardian rečima 'Fenomen na delu'.
...To je bila World Music kao muzika celog sveta, obećavajući obostrano razumevanje zajedno sa lepotom egzotičnih razlika.
...Pesme sa novog albuma gospodina Gurtua, "African Fantasy" lako žongliraju sa višestrukim sistemima ritma, melodije, strukture i boje zvuka. Ovi sistemi nisu pretopljeni i svedeni nekim bezopasnim zajedničkim imeniteljem; naprotiv, različiti pristupi ulaze i izlaze iz prvog muzičkog plana, preklapajući se kada je to moguće a smenjujući se kada nije.
...Kompozicije imaju duge indijske ritmičke cikluse koji obrazuju luk nad funk melodijama i melodijama koje vuku na indijski stil, kao i afrički; imaju sekcije koje se ponovo pojavljuju i takođe u indijskom stilu, melodije koje su proširene svaki put kada se ponavljaju. (New York Times, 2000.)
...Upravo su grupne deonice, koje se protežu od bogato obojenih tapiserija muzike iz hramova (koristeći Gurtuovu jedinstvenu paletu zvona, gongova, daleke mistične tutnjave, efekata tekuće vode i šunjajućih koraka) sve do orkestarskog fanka sličnog Weather Reportu i stacato azijskih fusion tema koje podsećaju na Gurtuove projekte sa Johnom McLaughlinom, one koji su podigle masu na noge dok su pozivali na bis. (The Guardian, 2000.)
'Pravimo mostove a ne prepreke. To je ono što svetu treba.' - kaže Trilok Gurtu.

CÉLIA REGGIANI
Svira klavir i klavijature, komponuje i aranžira muziku za world music scenu u Francuskoj i Evropi već 15 godina. Sarađivala je sa umetnicima iz raznih krajeva sveta kao što su: Tupingo, Monica Passos i Marcello Fereira iz Brazila; Toure Kounda, Henri Dikongue, Tom Diakite, Jeoffrey Oryema, Mokhtar Samba i Habib Faye iz Afrike; kao i sa francuskim pevačima: Bernard Lavilliers i Victor Laslow. Sarađuje sa Trilokom Gurtuom na turnejama od marta ove godine. Trenutno radi sa Sanchitom Farruque na njenom sledećem solo pevačkom projektu.

SANCHITA FARRUQUE
Sve do sada, Sanchitina najplodnija uloga je bila ona pevačice, na turnejama sa Nitinom Sawnijem dve i po godine, ali se sve promenilo kada je to napustila da bi se posvetila sopstvenom materijalu. Sanchita Farruque je rođena u Engleskoj sa korenima u Bangladešu, a muzika je bila njena ljubav od kada je prohodala, a počela je da piše i stvara još pre nego što je počela da peva. Kada je imala 15 godina osnovala je svoj bend sa školskim drugom i napisala svoju prvu pesmu. U bavljenju muzikom imala je podršku roditelja, ali su ipak smatrali da je škola bitnija. Njena majka je želela da ona studira medicinu (što je na neki način porodična tradicija) a ona kaže da je to verovatno i jedina stvar oko koje se nije raspravljala. Iskreno je želela da postane lekar ali kako je vreme odmicalo muzika joj se uvukla pod kožu te ona odlazi na lokalna predavanja da nauči da koristi studijsku opremu i držala se muzike tokom studija. U toku poslednje godine Elliott, njen sadašnji menadžer, ju je predstavio Nitanu Sawhniju, koji je tada radio za Outcaste Records. Ona mu je odsvirala deo svog materijala, njemu se svideo i zamolio je da otpeva neku od njegovih pesama. Njene nezaboravne svirke sa Nitinom bile su u Jazz Cafeu u Glastonburiju i sa njegovim bendom je obišla ceo svet. Još uvek se redo seća putovanja autobusom benda, gurajući se sa svim ostalim muzičarima. Kao devojci azijskog porekla bilo joj je teško da se probije do mase u klubovima u kojima je bila dominantna crnačka muzika i njena najgora svirka u životu je bila kada je davnih dana bila izvikana na bini pre nego što je upošte počela da peva. Ali ona voli izazove i dokazala im je da nisu u pravu - onog momenta kada je počela da peva oni su je podržali. Njen muzički ukus je raznolik i seže od Coldplay, preko soula, gospela do 'world music'. Kada bi mogla da sarađuje sa bilo kim na svetu, to bi bio Stevie Wonder. Sanchita je okačila svoj stetoskop na klin pre nekoliko godina i sada je muzički direktor za Community Music Group u Hackniju.
Za više informacija -
www.sanchita.co.uk


CD - Rememberance (2002)

CD - The Beat of Love (2001)

CD - African Fantasy (2000)

CD - Kathak (1998)

CD - Believe

CD - Glimpse (1996)

CD - The Crazy Saints (1993)

CD - Usfret (1988)

naslovna strana..|..program..|..o učesnicima..|..jazz meeting..|..jam session..|..izložbe..|..workshop..|..film
ko je ko..|..održavanje festivala omogućili su..|..linkovi..|..festival 1999..|..festival 2000..|..festival 2001..|..festival 2002..|..P R E S S..|..KONTAKT
Copyright:.Kulturni centar Novog Sada 1999-2003..........................................................................s e r k l : design
KULTURNI CENTAR NOVOG SADATXT + PHOTOTXT + PHOTOTXT + PHOTOUTORAKCETVRTAKSUBOTAPETAKSREDAWWW.WORLDMUSICNET/TRILOK